{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  maling af inderskjolde
  • #1   18. feb 2021 Det bliver ikke godt, måske ser det godt ud de første par uger, men så begynder det er skalle af og så ser det forfærdeligt ud smiley

  • #2   18. feb 2021 Nej man kan sagtens male dem bare man bruger plastik primer tror jeg det hedder. Det gør malingen binder på plastik. så grunder og så maling bagefter

  • #4   18. feb 2021 Det kommer til at ligne lort efter få uger, da det ikke vil holde..
    For det første vil det blive slidt af ved floderne, og et enkelt klask ved foden rammer, vil resultere i afskalning eller en ridse..

    Inderskjolde indeholder linoleum for blødgøring, som er en olie.
    Man kan ikke få et godt resultat ved at male på olie, det holder ikke.
    Det kan bruges kortvarigt til show, men ikke til hverdag eller bane..
    Tjek alle dem herinde der har forsøgt..
    Det ligner pis. (Med mindre billederne er fra lige efter de blev malet).

    Taget fra anden tråd om samme emne.

    Men prøv bare, det værste der kan ske er at du ødelægger dine inderskjolde, til din forholdsvis sjællene scooter, som det garanteret er noget nær umuligt at opdrive nye til.


  • #5   18. feb 2021 #4
    Det kan godt være t du har ret, for olien er noget lort.

    #0
    Du kan sagtens male dine inderskjolde, men som de andre siger, så kan det lynhurtigt komme til at ligne lort.
    Husk nu på at det er her at du sætter dine fødder og rammer ind i skjoldene med dine beskidte sko, som så både vil sætte snavs af og ridse dine nymalede skjolde.
    Du bør under ingen omstændigheder vælge hvid, til dine inderskjolde.
    Ja ja, det ser sgu da pisse godt ud, når du ser en scooter med hvide inderskjolde stå på en stand på en scootermesse, men til dagligt brug, så er det et stort nej tak.
    Og bemærk så også at dine inderskjolde nærmest skal være glasblæst, inden at du maler dem, da de er virkelig svære at få rene nok til at der ikke sidder snavs fast.

    Hvis du vil dette her, så få fat i en god grunder, som binder på plastik.
    En god mængde fortynder og en gang Ajax.
    Start ud med at vaske dine inderskjolde med varmt vand + Ajax.
    Tør dem af med en klud der ikke fælder eller på anden måde efterlader fibre osv.
    Tør skjoldene over med en anden klud med fortynder på.
    Gør det udenfor, så du ikke får brændt din hjerne af.
    Når fortynderen er helt væk, så kan du grunde dine inderskjolde.
    Et godt råd er at du starter med at grunde de områder der er svære at komme til og så tager de nemme områder til sidst.

    ps. du bør lave arbejder med "overkop"
    Ved du ikke hvad det er, så har du lang vej til et godt resultat.

    https://proffoutlet.com/malerpistol-selvfodende-s106-1g

    Jeg har to stk der ligner denne.
    Underligt nok, så kan jeg ikke finde overkop hos Biltema længere.


  • #6   18. feb 2021 Hvis det er fordi at dine inderskjolde er blevet matte, så kan du få dem pæne igen med en varmepistol.
    Men pas på med for meget varme, for så smelter de og bliver misformede eller misfarvede.


  • #7   18. feb 2021 Jeg har givet mine inderskjolde sandpapir, primer, grunder, Matt sort og klarlak til sidst. Det 1,5 år siden ser fint nok ud endnu. For arbejdet er det vigtigste

Kommentér på:
maling af inderskjolde

Annonce