{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet af politiet uden nummerplade
  • #1   4. jun 2020 nej bøden for at køre uden plade er da vist den samme gang efter gang uanset hvor mange gange man bliver taget

  • #2   4. jun 2020 Så det vil sige den bli'r taget næste gang?

  • #3   4. jun 2020 #2 det han skrev at den ikke gør

    Konstruktiv ændring på den (ændre på farten) så får du 2 chancer


  • #4   4. jun 2020 Sø jeg kan godt beholde den ulovlig .

  • #5   4. jun 2020 #3
    Du kan blive stoppet to gange
    Første gang bøde og nogen tager de ulovlige dele

    Anden gange større bøde og taget scooter og udskudt bilkørekort


  • #6   4. jun 2020 Nu skal du så bare huske, de tæller dagbøder af 250,- fra du blev stoppet sidst, hvis du bliver stoppet uden plade igen.

  • #7   4. jun 2020 Jaja, men hvis jeg bliver tager igen mister jeg så knallerten?

  • #8   4. jun 2020 #6 hvad er dagbøder helt præcist?

  • #9   4. jun 2020 #7
    Er du bedøvet i hjernen? de har svaret 5 gange nu. Den bliver ikke taget.


  • #10   4. jun 2020 Jeg giver op

  • #12   6. jun 2020 Ansvars forsikringen dækker selvom knallerten er ulovlig.
    Det er en udbredt misforståelse at en tunet knallert betyder at forsikringen ikke dækker.
    Det gør den.
    Man skal have forvoldt skaden med vilje, eller som følge af det der kan klassificeres som grov hensynsløshed før ansvarsforsikringen ikke hæfter.


  • #13   6. jun 2020 Ja ansvar dækker. Kasko dækker ikke.

  • #16   10. jun 2020 Jeg har lidt erfaring med regres retssager og hvad der er præcedens for det.

    Et klassisk eksempel er en dansk mand der for en del år siden kørte på en svensk indregistreret motorcykel gennem københavn.
    Det gik stærkt, meget stærkt endda. Over 160 kmt på langebro hvor han fik maskinen på baghjul.
    På den anden side af langebro panikbremsede han hvor det bugter til venstre forbi sas radisson, og endte derfor inde på fortorvet hvor han ramte et busstoppested.
    En gravid kvinde aborterede.
    Manden kørte uden hverken handsker støvler eller hjelm.
    Kun solbriller.

    I retten blev der lagt vægt på at mandens manglende erfaring på motorcykel, og i hvor vid udstrækning han overskred egne evner.
    Der blev også lagt vægt på at baghjulskørslen førte til den høje hastighed det forkerte sted, endnu en hensynsløsheds indikator.

    Det endte selvfølgelig med at hans kørsel blev kendt groft hensynsløs, og han hæftede bagefter overfor det svenske forsikringsselskab.

    Han havde heller ikke førerret til motorcykel så vidt jeg husker.

    At man på en scooter kører mere end den må kunne, er langt fra nok i sig selv til at forsikringsselskabet overhoved vil overveje om de kan få medhold i en regres sag.

    Når der står geov hensynsløshed, så menes der virkelig grov grov hensynsløshed.
    Den slags der ikke kan tilskrives almindelig kådhed risikovillighed eller hensynsløshed.

    Grov risikovillighed i sig selv vil sågar ikke udløse medhold i regres.

    At køre uden forsikring mener jeg ikke er farligere end at køre cykel i købehavn uden forsikring.
    Risikoen for at få ansvar for et uheld der udløser et erstarningskrav på 6 cifre eller mere er ca den samme pr kørte km.

    Mig bekendt er der ikke noget der dækker hvis jeg overser at cykelsignalet er blevet rødt mens der er tændt en grøn højresvingspil, så en barnevogn bliver skubbet ud foran mig som jeg torpederer og barnet ryger ud og får hjerneskade.
    Man ved aldrig hvad der kan ske.

    Jeg har valgt at babyens velbefindende er vigtigere end mit.
    Jeg kører derfor gerne uden forsikring. Det vigtige er at barnet ikke bliver invalideret for livet.
    Hvis det sker så vil en milliongæld være rimelig ligegyldigt i sammenligning med hvad man ellers skal leve med.

    Så jeg fokuserer mere på at køre så man undgår uheld.

    Ser faktisk positivt på folk der bevidst tager den beslutning at køre uden forsikring.

    De vil køre mere opmærksomt og sikkert.
    Det er det eneste vigtige i mine øjne.
    Pengespørgsmålet er noget perverst noget at fokusere for meget på.


  • #18   1. jul 2020 Er det først gået op for dig nu, at rigtig mange kører ulovligt???

    Så forstår jeg bedre at du stadig ikke fatter at det ikke sætter ansvarsforsikringen ud af kraft...

    Hvis du kan linke nævne en paragraf der bruger ordene "goft uforsvarlig kørsel"
    Så er jeg i virkeligheden prins frederik


Kommentér på:
Stoppet af politiet uden nummerplade

Annonce