{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

std eller powerluftfilter? {{forumTopicSubject}}

hej sg.
jeg har en pmx med en opsætning der lyder på 70cc, std karburator, 5 g ruller, std luftfilter og 9k udstødning. den køre med dyse 82. den har et godt optræk med ik specielt god topfart. når jeg smider større dyse i så prutter den helt vildt meget. men når jeg sætter powerluftfilter på så kan den sagtens trække større dyser. men så larmer den bare helt vildt. hvad kan jeg gøre? er der en måde til at et std luftfilter kan trække mere luft?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  std eller powerluftfilter?
  • #1   9. sep 2020 det er mere at din karburator ikke kan følge med men op til 20 mm karburator kan standart filter følge med til på en pgo

  • #2   9. sep 2020 standard til og med midrace setups til gadebrug

  • #3   9. sep 2020 men hvad hjælper det at købe en 21mm hvis den aligevel kommer til at køre med samme størrelse dyse?

  • #5   9. sep 2020 Jeg vil nok anbefales købe en 19mm til din scooter

  • #6   9. sep 2020 nu har du jo gjord standart fejl der laves 100 forskellige 70cc cylinder til pgo hvilket har du monteret

  • #7   10. sep 2020 malossi sport

  • #8   10. sep 2020 det kan du nemt nøjes med en 19mm til bare ikke polini cp fordi at tilspænding til luftfilter ikke passer

  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    mar 2020

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 70
    #9   10. sep 2020 Desværre er det sådan til scootere er power-luftfilter et rent marketing gimmick/joke/fancy-look. (læs: Narre dig for dine penge) smiley

    For std luftfilter er rigeligt til alle motorstørrelser og testet/afprøvet grundigt af fabrikanten.
    I må huske at std. luft filter skal jo rense luften i laang tid før udskiftning.
    (derfor er luftftilter kasserne og filterelementet så fysisk meget større) . smiley
    Så er der jo også indsugning støj-dæmpning. det kan en power luft filter ikke. smiley


  • #11   10. sep 2020 det er jo også en helt anden opbygning af luftfilteret

  • #12   10. sep 2020 Man skal køre lige ud meget længe, med gassen i bund, før et std filter ikke kan følge med en sports opsætning.
    Man skal op i noget race med vilde omdrejninger, før man bør tale filterskift.


  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    mar 2020

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 70
    #14   10. sep 2020 Tvivlere, kan jo let teste om power filter er fup eller har en lille effekt.
    Man kan lave følgende test.
    Kør frem og tilbage på en lige vejstrækning for fuld gas (selvfølgelig et strækning du kender godt og med lav risiko for "forhindringer") smiley

    Du laver en kridt streg på vejen hvor du starter og en streg hvor du stopper.
    Så tag tid hvor længe du er om at køre frem og tilbage 5 gange med din power filter og 5 gange med det originale filter.
    Hvis din tidsmålinger er meget tæt på ens, så beviser det, at power filter ikke bidrager til større effekt. smiley


  • #15   10. sep 2020 Jeg forstår helt sikkert hvad du mener og der jo en målbar effekt forøgelse ved brug af åbent filter i forhold til den originale men de negative effekter er større ved brug til hverdag tænker vand støv og larm og den skal have mere benzin så køre ikke lige så langt på literen dog ganske lidt men stadig

  • #17   10. sep 2020 Jeg kan kun give ret i det du skriver ??

Kommentér på:
std eller powerluftfilter?

Annonce