{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Mads R
Mads R
Tilmeldt:
17. jun 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

Konvertering af gearmaskine til el knallert? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg tænkte på om det er lovligt at fjerne motoren på sin gearmaskine fx en derbi eller suzuki rmx/smx og derefter sætte en elmotor på?
Og selvfølgelig ikke tune den til at køre for stærkt
Nogen der ved noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konvertering af gearmaskine til el knallert?
  • #1   17. jun 2021 Er det ikke.

  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    jun 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #2   17. jun 2021 Er du sikker? Hvordan ved du det ikke er det? smiley

  • #3   17. jun 2021 Fordi det er en konstruktiv ændring.

  • #4   17. jun 2021 Selvfølgelig er det ulovligt......Man skal da være idiot at tro andet....En knallert skal være typegodkendt for at må køre i danmark....Dvs at hver en stump er testet for at overholde gældende regler....Når du så skifter motor så er det en ret konstruktiv ændring....Altså hvis du sænker en bil, så er det en konstruktiv ændring og den skal til syn og have det skrevet ind i papirer før det er lovligt....Og det kan kun lade sig gøre med godkendte kits som har været igennem alle test....ALLE former for modificering er ulovligt på knallert....Altså du må male den som du vil og sætte klistermærker på, men du må på ingen måde ændre på de originale dele....

  • #5   17. jun 2021 Altså hvis du har et par millioner kr til at få testet og godkendt, så kan det måske lade sig gøre.....Men tænker at det tager dig en del år at skrabe nogle millioner sammen til at smide væk på ingenting....

  • #6   17. jun 2021 Det var da en uhyre nedladende kommentar. Kunne du ikke bare nøjes med at svare, i stedet for at kalde manden idiot.
    Desuden passer det ikke det du siger med at sænke biler, det skal først godkendes ved syn og skrives i reg. Attest når man sænker mere end 40mm. Det skal man da være idiot for ikke at vide.


  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    jun 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #7   17. jun 2021 Måske du skulle slappe lidt af og tænke før du skriver Thomas. Men tak for svarene det gjorde mig meget klogere på et emne jeg ikke vidste for meget om!:)

  • #8   18. jun 2021 det er selvfølgelig ikke lovligt men tror ikke de siger noget til det så længe den køre 30kmh smiley smiley

  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    jun 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #9   18. jun 2021 Ja det var det jeg tænkte. Hvis den nu kører 30 km/t og har alle delene for at være vejlovlig fx lygter og blinklys osv. Kunne man så måske slippe afsted med det? Selvom det er en konstruktiv ændring! smiley smiley

  • #10   18. jun 2021 tænker jeg ikke er noget problem


  • #11   18. jun 2021 #9 Det er ikke lovligt, og er ret sikker på, at du kan få en stor bøde for det. Der er jo ingen grund til kun at køre de 30, for du vil alligevel køre ulovligt. Hvis det er acceleration du er ude efter, er det nok meget bedre bare at tune den i stedet.

  • #12   20. jun 2021 #11
    ja for en politimand som går i små sko


  • #13   20. jun 2021 #12 Hvad? Du sidder og skriver, at der nok ikke sket noget, hvis han laver en kæmpe konstruktiv ændring. Han skal da vide, at han kan få en stor bøde, hvis han gør alligevel gør det. Politiet gør deres arbejde, så det har ingenting med "små sko" at gøre. Hvis han bliver stoppet, og de ikke gør noget ved, at han har ændret motoren til en elektrisk, selvom de godt kan se det, så er der hvertfald nogen der ikke gør deres arbejde ordentligt.

  • #14   20. jun 2021 nå så lile pusse mathias så du syntes han skald straffes fordi han sætter en skide el motor på og køre 30kmh ja det er dumt men så er det sku heller ikke slemmere? har da tit mødt politimænd som bare sagde at jeg skulle køre hjem og lave knallerten lovlig det er op til politimanden han skal ikke altid give bøder men der findes selvfølge nogen som vil give bøde

  • #15   20. jun 2021 men mads r montere den motor sørg for at den kun køre 30 og så kør i en syningshal smiley

  • #16   20. jun 2021 #14 Nej, jeg synes ikke han SKAL straffes, men der er konsekvenser ved det meste man gør, og dem burde han være opmærksomme på. Nu har jeg heldigvis intet had mod politiet, og de bærer et meget stort ansvar for at holde de danske borgere sikre, og det er jo derfor vigtigt, at de gør deres arbejde ordentligt.

  • #17   20. jun 2021 men er det ordenligt arbejde at straffe en mand som køre på en knallert med 30kmh lys osv. men bare med el motor i stedet? det må jeg ærlig indrømme er at gå i små sko du kan jo give nogen en lussing og få mindre straf like whaat?

  • #18   20. jun 2021 #17 Jeg mener at regler er blevet lavet for at folk skal overholde dem. Det mener du så slet ikke. Jeg har min mening og du har din. Lad os bare stoppe her.

  • #20   20. jun 2021 Jeg kan godt lide at du mener, at blive straffet for at, totalt ombygge drivlinjen på en maskine er at "gå i små sko"... :')
    Husk nu, det er ikke politiet der laver reglerne, de er bare budbringere.


  • #21   20. jun 2021 jo men han skader jo ikke nogen ved at gøre det alså hvad er problemet ja det er ulovligt men det er sku da være og sætte 80cc på og køre 140kmh en og sætte en Bette el motor på

  • #22   20. jun 2021 Det kan godt være det er din holdning.
    Men lovgivningen skelner ikke, en konstruktiv ændring er en konstruktiv ændring.
    Sådan er reglerne, om man kan lide det eller ej, og om en betjent vælger at gå videre med det, er op til den enkelte.


  • #23   20. jun 2021 ja det er jeg godt klar over


Kommentér på:
Konvertering af gearmaskine til el knallert?

Annonce