{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alu cylinder - hverdagskørsel
  • #1   21. jun 2020 Og så ruster de heller ikke.
    Men støbejern holder længere.


  • #2   21. jun 2020 Det rigtigt ... Der findes vel ikke et gennemsnitlig kilometertal begge stempler og cylindre holder .?

  • #3   21. jun 2020 Det er en falsk myte.


    aluminiums cylindere er bedre på alle punkter.
    Hvis du har to cylinderkits med samme port timing og stempel, det ene af jern og det andet af aluminium så vil det af aluminium holde længst fordi det er bedre til at aflede varme og det bliver hurtigere drifts temperatur så der er mindre kold motor slid.

    tror grunden til myten er opstået er fordi dumme folk sammenligner holderbarheden på et hyper racing cylinder kit med et standard 50cc...


  • #4   21. jun 2020 Athena sport 47,6 kunne måske være et fornuftigt bud


  • #5   22. jun 2020 Men Alu cyl koster så osse en del mere ind støbejern. Til hverdags brug har jeg hørt Alu ikke er så godt, det bedre til bane

  • #6   23. jun 2020 en støbejerns cylinder kan snildt køre 50'000 km.

    en alu cylinder bruges som regel lidt hårdere, men altså en rs125 f.eks. kører vel 10'000 mellem stempelring skift hvis man kører pænt
    og kan nok sagtens køre over 35000 på det samme cylinderkit.

    om nikasil belægning sætter en grænse for levetid, fordi man ikke bare kan købe et lidt større stempel hver gang cylle er slidt en smule, ved jeg ikke.

    gear knallerterne er med alu cylinder standard.

    Det med at "støbejern er mere holdbart" tror jeg svarer til at "alle svaner er hvide".
    Det er en tommelfingerregel. baseret på et begrænset udpluk af virkeligheden. Uden fortsålse af de underliggende mekanismer.
    og ingen regel uden undtagelser
    som regel


    profilbillede
Kommentér på:
Alu cylinder - hverdagskørsel

Annonce