{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Bedste tyveri-sikring? {{forumTopicSubject}}

Hej på SG.

Jeg overvejer kraftigt at købe en helt ny scooter, da jeg synes brugt-priserne er helt til grin ( En gammel Puch maxi koster det samme som en helt ny fra Thansen).

Men hvordan tyverisikrer jeg den bedst? Jeg har ikke rigtigt gjort op med mig selv, om det er en fordel eller ulempe at jeg bor i en boligblok, hvor der derfor er mange mennesker som går forbi hele tiden. Jeg har godt nok en cykelkælder, men der vil jeg ikke kunne få den op/ned af på egenhånd".

Men kan stille den i cykelstativ, men en eller anden megatyk lås på, og så en form for alarm + en GPS tracker?

Ville i være tryg ved det ? Altså jeg føler mig ikke specielt utryg i kvarteret, men jeg har før fået hugget en scooter som stod i min carport for enden af en stille villavej, men det var måske netop det at det var en stille villavej som gjorde at de "kunne hugge den i fred"?

Det skal også være en alarm, der omvendt ikke går i gang bare døren til opgangen smækker 2 meter fra cykelstativet.

Ville i turde ? Og hvilker sikkerhedsforanstaltninger ville i lave?

Det mest fordi jeg efterhånden har 20 knallerter og scootere kørende rundt et sted i DK, jeg har kun fundet de 3 af dem igen. Den der var næsten hel droppede de vist at køre på efter et par 100 meter, fordi baghjulet var ekset, de 2 andre fandt jeg rippet for stumper. Og resten er aldrig set siden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste tyveri-sikring?
  • #1   22. maj 2021 Og ja jeg ved godt at man kan tegne en kaskoforsikring på en scooter/knallert som også dækker tyveri, men den er oftest dyrere end maskinen er værd, så det giver jo ingen mening ?

  • #2   22. maj 2021 For at være ærlig så skal jeg sjændent længere end max 5 km, oftest kun 2, så overvejer også en af de her "handicap-scootere", som kun kan køre 15 km/t.

    Tænker ikke ret mange unge ville gide stjæle sådan en , er det måske i virkeligheden den bedste idé?

    Problemet med dem er at de er Eldrevne - kan man tage batteriet af dem med op i sin lejlighed og lade dem? Jeg kan jo ikke bare have en 30 meter forlængerledning ned gennem min opgang?


  • #3   22. maj 2021 Nu bor jeg selv i en boligblok og har kun fået hugget 1 scooter som kun stod i styrlås, en god seriøs tyk kædelås burde kunne gøre det, de færreste tager chancen med en vinkelsliber når der er så mange vinduer osv

    Jeg plejer at smide kædelåsen igennem baghjulet op omkring bagstøddæmperen og så rundt om cykelstativet eller hvad der nu lige er smiley

    Hvis ikk du skal længere de 5km der, kan du også overveje et el løbehjul, dem ka man få ret handy hvor de ka klappes sammen så kan man tage det med op i lejligheden og stille det i et skab eller lignende


  • #4   22. maj 2021 hvis de vil tage den så tager de den også er den strippet samme nat men en store kæde lås afskrækker de fleste også skal den låses fast til noget som ikke kan flyttes også skal den stå et åbent sted hvor alle kan se den for så har de ikke fred og ro til at fjerne låsen

  • #5   22. maj 2021 En tyk kæde omkring et cykel stativ eller noget i den stil. Sørg for at din ratlås virker.
    Hvis du vil være helt sikker så køb en skivelås med alarm. En garage, (de der plastic huse man kan få til dem) gør også en rimelig forskel tror jeg. GPS hvis du vil være helt helt helt sikker.


Kommentér på:
Bedste tyveri-sikring?

Annonce