MOTOCR LIGERO - for eller imod ? {{forumTopicSubject}}
Jeg er en ældre herre der overvejer at købe sådan en 45 km/t model : https://motocr.dk/ligero/
Det er udelukkende en scooter der skal bruges som transportmiddel frem og tilbage på arbejde ( 6 km hver vej ) og måske lidt længere fornøjelsesture i sommerhalvåret .
Jeg er faldet for to ting : Prisen og udseendet , men er det værd at investere i ?
Jeg skal ikke, som i ikke have en scooter der får mig til at ligne en 16 årig , og prismæssigt tænker jeg at 15-16.000 er det maximale jeg vil ofre på en scooter .
Alternativer , gerne noget der ligner en klassisk scooter inden for budgettet modtages .
dec 2020
Følger: 3 Følgere: 37 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 27
sep 2020
Følger: 6 Følgere: 48 Emner: 26 Svar: 173
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Hvor høj er du?
Overvej at prøve at sidde på en vespa.
Jeg har prøvet et hav af forskellige scootere, også mange af de kinesiske, og jeg blev alvorligt blæst bagover af begejstring da jeg endelig kom op på en brugt vespa lx50.
Man kan sidde med rank ryg, styret sidder ikke for lavt, fødderne er ikke tvunget til at sidde inde på det trange trinbræt og så højt at knæene kommer op over frontskjoldet eller ud til siden i vinden.
Den er indrettet med handskerum foran der er overraskende stort, og åbnes med et tryk på tændingslåsen, så der er nem adgang. Det er lukket af bag lågen så der samler sig ikke vand og alt mulig andet derinde, hvilket gør man kan opbevare f.eks. handsker og halsedisse derinde uden det bliver beskidt.
Sæderummet kan der rent faktisk være en hjelm i, som passer på hovedet af en voksen europæer.
Kineserne har små hoveder, og de bruger openface hjelme.
kineserne er i gennemsnit 12 cm lavere end den gennemsnitlige dansker.
Moto-cr er desværre ikke bedre end thansens kina knald.
Moto cr hedder i virkeligheden taizhou zhongneng, internationalt kalder man dem bare znen scootere.
Det er samme koncept som dem der laver "vga", sender dem til den danske importør thansen som så kalder dem vga.
i england hedder de lexmoto og i holland/tyskland hedder de btc.
Kan ikke huske hvad for et kinesisk firma det er der laver dem.
De køber alle sammen den samme kinesiske klassiske gy6 motor og sætter i maskinen.
Moto-CR er dyrere, fordi de lige nu kannibaliserer PGO's gode ry.
PGO var fra Taiwan som IKKE ER KINA!!!!!!!!!!!
uanset hvad kommunisterne vil prøve at bilde dig ind. Kommunisterne har aldrig regeret ovér taiwan.
Man kan diskutere om kina idag overhovet er kina, eller om det er den kommunistiske zombie formerly known as kina.
Men det er en lidt anden snak.
Hvis du kun har tænkt dig at køre sommer kørsel, hvis du er lav og har kort til arbejde, er ligeglad med hvor godt maskinen kører og du bruger pilothjelm, så kan du sagtens købe den kina ligero.
De holder værdien ok de første 2 år, derefter styrtdykker værdien.
Og vedligeholdelsomkostningerne stiger og køreglæden forringes betragteligt efter de 2 år.
Du kan også finde 5000 kr mere frem og få en fabriksny piaggio/gilera som ikke ligner en retro scooter, men som er bedre på alle ander måder, og som holder værdien meget bedre, koster mindre i vedligehold og som du ikke kører galt og blíver invalideret på fordi bremserne er for ringe, hjulene er for små, lyset er for dårligt eller fordi du bliver træt af at leve af at køre på den
Jeg synes min zip er dejlig.
Og det er en fordel at jeg ikke ligner en 16-årig.
For den kører 75 km/t selv med den vindskærm på der, og jeg kører på vejene som om nr pladen var hvid for det meste.
Men slipper af sted med det fordi... ja
sep 2003
sep 2003
45'ere er kunstigt billige, fordi efterspørgslen er så lille i danmark.
Derfor kan du få meget fine 45scootere på dba, som ikke har været ejet af 16årige, som har overholdt service, og som er kvalitets maskiner som gilera runner og peugeot django og piaggio vespa.
Når du køber brugt kvalivare så begynder økonomien først for alvor at hænge rigtig godt sammen. De holder værdien super godt.
Dog er kvalitets maskinerne stadig uhyre sjældne som 45 knallerter.
De fleste er kina knallerter, eller også er det sådan nogen iskiosk knallerter som den her aprilia.
https://www.dba.dk/aprilia-custom/id-505359712/
sep 2003
dog er materialekvaliteten middelmådig
https://www.dba.dk/peugeot-tweet-2018-8600-km/id-1077700081/
det her er en klasssiker.
men kører alligevel bedre og mere pålidelig end en moto-cr vil jeg mene.
bedre komfort, bedre plads, bedre køreegenskaber, bedre affjedring.
https://www.dba.dk/piaggio-vespa-et2-som-ny/id-1077655497/
dog er den lige pebre nok ift ....farven
peugeot kisbee er også godt designet, men ikke det mest holdbare i verden og lidt dyre i vedligehold.
Men der er en del af dem på brugtmarkedet.
Worth a mention
https://www.dba.dk/peugeot-kisbee-2019-2641/id-1077542390/
hvad med en elystar?
https://www.dba.dk/45-knallert-peugeot-elysta/id-1077422214/
Sym og kymco er sådan ok. Det er taiwan knallerter, men ikke det bedste taiwan har lavet.
jeg vil dog fraråde kymco super8.
motocr er ikke det værste i verden.
Men det er som sædvanlig når man handler med kinesere. et 10'000ah 18650 highdrain batteri der ligner noget fra en fremtidsfilm, er som regel bare et 1200ah 3. sorterings batteri ligesom de andre til 16kr inkl gratis porto.
Hvis man vil have et 10'000 ah 18650 batteri, så skal man lige opfinde det først...
det teoretisk maksimale man kan have i et 18650 batteri er omkr 4200ah..
sep 2003
Hos C. Reinhardt er vi stolte af vores næsten 100 års erfaring med tohjulede køretøjer – og ekstra stolte af at vores knowhow og erfaring nu er blevet til vores helt eget mærke: MOTOCR.
MOTORCR er ikke den eneste scooter på markedet. Der findes mange forskellige mærker og modeller på det danske marked. Modellerne ligner hinanden, og det store udbud gør bestemt ikke valget nemmere – og dog.
For MOTOCR er ikke som nogen anden scooter på markedet. Den er designet og produceret til at opfylde alle tænkelige kørebehov, dine behov. Så uanset om din tur går til skolen, jobbet eller fritidsaktiveterne, eller om du tager en køretur for fornøjelsens skyld, er MOTOCR det perfekte match.
Få en prøvetur hos din MOTOCR-forhandler – og glæd dig til det drive, der følger med.
Team C. Reinhardt.
Hvis du vil købe en knallert af ham der, uden at prøve en kvalitets maskine først, så skal du være velkommen...
i call bullshit.
Nøjagtig samme løgnagtige kina sælger bondefangeri.
Hans karriere er nok ved at være færdig grundet alder, så han casher in ved at smøre ekstra tykt lag på den fedtemad nu inden også moto-cr går samme vej som cpi, texas, lifan, giantco, skyteam og alle de andre kina importør engangslighter knallerter
sep 2003
Vi tør godt afsløre, at der kan laves mange kompromisser
i produktionen af en scooter. Det er ene og alene et
spørgsmål om, hvad producenten prioriterer og kræver.
Hos C. Reinhardt prioriterer vi høj kvalitet og sikkerhed.
Vi kan garantere, at vi ikke er gået på kompromis med
noget som helst. Vi har konstrueret hver eneste
MOTOCR-scooter efter vores høje kvalitetskrav og
forskrifter gennem snart 100 år.
Vi har truffet mange valg og prioriteret mange vigtige
detaljer i fremstillingen af MOTOCR, udelukkende for at
skabe et køretøj, vi gerne lægger navn til. Derfor ligger
der mange tanker og beslutninger bag – til alles fordel.
Vi anvender fx kun de bedste komponenter fra kendte og
anerkendte leverandører. Vi ved, hvad der kræves for at din
scooter skal fungere optimalt i det danske klima – og det
skal den.
God fornøjelse med din nye MOTOCR-scooter.
Hvis han har lavet den e-libra, gad vide hvem der så har lavet den her 800$ kina knallert på alibaba.com, som ligner på en prik
https://www.alibaba.com/product-detail/2019-new-design-znen-hot-sell_60833466769.html
....
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Man ser på :
Hvem kan producere det produkt jeg ønsker at sælge?
Hvordan kan produktet tilpasses mine behov?
Så finder man en fabrik, som kan fremstille ens produkt. Det er som regel en hyldevare, da de typisk producerer for 25 andre firmaer.
Så tilpasser man produktet til ens behov. Kan være man ønsker en gul farve, noget andet materiale på et håndtag osv osv osv osv.
Så får man et produkt som er "ens eget"
PGO feks. vil ikke lave 4takter 50ccm. Det er ganske enkelt ikke noget de kan se nogen mening i. så PGO kan ikke længere sælge 50ccm scootere i EU. Så CR har fået en aftale om at kunne bruge alt andet end deres motor.
Motoren er en GY6, og den er tilpasset CR's krav. feks anden krumtap, cylinder, topstykke, variator, andre lejer mere kobber i ledningsnettet osvosv.
Det tilpasser man bare på fabrikken. Så bliver alle dele til sidst sendt fra de forskellige fabrikker, til en samle fabrik, hvor produktet bliver færdigsamlet.
Så det er i bund og grund "deres" produkt. En metervare er tilpasset deres behov og krav.
mar 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg er lidt af en undermåler , 170 cm høj, men siddepositionen er naturligvis vigtig, også selvom jeg kun skal køre 6 km hver vej .
Jeg bruger weekenden på at besøge diverse scooterforhandlere her i storkøbenhavn , og så må vi se om jeg finder noget der falder i min smag .
Hvem ved? Måske er mit temperament slet ikke til at nøjes med at køre 45 km/t ( Jeg skal ikke nyde noget af at få den til at køre stærkere ) .
Man kan vel næppe få registreret en scooter som man selv har importeret fra udlandet , som der også linkes til ?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Ret lav at sidde på.
sep 2003
Men jeg tvivler på reinhardt har fået tilpasset andet end efterlevelse af euro4 kravene og så brandingen.
Det er muligt man kan få krejler gy6 motorer.
Men en znen gy6 139qmb hvor der står producent tiozhao zhongnen på stellet og den ellers ser ud til at være konfigureret nøjagtig som thansens longjia producerede euro4 gy6 139qmb, som vel er magen til de tyske og svenske pendanter.
pgo's HOT er den eneste i moto-cr's lineup der har noget med taiwan at gøre.
Det var et rigtig smart træk af reinhardt at koble de to ting sammen, videreførslen af hotten og import af konkurrenten til thansens longjia euro4
Det scorede motocr mange billige point på
sep 2003
hvis du var mig havde du købt den her
https://www.dba.dk/aprilia-vespa-2019-4600-km/id-1077566271/
føj den er fed altså. wow
mit råd, tag ud og prøv den "aprilia" vespa efter du har været et smut forbi thansen og prøve nogen kina knallerter.
Forskellen burde være slående.
Husk at tjekke om der er luft i dækkene, ellers føles den tung
maj 2018
Svar: 16
mar 2021
Jeg har luret lidt på Kymco da en bekendt har god erfaring med netop det mærke .
Uhhh... Jeg kan godt mærke at der er gået 40 år siden jeg sidst brugte to hjul som transportmiddel, og man kunne købe en Puch, Yamaha, Suzuki, Kreidler på hver eneste gadehjørne .
Der er sateme langt imellem forhandlere der har små eller store knallerter /scootere i butikken .
Så fik jeg øje på denne her : https://www.msp-tuning.dk/scooter-30-45/agm/agm-caferacer-3883.html men man kan ikke få lov at prøve den, kun købe den online af et firma der ikke engang skriver en adresse på deres hjemmeside , det er jeg ikke særlig tryk ved ?
maj 2018
Svar: 16
https://koehler-knallerter.dk/brand/kymco-scooter-forhandler/
som flere har påpeget er der fine knallert 45 til salg brugte, der ikke er fortærskede
mar 2021
sep 2003
Hvis man får den i god stand, og er super opmærksom på den, så kan man vel køre på dem et par år uden de holder på værksted hele tiden.
Der skulle absolut en af de 125+cc kina motorer man kak få i før jeg rigtig gad køre på dem tror jeg.
Men det kan altså fås og installeres rimelig nemt.
Jeg så en totalt ombygget motrac engang. Dén var fed
Der var så lagt en del penge i at bygge den op igen efter den var faldet helt fra hinandn sagde ejere
Fik den billigt og begyndte så at bestille kina honda grom dele på nettet. Mener han sagde der var 125cc blok i med en lidt større cylinder.
På den facon er kinavarer jo som skabt til formålet.
Sådan en cafe racer er jo som regel alligevel noget der skal møres i et væk for at holdes kørende
sep 2003
Mange finder også ud af de ikke gad køre noget de ikke er særlig begejstrede for.
Jeg har handlet en del i kina maskiner førhen, og har faktisk aldrig haft en kina maskine der havde kørt over 10'000km.
Det er intet under.
Jeg kørte ikke ret langt på nogen af dem heller.
På motorcyklerne (skyteam, lifan, texas bl.a.) der var vibrationerne så kraftige i håndtaget, motoren var så svag og køre egenskaber så dårlige at jeg var lige ved at glemme hvordan en kvalitets maskine kører.
Der var også konstant fejl på dem.
Jeg fik dem til gengæld billigt.
Og solgte dem videre endnu billigere.
En af dem solgte jeg sågar for 300 kr.
En pocketbike og en pitbike forærede jeg væk.
De var simpelthen tortur at eje. Især hvis man havde betalt for det og forventet noget af det.
Skyteamen kørte dog, med et manglende gear og uden baglys for det meste og man stank af ydstødningsgas pga den utætte dæmper, man skred rundt på de plastikdæk, forlygten lavede et flot mønster på vejen mem man ku ikke se noget.
Speedoet virkede, men omdr tæller virkede ikke og 3 af de sidste 4gear indikator pærer sprang mens jeg havde den.
Støttebenet rustede af, koblings kablet gnavedes over, bremserne skulle skilles ad og renses tit.
Jeg fik præsteret 3000km på min og det er jeg stolt af.
Den skulle også forestille en knoldhopper, så derfor var størrelsen fin til mig og affjedringen mere komfortabel end jeg var vant til, omend dårlige vejgreb.
Ja der er desværre ikke scooter forhandlere i dk mere.
Politikerne fik dræbt markedet med deres kludren i reglerne.
I sverige kører de 45knallert når de bliver 15år.
Og ved 16 år kan de tage 125cc kørekort.
Der er sjovt nok lidt mere efterspørgsel på knallertforhandlere derovre.
Køhler er en temmelig lille butik så man skal helst ringe i forvejen og sige hvilke scootere mam vil se på så de kan få dem kørt frem fra showroomet.
Ellers står de ret tæt maskinerne derinde.
Savner førhen hvor man kunne vælge hvad man søgte, som var det en hvilken som helst anden vare.
Idag er man overladt til hvad forhandlerne har lyst til at sælge.
F.eks. kunne jeg ikke få beta enduro rr i danmark.
Så jeg måtte stille mig til takke med en aprilia rx factory.
Det ville koste for meget at importere en fra svensken eller tysken
sep 2003
Der kommer en del gebyrer oveni ifm med at få den indført og få plade på den.
Fordi den er registreringspligtig, det var nemmere førhen hvor de ikke skulle registreres
Dengang skulle de jo bare forsikres, og så ellers leve op til detailforeskrifterne hvis man blev tjekket på havnen
mar 2021
Jeg skal ud og kikke på den her imorgen ....
sep 2003
Mit indtryk da jeg peøvesad en var at pladsen er en anelse trang til benene.
Jeg sad fint med hælene helt fremme og tæerne ud i vinden, den er vist meget lavet til den cruiser stilling.
Det er ikke helt godt for ryggen i længden hvis man ender med at sidde foroverbøjet.
Men fed er den.
Bagagekrogen sad en anelse lavt også.
Ved ikke hvor stort sæderummet er.
Super fransk design og prisen er noget mere overkommelig end en vespa må man sige. Fra ny er prisforskellen dog så lille at jeg vill sige prøv vespaen før du køber djangoen var et must.
Vedligehold koster ca det samme. Peugeoten er nok lidt dyrere faktisk.
Jeg havde taget vespaen en hvilken som helst dag, men jeg har også prøvet dem, og kører så meget scooter at jeg klart ville nyde bedst af vespaen.
Men indenfor det budget du satte er peugeoten godt nok en meget fin kandidat. Så er der lidt til overs til en god hjelm og lås og god pleje og evt customization.
F.eks. tlf oplader i handskerum, lille vindskærm, nye bedre dæk, bremse service med bedre bremseklodser. Affjedringen kunne opgraderes hvis du synes det mangler.
Nogen fede sidetasker eller halogen pærer i lygterne så man bedre kan se for sig hvis det viser sig at være relevant.
mar 2021
https://www.dba.dk/piaggio-vespa-lx50-2006/id-1078125997/
Den her er betydeligt ældre og har kørt 10.000 km mere , spørgsmålet er hvor mange km en lille droslet 50 ccm kan køre ?
sep 2003
Ingenting overhoved.
Den har først lige fået sin rem nummer 2 ved 10'000km service.
Mener man kigger til stempelringe ved 25'000km service.
Stempelskift mener jeg ikke jeg så før 60'000km
Og derfra stod der ikke mere.
Resten er efter behov.
Gal det er en fed vespa til prisen.
Den ville jeg nok købe til dig hvis jeg stod for det
Det er sådan en lx50 model jeg har prøvet og ville have.
Men kunne ikke finde nogen til salg sidste sommer.
Kig evt på en svensk tysk eller italiensk hjemmeside for brugte motorcykler og se hvor langt de kan have kørt sådan nogen.
mar 2021
Den skal jeg nok få glæde af i nogle år håber jeg
sep 2003
Det er så sjældent man ser en django på vejene.
Jeg har nok set den 5 gange højst.
Og det er mig ubegribeligt når jeg ser hvad man skal betale for noget så ufransk som en zhongneng
fed mc scooter du har fået dig.
Jeg ville elske 150cc versionen til hverdag.
Men jeg kører tunet 30knallert til jeg må køre mc igen en dag desværre.
Vil ikke risikere at få udsat førerretten til mc yderligere.
Bemærk dog, hvis du med B kørekort sætter dig op på en 150cc mc scooter som peugeot django 150, og bliver stoppet i en rutine kontrol, så er bøden på ca 3000.
Gør du det igen, så er bøden den samme.
Og igen og igen.
Du kører nemlig ikke uden kørekort. Og det er en a1 motorcykel så det bliver set på med meget milde øjne.
jeg kender et par stykker der bare kører små-mc på B kort som man gør i det meste af europa.
Især fordi danmark er meget sikkert land at køre i.
Og 45'eren kan godt være lidt meget langsom på landeveje og hovedveje med 70 km/t. f.eks.
Hvis man bliver stoppet på en 45 knallert som er afdroslet så den kører mere end 64 km/t, så får man vist klip.
Det betyder i hvert fald lyn hurtigt at du får frakendt kørekortet, også fordi fartgrænsen for dig altid er 45 km/t.
Så hvis du bliver taget med 60 km/t i en 50-zone, så er det pludselig 15 kmt for meget og dermed en 33% overskridelse oveni at den er tunet, hvis den da er tunet.
Men det kan hurtigt ende med gabestok kan du nok se.
MC scooter derimod, der kan du køre 100 km/t på en peugeot django på landevejen.
Og eneste straf er 3000kr for du ikke har A1 førerret, og så bøden for de 20% hastighedsoverskridelse.
Du må gerne køre 130 km/t på en peugeot django.
Også selvom du ikke må køre på den.
Bare det er en 150cc og du kører på motorvejen, så får du ingen straf nærmest.
Men 60 kmt i en 50 zone så risikerer du gilloutinen i værste fald
Ikke en opfordring til noget, bare mine 500 cent
mar 2021
Jeg har købt en 50 ccm Django, og speedometervisningen stoppede ved ca 52 km/t , og med lidt fejlvisning så er der vist ikke meget at komme efter , og ja - jeg har kørekort til sådan et monster
Jeg har ikke fået den endnu, for sælger kunne ikke finde registreringsattest, men jeg kunne se på skat.dk at han var ejer af den, så jeg må lige vente nogle dage med at få den , for jeg skal ikke køre på en anden mands forsikring . Jeg smed iøvrigt mandens hjelm ind i min bil da jeg have prøvekørt den, og opdagede det først da jeg kom hjem, men har ringet til ham og fik lov at beholde den , så mon ikke det ender med en handel ?
Ellers er der en i Slagelse magen til, der er dog lidt langt fra Slagelse til København på en 45 Scooter
sep 2003
Den kørte så 85 så det gik rimelig hurtigt hjem på landevejen.
Men forrige år hentede jeg en i midtjylland.
Tog et lyntog om morgenen, blev hentet af sælger på stationen, kørt ud til en gård og kørte til århus.
Spiste aftensmad på færgen og kørte fra odden til københavn på et par timer.
Jeg så sjovt nok en django 45er igår.
Vejret var også virkelig til det.
De minder meget om honda zoomer. Eller honda ruckus. Der ville jeg nok foretrække djangoen stil mæssigt selvom hondaerne er interessante på deres egen måde med dens features
MOTOCR LIGERO - for eller imod ?