{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
466 visninger | Oprettet:

variator gliderør {{forumTopicSubject}}

hey.
jeg har lige købt en stalker.
der jeg skulle pille skiven på den opdagede jeg at spidsen på krumtappen der hvor gribestjernen sidder er lidt slidt. gribestjernen kan godt tage fat men er bange for at den bliver slidt med tiden. kan jeg forkorte gliderøret sådan at gribestjernen kommer lidt længere ind, eller kan man ikke det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  variator gliderør
  • #1   16. okt 2020 Kan du godt men sør for at remmen ikke køre over vario

  • #2   16. okt 2020 hvad mener du med det?
    altså hvis gliderøret bliver for kort?


  • #3   16. okt 2020 så fuker shim op. Der skal være plads mellem blæserhjul og vario til remmen, ellers mist man gear udveksling.
    Altså mine plejer ikke at gå helt i indgreb.
    Det ska de vist ikke.
    Hvis gribestjernen gik helt ind over, så ville du ikke kunne spænde den ned, for møtrikken ville skulle spændes ind over krumtappens stråler.
    Ellers skulle der er en afstandsskive til mellem møtrik og gribestjerne.
    På mine har jeg en 0.4mm shimskive mellem møtrikken og gribestjernen bare for en god ordens skyld.
    Den gribestjerne går kun 1mm ind over krumtappens ståler tror jeg.
    Men jeg har prøvet at den slet ikke gik ind på strålerne. Alligevel ku jeg kickstarte uden den gled, fordi det sidder i spænd.
    Det er virkelig minimalt med kraft der overføres i de tænder der.
    Tror du er klart bedst tjent med bare at samle det som det var.
    Der sku være plads til shimskiver standard. Så kan ikke se hvorfor du skulle til at afkorte gliderøret. Never heard of anyone før der havde brug for det


  • #4   18. okt 2020 tag en blød kobber skive og sæt foran gribeskiven og spænd møtrikken på krumbassen. tænker det vil være en god løsning.
    ellers kan du altid med en bette fil lige filer strålerne forsigtigt op når du skal ha skifter rem eller lign. hvis det går helt galt


Kommentér på:
variator gliderør

Annonce