{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
123 visninger | Oprettet:

std eller powerluftfilter? {{forumTopicSubject}}

hej sg.
jeg har en pmx med en opsætning der lyder på 70cc, std karburator, 5 g ruller, std luftfilter og 9k udstødning. den køre med dyse 82. den har et godt optræk med ik specielt god topfart. når jeg smider større dyse i så prutter den helt vildt meget. men når jeg sætter powerluftfilter på så kan den sagtens trække større dyser. men så larmer den bare helt vildt. hvad kan jeg gøre? er der en måde til at et std luftfilter kan trække mere luft?

Kommentarer på:  std eller powerluftfilter?
  • #1   9. sep det er mere at din karburator ikke kan følge med men op til 20 mm karburator kan standart filter følge med til på en pgo

• #2   9. sep standard til og med midrace setups til gadebrug

• #3   9. sep men hvad hjælper det at købe en 21mm hvis den aligevel kommer til at køre med samme størrelse dyse?

• #5   9. sep Jeg vil nok anbefales købe en 19mm til din scooter

• #6   9. sep nu har du jo gjord standart fejl der laves 100 forskellige 70cc cylinder til pgo hvilket har du monteret

• #7   10. sep malossi sport

• #8   10. sep det kan du nemt nøjes med en 19mm til bare ikke polini cp fordi at tilspænding til luftfilter ikke passer

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    mar 2020

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 72
    #9   10. sep Desværre er det sådan til scootere er power-luftfilter et rent marketing gimmick/joke/fancy-look. (læs: Narre dig for dine penge) smiley

For std luftfilter er rigeligt til alle motorstørrelser og testet/afprøvet grundigt af fabrikanten.
    I må huske at std. luft filter skal jo rense luften i laang tid før udskiftning.
    (derfor er luftftilter kasserne og filterelementet så fysisk meget større) . smiley
    Så er der jo også indsugning støj-dæmpning. det kan en power luft filter ikke. smiley

• Dan'l P
    Dan'l P Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 12 Emner: 2 Svar: 271
    #10   10. sep #9 Desværre er mentaliteten herinde at std filter ikke engang er nok til en scooter uden skive.....

Er du heldig får du overbevist en eller to, men resten af scooterfolket sværger til "powerbob".. Sådan en hjernedød opsætning som lad os sige..
    70cc DR
    21mm karb
    9K
    som er en meget normal opsætning klasse herinde, der kan std filter jo slet slet ikke følge med....åbenbart...

Det er sjov hvordan diverse scooter SKAL ha powerfilter på for at få luft, men f.eks 600cc MC med 32mm karbs trækker fint vejret med filter i kasse.. Scootere må være blevet ekstremt hidsige siden alle har brug for powerbob.. ironi kan forekomme smiley

• #11   10. sep det er jo også en helt anden opbygning af luftfilteret

• #12   10. sep Man skal køre lige ud meget længe, med gassen i bund, før et std filter ikke kan følge med en sports opsætning.
    Man skal op i noget race med vilde omdrejninger, før man bør tale filterskift.

• Dan'l P
    Dan'l P Tilmeldt:
    mar 2019

#13   10. sep #11 Hvis vi skal gå i sko der strammer har du helt ret, men min pointe regnede jeg nu med at folk kunne fange, men åbenbart ikke alle smiley

#12 Kommer an på hvem man er nok, personligt kørte jeg aldrig med powerfilter til hverdag og oplevede ikke nogle problemer med std filter. Men gi den endelig gas med diverse filtrer, det er og bliver aldrig mit problem xD

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    mar 2020

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 72
    #14   10. sep Tvivlere, kan jo let teste om power filter er fup eller har en lille effekt.
    Man kan lave følgende test.
    Kør frem og tilbage på en lige vejstrækning for fuld gas (selvfølgelig et strækning du kender godt og med lav risiko for "forhindringer") smiley

Du laver en kridt streg på vejen hvor du starter og en streg hvor du stopper.
    Så tag tid hvor længe du er om at køre frem og tilbage 5 gange med din power filter og 5 gange med det originale filter.
    Hvis din tidsmålinger er meget tæt på ens, så beviser det, at power filter ikke bidrager til større effekt. smiley

• #15   10. sep Jeg forstår helt sikkert hvad du mener og der jo en målbar effekt forøgelse ved brug af åbent filter i forhold til den originale men de negative effekter er større ved brug til hverdag tænker vand støv og larm og den skal have mere benzin så køre ikke lige så langt på literen dog ganske lidt men stadig

• Dan'l P
    Dan'l P Tilmeldt:
    mar 2019

#16   10. sep #15 Come on.... Når du skriver sådan der så gør det lidt mere specifikt, ellers giver du jo bare alle "powerbob"fans'ene ret..
    Eller nu er det lidt mig som skal passe på, for mærkbar er også et definitions spørgsmål.

JEG kan absolut ingen forskel mærke på en std ubegrænset scooter med og uden powerbob, skal vi til at måle med rette udstyr så giver power selvfølgelig mere, men er det mærkbart, ikke hos mig ihvertfald.. Men støj kan det lave..

På en hårdt pumpet 88'er Malossi BB ville jeg måske kunne mærke forskel på std og power, men har aldrig prøvet std filter på hårdt pumpende scooter, så skal ikke udtale mig om det. Men en std ubegrænset Skrot50 kan JEG mærke NADA forskel på skift til power!

Men vi er alle forskellige og har behov for forskellige maskiner for at ha det sjovt, heldigvis, ellers var verden kedelig smiley

• #17   10. sep Jeg kan kun give ret i det du skriver ??

Kommentér på:
std eller powerluftfilter?

x