{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.796 visninger | Oprettet:

Daniel S
Daniel S
Emner: 1 Svar: 3

RKI og fogedretten {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er der nogen der kan fortælle mig, om fogedretten har ret til at tage/konfiskere ens knallert 30, hvis man er registreret i RKI og kreditoren har sendt sagen videre til fogedretten? Lade os sige at knallerten har en værdi på 9000 kroner.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af det på google, så et svar ville virkelig blive påskønnet.

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RKI og fogedretten
  • #1   13. feb 2021 Det må de godt, men det er sjældent at de gør det.

• Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    feb 2021

#4   13. feb 2021 Kan du forklare hvorfor de kun gør det sjældent?
    Man skulle da tro de ville tage alt de kan i forhold til loven.

• Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    feb 2021

#5   13. feb 2021 Hvis man bliver kaldt ind til fogedretten, ved de så, per automatik, at man har en registreret knallert?

• Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    feb 2021

#7   13. feb 2021 Tak for svarene.

• #9   13. feb 2021 Du kan godt forvente at de tager udlæg i din scooter, boligindskudslån, dyre telefoner osv. , men så længe du overholder den afbetalingsordning i aftaler, så beholder du tingene, det er først hvis du ikke betaler som aftalt at de tager den...
    Og husk du taler under ed/strafansvar når du er i fogedretten, og tager de dig i at lyve så hedder det ubetinget fængsel så det er nok ikke det smarteste at gøre smiley

• #10   14. feb 2021 #0
    Du skal omgående forære den væk til en du stoler på og som ikke har problemer med det offentlige.
    Så om registrerer du den til den anden person som ejer og med dig selv som bruger.
    Så kan de ikke tage den, da du kun er fast bruger men ikke ejer.
    Eller i kan lave et papir på at personen har købt den af dig og pengene har du så bare klattet væk.

• #11   14. feb 2021 Nu går der snart bedrageri i den.

• #13   14. feb 2021 #12
    Det er fuldt ud tilladt at lyve, hvis man er sigtet.
    Det er dog ikke tilladt at lyve hvis man er vidne eller anmelder.

Det er en åben mulighed at give den væk eller sælge den og bruge pengene.
    Det koster ham kun en omregistrering.

• #16   14. feb 2021 Nemlig Dan smiley

Skyldner er forpligtet til at tale sandt i Fogedretten, og hvis skyldner tages i at lyve, er straffen ubetinget fængsel. Nogle kan dog være tilbøjelige til at lyve, da det er dig som kreditor der har bevisbyrden, og du har kan jo ikke ringe til skyldners bank, og få bekræftet at det er rigtigt at han ingen penge har f.eks.

Derfor kan det være en god idé, at forberede sig ganske kort, før mødet. Du kan f.eks. gøre følgende:

Tjekke skyldner på de sociale medier, f.eks. Facebook (er der billeder af skyldners ejendele, så tag screenshots af det)
    Tjekke skyldners køretøjer i motorregistret (du kan søge på nummerplader direkte i e-inkasso, og se hvem der ejer det pågældende køretøj). På den måde kan skyldner ikke frasige sig ejerforhold.
    Du kan skrive til skyldner forud for mødet, og bede om at der medbringes kontoudskrifter der viser aktuel saldo på skyldner konti. Hvis dette så ikke medbringes, så kan du oplyse dommeren om at det er blevet krævet medbragt, og at du gerne vil have omberammet mødet (indkaldelse til nyt møde), til en dato hvor skyldner medbringer dette. Alternativt kan skyldner logge på netbank/app, og fremvise saldo i retten.
    Tjekke skyldners boligforhold. Er det skyldner lejer eller ejer? Du kan søge på adressens ejerforhold på både ois.dk og tinglysning.dk. Ejer skyldner blot en del af adressen, kan du gøre udlæg i hans ejerandel.
    https://wiki.e-inkasso.dk/kategori/fogedretten/

• #17   14. feb 2021 I har helt ret.
    Jeg fik blandet de to ting sammen.

• #19   15. feb 2021 Der er vel en vis økononisk risiko, omkostninger også, forbundet med at skulle beslaglægge ting og have dem omsat til penge.

Derfor vil de vel som regel hellere have pengene et år senere, enf beslaglægge din frimærkesamlikg idag og så afslutte regnskabet der

• #21   15. feb 2021 I princippet kan de tage alt hvad du ejer, og efterlade dig med, en stol, en seng, en radio, et sæt service og bestik, en pande og en gryde og noget tøj.

Men det skal have en vis værdi, før de beslaglægger. Være let at omsætte. Eller også skal man vel have været der for 5 gang i samme sag?

• #22   15. feb 2021 Ikke at jeg selv har været i fogedretten, men jeg har været bisidder sammen med min tidligere svigermor.

Min erfaring er at kan du blot tilbyde 100 kr i afdrag pr mdr, så lukkes sagen der. Altså så længe du ikke ejer en Mercedes, eller en Villa i Rungsted smiley

• E. A.
    E. A. Tilmeldt:
    sep 2020

Emner: 1 Svar: 4
    #23   17. feb 2021 Føler det trist, at der bliver rådgivet i, hvordan man kan omgås det forhold, at man selvfølgelig skal betale det man skylder, tilbage. Jeg håber ikke at nogen kommer i den situation at have lånt, eller ladet en betale på kredit og så skal ende i fogedretten, for at få sine penge tilbage smiley

• #24   17. feb 2021 #12 Hvis han "sælger" scooteren til en meget lavere pris end den er værd eller bruger pengene fra salget, kan der være tale om skyldnersvig.

• #26   17. feb 2021 #25 - de kan jo hurtigt se at man lige har solgt en scooter og evt. lave en vurdering af den værdi - ikke sikkert de vil bruge tid på det - men var det nu f.eks. en bil til kr. 100000,- - så kan du risikere både at komme ind at hænge og plettet din straffeattest, så dine jobmuligheder bliver begrænsede.

Så er det bedre at sælge nogle genstande og bruge pengene fra salget til at nedbringe gælden og vise sin gode vilje til at starte på en fornuftig afdragsordning - evt. med nedslag i gælden og til en lavere rente/rentefrit sålænge man afdrager - ellers slipper man aldrig af med den gæld.

• #28   17. feb 2021 #24
    Hvis han bruger pengene på husleje, så kan de ikke gøre en skid ved det.
    Men ellers så har du helt ret.

• #29   17. feb 2021 #27 udfra registreringen kan de nu udmærket se mærke og alderen på den pågældende scooter og vurdere prisen. Men er den kun afmeldt, kan de ikke se om den er blevet solgt, da en "ny køber" er fri til at indregistrere den senere eller sælge den videre - evt. havde den en "defekt motor" - og det var derfor du "solgte" den "billigt" smiley

• morten P
    morten P Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #31   17. feb 2021 Ja de kan tage luksus ting.Men de skal stadigvæk sørge for at du kan leve et anstændigt liv.såsom tv-mobil tager de ikke.hvis du har job og bruger din scooter på job,så røre de ikke din scooter.Slet ikke hvis du bruger den på job,så de kan få deres penge.Din tlf skal du bruge på jobbet i gåse øjne og til sygemelding.Dit indskudslån kan de først røre når du flytter.Med mindre kommunen har lagt ud så du skal bare tage den med ro.De skriver før de kommer og når du køre scooter.Så har du nok ikke picasso på væggen og dyre designermøbler.HVIS så kan du nå at flytte det.

• #32   17. feb 2021 Godt at man kun skylder 1,9 millioner kroner.
    Rart at tænke på at de er afdraget om 24,5 år.....

• #33   17. feb 2021 altså hvis du skylder ret meget vil jeg ik tro de tager din knallert hvis det er dit eneste transportmiddel, da den bidrager til at du kan komme billigt på arbejde og derfor er en ting som bruges til at afvikle gælden, men jeg ved ik en dyt om det, kunne bare godt tro det først var noget de gjorde hvis du absolut ikke gad at afdrage, håber din situation bliver bedre smiley

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #34   17. feb 2021 Hvis du har arbejde og har brug for din scooter for at kunne passe dit arbejde så tager de den ikke, har selv været der og jeg havde en bil. Men de kan godt tegne pant i den så hvis du sælger den så skal de have pengene. Men som andre siger jo mindre den er værd jo mere lige glade er de med den.

• #35   18. feb 2021 # 30 Siden du er så "klog", ved du sikkert også at selv en uindregistreret knallert 30, skal være forsikret, før du må køre på offentlig vej med den - så den kan fogedretten hurtigt finde frem smiley

• #36   18. feb 2021 #35 det er ikke uden grund, at scootere fra FØR pladeloven, er i så høj kurs.

• #38   18. feb 2021 Fogedretten finder ikke frem til en scooter uden nummerplade.
    Og igen, så er det da bare at en anden der betaler forsikringen.

• morten P
    morten P Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #39   18. feb 2021 Det er noget der batter de vil ha fingerne i.Ikke gamle knallerter fra før 2006.Hvis der stod en sprit ny til 20.000 så var sagen noget andet,den sælger de måske til 10.000-12000kr det skal jo gå hurtigt.PRØV at google fogederetten (din rets hjælp,der kan du læse om det meste.ps.har du skrevet under på frilligtforlig? Hvis du gør det slipper du for de hiver dig i fogederetten i tide og utide.Men du skriver også under på at de må tjekke dine oplysninger fra CPR/CVR samt kreditoplysningsbureauer godkendt af datatilsynet.+ de napper overskydene skat. Står selv med en gæld,jeg stiftet da jeg havede job.Betalte også på afdrag som aftalt.Så kom corona og gjorde mig arbejdsløs.Så kan ikke betale 2000kr om måneden.Kan begynde igen når jeg får et nyt job.FAIR de får deres penge man har lånt.Det eksplodere jo bare i renter og rets gebyr....Det sgu synd for de unge.Der skylder 500.000 når de er 25år.Resten af deres liv er ødelagt...hvis de ikke vinder i lotto,det alt for let at låne til kæmpe renter.Det skulle forbydes.

• #40   18. feb 2021 #39
    Det har du helt ret i.
    Det burde være meget meget nemmere at få gældssanering, hvis man har optaget et lån, som man ikke burde have haft og man skal kunne få nedsat afdraget ved nedgang i indtægt, uden at det koster retslige omkostninger.
    Så er det slut med kviklån.

Alle former for gæld skal fremgå inde på SKAT, samme sekund at et lån er blevet bevilget. Som i samme sekund. Det kan klares med Nem ID.

• J M
    J M Tilmeldt:
    dec 2009

Følgere: 2 Svar: 26
    #41   15. mar 2021 Her står lidt om reglerne:
    http://www.advokatinkasso.dk/Default.aspx?ID=80

Hvis der er lav værdi, af ældre dato, så foretages der ikke udlæg.

Hvis det er tale om et nødvendigt transportmiddel, med relativt lav værdi, for at skyldneren kan komme på arbejde, foretages der ikke udlæg.

Hvis der er tinglyst gæld med sikkerhed i køretøjet, tages hensyn for dette.

Kommentér på:
RKI og fogedretten

Annonce