{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.829 visninger | Oprettet:

Ciao dyse størrelse {{forumTopicSubject}}

Hej SG jeg kørte noget tid med dyse str 64 men ved lav fart pruttede den så satte en dyse 62 i stedet for, den prutter stadig en lille smule, så ved ik’ om jeg skal dyse den lidt længere ned?? For farven på tændrøret ser fin ud og med en for lille dyse er der jo chance for stemplet sætter sig. Men kunne godt tænke mig den kørte noget mere rent i lave omdrejninger
Nogen forslag? smiley

Har vedhæftet et billede af topstykke og tændrør———v

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ciao dyse størrelse
  • #1   9. jun 2020 Jeg tror du skal starte med at dyse op til den 4 takter og så gå ned igen til den ikke 4 takter
    mere og lyder sundt i motoren igen, hvilket luftfilter har du på...?
    men det lyder mere som om du har et dårligt tændrør, hvad er køl tallet på tændrørt

• #3   9. jun 2020 Jeg forstår ik’ lige det med 4 takter? kender kun til 2 takts og 4 takts motor, og en Ciao er jo en 2 takt’er. Jeg har Malossi luftfilter på (den sortekasse med den røde svamp i) Mit tændrør er NGK B8H

Har ik’ noget direkte billede af luftfilteret men man kan godt se det lidt her, så ved du med sikkerhed hvilket filter jeg snakker om

profilbillede
  • #4   11. jun 2020 Det jeg mener er at hvis der er en for stor dyse i karburatoren eller den ikke får nok luft kommer den til at lyde som en lovlig puch maxi, og det luftfilter du har på er enten et malossi eller en malossi kopi og er et godt luftfilter, jeg har dog udskiftet skumfiltert der sidder i til et mere finmasket filterskum og der efter har det fået noget filterolie så det kan opfange alle de små skidt og støv partikler, og det er med til at forlænge dit cylinder kit levetid

• #5   11. jun 2020 Ja okay men tænker den får luft nok, tør heller ik’ dyse den længere ned, lod mærke til i dag at den kun prutter lidt når den er kold, når den er drifts varm så stopper det, lidt underligt? Okay jeg var ik’ klar over man kunne proppe nyt skum i, skiller man bare den sorte kasse ad eller hvordan får man det ud? Det kunne da godt være jeg skulle prøve at få noget mere sys igennem, eller bare rense svampen for engangs skyld smiley

• #6   11. jun 2020 Ja det er hurtig og nemt, brug en tynd skruetrækker i samlingen og vip det fra hinanden
    nu kan du se hvor groft filtret er, hullerne i selve skummet er simpelthen for stort og groft
    og der ved kan der komme for meget skidt og sandkorn igennem og så er der kun en sikker taber og det bliver dit stempel, en klip selv filtermåtte kan købes ved eks kgi. ps hvis du på et tidspunkt får fat i en anden udstødning så kan du være sikker på at du skal op i dyse tal, alternativ udstødning valg
    med god effekt til din motor vil være proma cc 620 kr eller gianelli fire 460 kr

• #7   12. jun 2020 Det må jeg prøve, inden det går ud over mit stempel og cylinder, hehe jeg høre ik’ meget godt omkring den Polini udstødning jeg har købt! Men det kunne godt være jeg skulle investere i en Giannelli Fire på et tidspunkt. Hvad tænker du jeg skal gøre med dysen nu, hvis jeg sætter mere finmasket skum i luftfilteret?

• #8   12. jun 2020 Jeg ville sidde en større dyse i, hvis den er købt fra ny skulle du gerne have en 66 dyse liggene det er beder at den går lidt fed i luft/benzin blandingen frem for den går for mære
    og da det er en støbejerns cylinder skal den have en tilkøring på noget der ligner 200 til 300 kilometer før den skal have lov til at strække knæ helt ud smiley og ja få skiftet den sørgelige undskylning af en dårlig nok 50cc udstødning... smiley nej spøg til sidde du få en helt anden og mærkant beder effekt ud af en proma cc eller giannelli fire, og det vil du ikke fortryde

• #9   12. jun 2020 Jeg har en masse forskellige dyser liggende, bla. en 66, så den prøver jeg at skifte, ja lige præcis, købte skam cylinderen fra ny af, jeg har også kørt cylinderen til efter forskrifterne: 50-60 km med kun 1/3 gas, også 150 km med halv gas og så de sidste 100 km også med halv gas men med jævne mellemrum fuld gas i 10 sekunder af gangen. Hahaha de skriver godt nok min udstødning er til 65cc motor smiley men nu ved jeg du har prøvet en masse forskellige udstødninger så jeg tager dine ord for gode vare. Jeg køre jo kun med små 14” Grillo fælg så har brug for så meget power jeg kan komme i nærheden af smiley

Kommentér på:
Ciao dyse størrelse

Annonce