{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

derbi senda motor materiale {{forumTopicSubject}}

jeg ved at det her er et dumt spørgsmål. men derbi motor er lavet af alu ikke? det var fordi at jeg har fået den sandblæst og skal til at gøre den rent nu, og han nævnte noget med at jeg skulle gøre det med petroleum, for ellers ville det ruste. men jeg tænkte jo bare at alu ikke ruster.

er jeg dum og den er ikke lavet af alu eller kan jeg sagtens rense den med vand?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  derbi senda motor materiale
  • #1   27. jan 2021 Den er støbt i aluminium og aluminiums måde at ruste på er ir så jeg ville ikke bruge vand til at rengøre med hvis du ikke kan have den til at ligge et varmt og tørt sted og tørre

  • #2   27. jan 2021 ok, mange tak, hvad ville du forslå jeg kan bruge til at fjerne sandet?


  • #3   27. jan 2021 luft og benzin eller petroleum

  • #4   27. jan 2021 okay, mange tak for svaret smiley


  • #5   27. jan 2021 Du skal gøre den ren med fortynder og bagefter skal den have en gang grunder og til sidst den farve som du mener at den skal have.
    Du kan være heldig at finde en klar lak, der kan binde direkte på den, men sats ikke på det.
    Ren alu vil tære ret hurtigt i dette land.
    Så vil din motor skal fremstå pæn i lang tid, så er det først grunder og derefter maling og til sidst lak.
    Du kan få maling på dåse med lak i.

    Jeg har haft en Yamaha 4g med højglanspoleret motor.
    Det ser skide fedt ud i nogle uger. Herefter falmer det og ser knap så pænt ud og det kan være virkelig svært at komme ind i de små hjørner med krom glans, når først at motoren er monteret og begynder på at blive beskidt og fedtet ind.


  • #6   27. jan 2021 hej, har netop fået min maling hjem, det er VHT mat sort motormaling, og grunderen som passer dertil. tænker du at det ville gøre det?


Kommentér på:
derbi senda motor materiale

Annonce