{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Er krumtappet ved at gå i stykker? {{forumTopicSubject}}

Hej sg!
Har haft lidt problemer med min hot siden der kom polini speedcontrol på/er blevet koldt. Kører den samme rute hver dag(ca 5-6 km).

Den ene gang kører jeg tidligt ved en 07:30 tid og så om eftermiddagen ved en 14 tid. Om morgenen kører min hot bare super. Kommer nemt oppe på 80-90 og nogen gange på 100(alt på speedo). Men det er kun om morgenen. Om eftermiddagen kører den knap så godt. Den kommer nemt oppe på 70 og måske rammer den 80. Men hvad kunne det være?

Tænker måske at det kunne være mig der bare holder gassen ned, så hotten tager mange omdrejninger i 2-3 min, og derfor kører dårliger senere på dagen.
Syntes bare det er mærkligt og håber nogen kan hjælpe. Er det temperaturen eller er det krumtappen/cylinderen der måske bliver slidt lidt for meget fra de høje omdrejninger? Den plejer og køre godt hver morgen, udover på nogen enkelte dage.

Opsætning:
Malossi 70cc
17,5 med 95 dyse
Gg
Polini speedcontrol med 7,7 i ruller
Stage 6 soft trykfjeder


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er krumtappet ved at gå i stykker?
  • #1   14. jan 2021 Din cylinder er slidt ned, og du har kneppet den ved at ligge og køre 100kmt på kold motor, den er jo kun lige blevet lunken efter 5 km.....

  • #2   14. jan 2021 Alle forbrændings motorer skal køres varme før de får gas, ellers holder de ikke ret længe. Plus INGEN motorer kan tåle at køre med fuld gas i længere tid, medmindre det er en helt lovlig scooter/knallert. Kører din far måske med bundgas i 2 gear i bilen på motorvejen? Hvis han gjorde skulle i have ny bil hver uge.

  • #3   14. jan 2021 Tænkte den fik nok tid i tomgang+ bykørsel før jeg bare gav bundgas. Jeg starter den altid så den stå i tomgang imens jeg låser den op osv. cylinderen har nemlig kun lige kørt ca 1000km(selvfølige blev den kørt ordenligt til). Og den kører ikke 100 rigtige. Det er ca 90 rigtige og det er kun i maks 2 min(500-600 meter hvor der er en bakke før byen). Plejer og køre stabilt lidt over 80(måske en 85-90 på speedo)

  • #4   14. jan 2021 Har ogs lavet et andet emne om det, men fik aldrig svar det hjalp. Når jeg kører om eftermiddagen og rammer ca 70, så lyder motoren som om den tænder og slukker hele tiden. Som om den ikke gnister hele tiden. Det lyder nærmest sådan: gnist=o ingen gnist=x
    Oooooxoooooxoooooxooooox
    Håber i kan forstå hvad jeg mener. O betyder at den gnister ved den bestemte omdrejning og x betyder at den ikke gnister(tror jeg). Jeg kan mærke knallerten bremse lidt hver gang.


  • #5   14. jan 2021 Din dyse er for stor.
    Jeg har en space med malossi sport 70cc 21mm og top performance powerd udstødning. Der sidder der en 88 dyse i, og jeg skal stadig have den dyse lidt yderligere ned. 80-82 tror jeg.


  • #6   14. jan 2021 Og har du i øvrigt fået styr på de andre ting som du fik råd om i dit tidligere indlæg?

  • #7   14. jan 2021 Dysen er faktisk lige på kanten af være for lille. Prøvede med en 90, men der var tændrøret grå efter 10 mins af at køre gennem byen. Det er noget bøvl med den vario der. Kan ik få lortet af. Min ven der har en elnøgle men han er ik hjem og jeg har selv ik råd til at købe en. Prøver lige imorgen med at spørge far om sådan en nøgle. Ellers må jeg bestille en stempelstopper fra speedline

  • #8   14. jan 2021 Du bliver nødt til at gå mere metodisk til værks.
    Først og fremmest skal du have blandingen til at passe. Før du har det kan du ikke finindstille vario. Det nytter ikke noget at du skruer lidt i øst og vest.
    Jeg har mere end svært ved at tro at din dyse er for lille. Medmindre den trækker falsk luft. Min kørte med #75 før og den var kun lige lidt i underkanten.


  • #9   14. jan 2021 Og desuden styre dysen kun blanding ved WOT, det er din nål der styre blandingen i mellemgas området (bykørsel)

  • #10   14. jan 2021 Hvilket hak sidder din nål i? Jeg tror den er mager i mellemgas området og for fed ved WOT

  • #11   15. jan 2021 Karbuen skifter jeg nok tilbage til den org. Den bruger bare unødvendig benzin. Tror ikke den trækker falsk luft mellem karbu og membran. Har sprøjtet startspray rundt omkring studsen og den holde de samme omdrejninger. Syntes ogs selv det er mærkligt med sådan en stor dyse, men det er sådan tændrøret ser ud. Grå og tør. Nu er den brun som den skal være med en dyse 95. Aner ik om den trækker falsk luft. Kører uden luftbegrænsningen i luft filteren hvis det er det der er problemet

  • #12   15. jan 2021 Jeg mener nålen sidder ca i midten. Kan ik huske om der er 5 eller 6 hak i nålen.

  • #13   15. jan 2021 FOR HELVEDE HVOR ER JEG DUM. Gik lige ind på speedline for at tjække hvor mange hak nålen havde, og så stod der at den vandrette studs på karbuen skal blændes af. Jeg blændede den forkerte af. Fuuck jeg føler mig dum

  • #14   15. jan 2021 Se, sagde jo det ikke kunne passe med dysen og at den trækker falsk luft.

Kommentér på:
Er krumtappet ved at gå i stykker?

Annonce