{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
113 visninger | Oprettet:

Topboks / spasserkasse {{forumTopicSubject}}

Nogen som har erfaring med at sætte topboks på en sx50 / derbi senda?
Vil helst undgå at lave huller i skjoldene, da det er red lion, hvilket jo ikke bliver lavet mere, men magter ikke at køre rundt med målebæger og olie i lommen på min hættetrøje hver gang jeg kører

Bonus spørgsmål, den skal dyses ind snart, og så vil jeg lige høre hvilket dysesæt jeg skal købe?
Der sidder original filter, 50cc sport og malossi replica udstødning... Tænker selv 80-102 men vil lige være sikker smiley

Kommentarer på:  Topboks / spasserkasse
  • #1   29. jun Har ikke erfaring med det men har set de her billeder du måske vil finde interessante

profilbillede
  • #2   29. jun

profilbillede
  • #3   29. jun sidetaskerne ser ikke helt dumme ud synes jeg.
    du får lige det sidste billede jeg har af den med også
    for kontekst

profilbillede
  • #4   29. jun Den er da også pænt fed, men tænker primært bare topboks for diverse typer bagage..
    Nu skal jeg jo ikke på de helt store eventyr med den maskine, så jeg tror ikke jeg får brug for så meget smiley
    Tror du man skal lave huller i bagskjoldet for at få såsan en på også?

• #5   29. jun ja der sidder en plade bagerst i stellet som den topboks der er monteret i.

Sidetasker vil forstyrre vægt balancen mindre, især fordi de ikke sidder så højt, de vil være mindre i vejen, og montering / afmontering ku ik være nemmere.
    Det er bare at løsne sædet og stramme dem ned om bagdelen på sædet. Så sidder de nogenlunde.
    Jeg havde helt afgjort valgt dem eller tanktaske fremfor sådan en balast kassen udgør hvis den sidder der og er tungt lastet.

• #6   30. jun Så tænker jeg at jeg prøver at finde en billig sidetaske smiley
    Og så vil jeg lige høre, angående mit bonus spørgsmål med dyse, hvad tænker du jeg skal starte i?
    Der er 50cc sport, std karbu, malossi udstødning og powerfilter... Lige nu er std kasse på men den kan ikke sidde ordenligt da jeg mangler diverse skruer, og dysen er 96, mener selv at den er dyset ret fed men før var det en 105 hvor der var et gammel billigt skum filter som manglede halvdelen af skummet hvor tændrøret var pænt sort...

• #7   30. jun Det er ikke alle fuldsyntetiske olier et 50cc sport kit kan forbrænde som den skal.
    Så til at starte med vil jeg anbefale dig at være sikker på tændrøret ikke får en mørkere farve end det ellers ville, fordi olien er for krads.
    er ret sikker på dysen burde ende et sted mellem 75 og 100, men har ikke dyset nogen gearknallerter ind før så har ikke lige noget at gå ud fra der.

• #8   30. jun Hvad olie skal jeg så købe?
    Den soder også pænt meget så det er nok også vigtigt at få ordnet
    Lige pt har jeg kørt med castrol racing 2t fra thansen
    Har set speedline foreslår galp ms 2t til 50cc smiley
    Og skal jeg så smide alt det benz der er i tanken ud eller kan det godt blandes sammen i små mængder?

• #9   30. jun Hvis du skal indstille karburator ville jeg lige trække det ud af tanken og få noget i med 2% af den castrol ikke-racing thansen har stående lige ved siden af castrol racing.
    Flasken ligner på en prik.
    Men hvis man nærlæser står der at den er delsyntetisk, til "scooter" motorer og ikke et ord om racing.
    Racing olierne er til midrace setup og opefter. std eller sport ka ik helt forbrænde det, så lejer og udstødning osv sejler i det.
    Min honda crm røg så voldsomt meget blå røg, da jeg kørte de 250km hjem på den, at jeg var sikker på den måtte brænde gearolien.
    Men det stoppede efter jeg havde kørt den rigtig grundigt varm og bare hold gassen 90% åben i sjette gear 20 minutter i streg et par gange.

Hvis man kører sådan til hverdag kan det godt være castrol racing ka gå an.
    Men til blandet kørsel er det for krads det olie.

• #10   30. jun før var etiketten rød så man let ku se forskel. Nu er det for alvor som om de med vilje prøver at få folk til at misbruge deres dyrere olie i flæng.
    De laver sikkert god olie. Men deres forretningsfolk er dårlige mennesker smiley

profilbillede
Kommentér på:
Topboks / spasserkasse

x