{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Rust sikring Hammerite Jog R Stel. {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri

Jeg vil have rust sikret mit stel og tænkte jeg lige ville skrive hvad jeg havde tænkt mig at gøre. I håb om, at hvis det er helt tåbeligt det jeg har gang i, at i lige kan nå at komme med input. smiley

Vil gøre således:

Slib ned med korn 120
Slib ned med korn 240

Påfør Hammerite Anti rust no. 1 med pensel

Mal over med hammerite maling på spray

Evt. Afslutte med klarlak.

- Og jeg vil selvfølgelig give de lag det kræver og med den ventetid der er anbefalet.

Ser det fint ud? smiley
Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust sikring Hammerite Jog R Stel.
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #1   28. apr 2020 Jeg malede et Runner stel med hammerite på spray, det blev ganske godt, jeg brugte dog en stålbørste på boremaskine og vinkelsliber til at fjerne rust med først.

• #2   28. apr 2020 Så vidt jeg ved skal der Ikke påføres klarlak på den type maling.. Har aldrig hørt om det eller gjort selv.

• #3   28. apr 2020 Jeg har faktisk været stellet over både med stålbørste i hånden, og på boremaskine. Men ville gerne give det lidt med sand papiret hvis det loge gjorde lidt ekstra? smiley

Og nej mener heller ikke der skal klarlak på, men igen ville jeg gerne give det. Hvis det lige gjorde det ekstra smiley

Har ikke den store forstand på det, men vil gerne gøre det så godt som muligt smiley

Og lyder det fint, det med at pensle rust grunderen på og spraye hammerite maling efter? smiley

• Reject ™

#4   28. apr 2020 Det skader bestemt ikke at give stellet lidt ekstra med lidt sandpapir, det er helt op til dig selv. smiley

Jeg brugte som skrevet kun hammerite på spray, og det har holdt de sidste 3 år uden at rusten er kommet tilbage, hvis du vil give det et ekstra lag, inden hammerite, så synes jeg du skal gøre det. smiley

• #5   28. apr 2020 Fedt, tusinde tak smiley

Lige en sidste ting, der står at Anti rusten dækker 10m2 pr. L.
    De har så en bøtte med 250 ml. Som er nok til 2,5m2 vil jeg gå ud fra.

Og er 2,5m2 ikke rigeligt til et jog r stel tror du? smiley

• Reject ™

#6   28. apr 2020 Jo det burde være rigeligt. smiley

• #7   28. apr 2020 Hammerlak er en alkyd maling, og hvis du kommer en almindelig Motip klarlak oven på en alkyd maling, så bliver det noget rigtig lort, så gør endelig ikke det.

• #8   29. apr 2020 Tak for det Henrik, så holder jeg mig helt sikkert fra klarlakken. Og nøjes med resten af fremgangs metoden smiley

• #9   29. apr 2020 Hej. Tjek min stalker.
    Fuldstændig samme projekt jeg var igennem.
    Fik dog sandblæst stellet. Det burde du også. Er altså Best. Derefter fik den det brune hammerite med pensel 250ml bøtte er nok. Derefter 2 sorte spraydåser fra hammerite også. Til slut et ordentligt lag klar stensslags beskyttelse suvo, fra tante Hansen. Se selv hvor fint det er blevet

• #10   30. apr 2020 Hej Phillip, jeg vil lige kigge efter det sten slags beskyttelse. Tak for tippet.

Men hold da op din Stalker endte med at stå rigtig fint smiley Sådan skulle Joggen også gerne stå, når den er færdig. Hehe smiley

• #11   30. apr 2020 Den ligner også en ny.. Og det koster jo ikke alverdens penge. Mere tiden. Men det er da hyggeligt at gå med

• #12   30. apr 2020 Det er nemlig rigtigt! smiley

Kommentér på:
Rust sikring Hammerite Jog R Stel.

Annonce