{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Victor V
Victor V
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Ny lovforslag til vandvidskørsel {{forumTopicSubject}}

Mojn forum. Af hvad jeg kan læse mig frem til har regeringen kommet med en ny færdselslov for særlig vandvidskørsel. I loven står der at kørsel med over 100% af tilladt hastighed kan konsekvent ende med en konfiskering af køretøjet. Men hvad jeg ik kan læse mig frem til er om det også gælder for knallert 30/45? Er der nogen her inde der ved lidt mere om det der kan svare på det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny lovforslag til vandvidskørsel
  • Victor V
    Victor V Tilmeldt:
    apr 2021

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #3   9. apr 2021 Så en knallert må kun køre 60km/t for at de må konfiskere den?

• #5   9. apr 2021 Jeg hørte faktisk at politiet må slet ikke confiskerer knallerten længere. Det er noget jeg hørte for 3 måneder siden. De må gerne få taget den med for at teste den, men du får den tilbage igen som det er. Dvs med tun og det hele

• #8   9. apr 2021 de konfisker den ikke første gang du bliver fanget om det så er den kan køre 130

• #10   9. apr 2021 #5 jeg blev taget i september og fik konfiskeret alt tun så der gælder vidst stadig

• #11   9. apr 2021 Det gælder også knallert, men hvis man kører 60 konfiskere de ikke knallerten, de vil nok tage den med til undersøgelse på stationen. Men hvis de knallert nu kører 70 mister du den nok.

• #12   9. apr 2021 #11
    kun anden gang du bliver taget

• Jonas E
    Jonas E Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #13   15. apr 2021 Kors hvor er folk dog i grunden uvidende i dag, men det er jo forventet med unge mennesker på en scooter.
    Lad for h.... være med og tro på rygter og hvad kammeraten siger.
    Grænsen for en bøde på en 30 knallert/scooter går ved 41,8 km/t. Dvs du lovligt kan køre ca. 40 km/t uden de gør eller kan gøre noget, men du er så til gengæld registreret i deres system og de vil for fremtiden stoppe dig oftere hvis de møder dig.
    Reglen med at få taget sin knallert/scooter har været eksisterende i mange år og der er no way in hell du får en tunet knallert/scooter tilbage med alle delene, de bliver fjernet af synshallen/mekaniker hos politiet.
    Stopper de dig anden gang på den samme knallert/scooter med tun på, så bliver den konfiskeret på stedet.
    Alle transporter fra stedet (hvor den bliver kørt til eksternt sted) kommer du selv til og betale, det er pænt dyrt, plus en bøde og evt udsættelse at dit kørekort til bil.
    Er du over 18 år og har kørekort til bil og måske fået 2-3 klip i kørekortet, så kan du uden problemer blive sent til en ny teoriprøve og køreprøve, hvis du med en ulovlig knallert/scooter overskrider den lovlige hastighed og det evt er anden gang du kører ulovligt.
    Der er ingen kære mor her overhovedet. Sådan er loven og heldigvis for det, for der kærer satme mange hovedløse tosser rundt i trafikken, både på 2 hjul og 4 hjul - så fedt der bliver ryddet op i det.

• #14   15. apr 2021 alså det kan godt være du ikke er så klog men et menneske skal bruge 1 hoved for at leve så hovedløse tænker jeg ikke nej jeg tænker der er nogen unge mennesker der ude som har det svært med at de kun må køre 30kmh når sådan en gokkefar som dig må tag en Lamborghini countach eller en Peugeot 106 og køre hel verden rundt så længe du har et kørekoret den mulighed har en 16 årig knægt ikke

• Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #15   15. apr 2021 Jonas inden du sadler din høje hest alt for hårdt op, så husk venligst følgende: INGEN regler uden undtagelser!
    Min søn kører også på en knallert der er pillet ved sammen med nogle andre rødder. Hans bedste kammerart blev snuppet på hans sidste sommer. Den blev rullet til ca 75-80 km/t, så ingen tvivl om den var ulovlig. Han fik straks en bøde på 2500,-, men han fik lov til at få afhentet knallerten af sine forældre på trailer med det samme. Beholdt alle tun dele der blev intet skruet af den, bliver han nuppet 2. gang bliver det alt andet end sjovt. Og betjentene er som alle andre, nogle kan være “djævlen” selv, andre har selv kørt tunet knallert som ung og er langt mere overbærende. Det kan ofte være hvilket humør man lige fanger dem på. Dette foregik ved Næstved, men tænker ikke de er anderledes der end alle mulige andre steder.
    God vind ;).

Kommentér på:
Ny lovforslag til vandvidskørsel

Annonce