{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.053 visninger | Oprettet:

Mathias S
Mathias S
Tilmeldt:
21. okt 2019
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Lovlig pgo hot 50 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en lovlig hot som kører omkring 32. Jeg vil gerne have den til at køre omkring 39. Så jeg prøvede nogle 9,5 ruller og stedet for 7,5 hvilket ikke hjalp.

Hvad kan jeg gøre så den kører lidt hurtige


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig pgo hot 50
  • #1   15. feb 2021 Du skal ikke røre ved dine ruller, du skal derimod slibe o,5mm til 1mm af begrænserskiven...

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #2   15. feb 2021 Det har jeg prøvet. jeg har en da slebet 2 mm af skiven og det hjalp ikke

  • #3   16. feb 2021 7,5 G ruller er det Std plejer at sætte i hot. Når du fjerner nået af skiven, skal du jo osse dyse op, hvad str hoveddyse sætter der i nu?

  • #4   16. feb 2021 Du lige ud til din scooter igen.
    Så fjerner du kickstarterskjoldet og klemmer remskiverne helt sammen med fingrene.
    Se efter om kileremmen kan komme helt ind til midten.

    Kan den det eller kan den ikke det?


  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #5   16. feb 2021 Det kan den

  • #6   16. feb 2021 Så er problemet ikke i remskiverne.

    Tag lige og tegn med en tusch på dit vario og kør en tur.
    Så kan du se hvor at remmen slider stregerne væk.
    Du kan ikke passe, hvis du ingen ekstra fart har fået, ved at fjerne 2mm af ringen i vario.


  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #7   16. feb 2021

    profilbillede
  • #8   16. feb 2021 Du skal sætte en streg på vario, det skal være streg fra top til bund. så køre en tur. Fik Tommy ikke forklaret godt nok. Så efter en tur, så ser du hvor meget af stregen er tilbage. Så kan man se om remmen køre helt op og ned

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #9   16. feb 2021 Billedet er fra efter en tur. Jeg har tegnet fra top til bund

  • #10   16. feb 2021 Du skal have købt sådan nogle tynde skiver, som man kalder shimme. Dem kan du sætte ind mellem gliderør og blæserhjul. Så køre remmen højere op og giver mere fart

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #11   16. feb 2021 ok det prøver jeg

  • #12   17. feb 2021 Shimskiver ændre ingenting....!
    De gør det kun værre.
    Dit problem ligger helt sikkert i at den har kørt med ring i vario så længe, så du nu har slidt et dybt spor ned i både vario og i blæserhjulet.
    Og det spor kan din rem ikke "kravle" forbi.

    Dit blæserhjul kan du redde med en fil. Det gjorde jeg på min 263 ccm scooter.
    Der kostede en nyt en formue og det var helt ude ved kanten at sporet var kommet.
    Men hvis der også er et spor i vario, så kyl det ud og køb et nyt.
    Og hvis du køber et nyt, så køb også et nyt blæserhjul.

    Nu hvor at du kører med ring ved vario, så har du ikke brug for shimskiver, medmindre at din motor er født med det.

    Drej dit vario 90 grader i din hånd og tag et billede mere og tag også et af blæserhjulet.


  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #13   17. feb 2021

    profilbillede
  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #14   17. feb 2021

    profilbillede
  • #15   17. feb 2021 På billedet i #14, der har du din finger næsten på rillen.
    Hvis du kører fingeren fra midten og ud til kanten af vario og tilbage igen, kan du mærke en fordybning?
    Som at remmen har slidt et spor i vario?
    Test det både på vario og blæserhjul.


  • #16   17. feb 2021 #3
    dysse op efter slibet skive arrhhh det skal man så ikke smiley hvis du ville have din hot til at kører 39 så skal du smide en 45 tragt i slib 3.5 mm af din 30km skive og så nogen 6 gram ruller blandet med 7 gram så skal du gerne køre 39 smiley


  • #17   17. feb 2021 #16
    Det er tosset at ændre på tragten.
    Så bruger den bare mere benzin.
    Det kan klares nem med at slibe på ringen i vario, men det nytter ikke så meget, hvis der er et dybt spor i både vario og blæserhjul.


  • #18   17. feb 2021 det er rigitg hvis vario er slidt virker det ikke men tragt er også mere for at han kan få et lidt mere stabilt optræk i det at han sliber skiven må der også gerne være lidt mere motor kraft: smiley

  • #19   17. feb 2021 #18
    Det er slet ikke nødvendigt.
    Motoren tager rigeligt med omdrejninger allerede.
    Tragten fjernes aldrig før end at vario er låst helt op.
    Motoren har ikke godt af det.


  • #20   17. feb 2021 #19
    det skere der samt ikke noget hved at gøre husk jeg siger ikke den skal fjernes blot en 45 trakt vilket øger flow den kommer ikke til at tage så mange rpm mere når der er fjernet 3-4 mm af skiven


  • #21   17. feb 2021 og skulle den tage 500 1000 rpm mere sker der ikke noget hved det


  • #22   17. feb 2021 det er det setup jeg har på min pgo og det har jeg skam kørt 12.670 km med nu: smiley


  • #23   18. feb 2021 #19 jeg kører med fjernet tragt og ca. 13mm skive. Det er 2mm mere end original. Hvorfor skulle det være dårligt?

  • #24   18. feb 2021 det kan være hårdt for den i det den tager mange rpm nok omkring 12-14k det kan std plejlstang ikke holde til i lang tid smiley

  • #25   18. feb 2021 har ubegrænset udstødning, det gør vel noget?

  • #26   18. feb 2021 alså fjernet tragt og ubegræsnet udstøning og 2mm stører skive det har din motor ikke godt af larmer den ikke helt sindsygt meget med fulgas ud af lige vej den tager omkring 14k rpm med det setup der smiley

  • #27   18. feb 2021 Den larmer i hvert fald mere end med original, men det var også min intention

  • #28   18. feb 2021 ja det også fedt men så putte åben filtere på istedet det har den lidt bedere af smiley smiley

  • #29   18. feb 2021 #23
    Du smadre din motor.
    Den originiale udstødning er med til at holde omdrejningerne nede.
    Det er en del af den funktion som blindrøret har eller en evt plumb i forrøret.

    Hvis i vil holde jeres scooter på lovlig topfart, så lad være med at gå efter et vildt optræk, for i ender med en motor der tager så mange omdrejninger, så den både larmer, bruger meget benzin og den bliver slidt alt for hurtigt.

    Hvis du har en scooter der kører 33 kmt på speedometeret, så det bedste som du kan gøre for motoren, er at gøre begrænsningen i vario mindre, så den kan komme højere op i gear. Så får du farten lidt op, omdrejningerne lidt ned, bedre benzinøkonomi, mindre støj og en motor der holder længere.
    3-4 mm er virkelig meget at fjerne fra en begrænsning.
    1mm plejer at gøre en hel del. Det skal jo stadig være troværdigt.


  • #30   18. feb 2021 #29 har ellers lavet et post herinde før, der skrev folk man sagtens kunne? Og alligevel, tror den fejler noget, så hvis den går i stykker er det nærmest bare lidt godt

  • #31   18. feb 2021 Aldrig åben op for flere HK, så længere at den er begrænset i vario.
    Det er en vigtig huskeregel.
    Hvis man mangler fart og vil gå efter 38 kmt, så er det bedre at åbne mere for vario og så evt sætte en omdrejningsbegrænser på, som slår til ved 40 kmt, permanent.
    Så holder man den bare ved 37-38 kmt som max, så man undgår at den rammer begrænseren.


  • #32   18. feb 2021 #30
    hvis du ville have god lyd så det bedere med et åbent filtre det giver meget mere lyd plus det beder for motoren stadig ikke godt men beder en og kører med 14 tusind omdrejninger


  • #33   19. feb 2021 #32
    Har du nogensinde hørt en maskine med 14.000 rpm og med åbent filter?
    Så ved du også at det kræver ørepropper.
    Der intet "fed lyd" ved at skulle bruge ørepropper og tiltrække sig naboernes opmærksomhed.
    Det er ikke helt uden grund, at åbne filtre er banlyste fra stort set alle baner.


  • #34   19. feb 2021 ja men menre bare han burde lave den std igen og så sætte dyse 76 og powerfilter på det giver den lyd han er på jagt efter
    jo


  • #35   19. feb 2021 #34
    Så er den jo ikke std, hvis der sidder et andet filter på.


  • #36   19. feb 2021 Hvis han syntes det lyder godt, så må han da selv om det

  • #37   19. feb 2021 #35
    nej men det er den jo ikke i forvejen


  • #38   19. feb 2021 #36
    ja og i det at han går efter og få en fed lyd på han knallert er det jo beder at det sider Power filter på istedet en at den tager 14k rpm


  • #39   19. feb 2021 #37
    ja men menre bare han burde lave den std igen
    Det hænger bare ikke sammen med at sætte powerfilter på, hvis man vil gøre den std.

    #38
    Kan du ikke lige læse ALLE indlæg iennem, som Mathias S har skrevet og find bare et enkelt sted, hvor der står at han søger en feder lyd.
    Derfor må jeg altså sige at det absolut intet har med emnet at gøre, så det giver slet ingen mening at grave rundt i noget der bare støjer.
    Det er ret tydeligt at det der søges, er en scooter der på alle punkter fremstår lovlig, men bare kører det samme som alle andre lovlige scootere.


  • #40   19. feb 2021 #39
    nej nu var det bare marcus jeg prøved og hjælpe slap lige af granny


  • #41   19. feb 2021 #40
    Min fejl.
    Tråden blev så lang, så jeg mistede overblikket med at han havde hijacket tråden.


  • #42   20. feb 2021 helt okay smiley

  • #43   20. feb 2021 #41 jeg spurgte om ét spørgsmål om noget en havde svaret til OP, og så svarede jeg på folk der skrev til mig, det er vel almen høflighed? Kan ikke se hvordan jeg har hijacket noget smiley

Kommentér på:
Lovlig pgo hot 50

Annonce