{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

William K
William K
Tilmeldt:
27. maj 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Scooter kører dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej scooterhoveder

Har en fin 2-takt scooter som jeg har tunet lidt. Der sidder 70cc, 21mm, stage6 knæk og lidt andet gejl.

Den kørte dårligt da vi satte det hele på, da den selvfølgelig manglede indstilling. Så efter en god omgang indstilling kører den skide godt, MEEENN....

Den kører godt når man lidt har startet den, når den har stået slukket i et godt stykke tid, så kører den super i 1-2 minutter, og derefter vil den ikke tage bundgas. Når man giver sen bundgas "dør" den bare, som om den overhovedet intet benzin får.

Føler lidt det er som om benzinen oppe fra tanken ikke når at ryge ned i karburatoren før maskinen har slugt alt benzin fra bundkaret.

Jeg har renset tank og den kører sådan set ren rør fra tank til kaburator nu, for at se om det ville hjælpe.

Håber i kan hjælpe en ven i nød!!!








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter kører dårligt
  • #1   20. apr 2020 Prøv at se om din svømmer går helt ned som den skal have samme problem med mine egen

  • #2   20. apr 2020 Hvilken størrelse hoveddyse sidder der i kaburatoren?

  • William K
    William K Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #3   20. apr 2020 Hoveddysen er lige nu 80, vi har prøvet med forskellige størrelser, det ændrer ikke på problemet, kun på selve kørslen. Altså at den kører ringere, den kører bedst med 80.

  • #4   21. apr 2020 Jeg synes det lyder som om at din dyse er for lille, da det lyder på din forklaring til at når chokeren slår fra begynder den at dø ud på toppen pga den får mindre benzin.
    Hvordan ser Tændrøret ud?
    Og kan du godt køre med for eksempel halv gas når problemet opstår eller dør den bare langsomt ud i løbet af nogle sekunder/minutter uanset hvad?


  • William K
    William K Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #5   23. apr 2020 Vi har prøvet med dyser helt fra standard til 95, intet ændre sig rigtigt udover at den selvfølgelig kører dårligere.
    Tændrøret ser okay ud, ikke det bedste, men den er meget tæt på helt nøddebrun/cociobrun.
    Den tager voldsomt godt fast når man giver den bund, men så efter 10 sekunder cirka, så dør optrækket og den trækker slet ikke, den går ikke ud, men den dør bare, så kan man køre en smule hvor man fedter gassen en smule, cirka fra 0-50% gas, og så efter cirka 10-20 sekunder sådan, så kan man give bundgas igen. Og så starter det hele bare forfra...:/


  • #6   23. apr 2020 Hvilken trykfjeder og ruller køre du med?

  • #8   23. apr 2020 Prøv at smid nogle 6g ruller i og se hvad den siger til det, vend gerne tilbage med hvordan den reagerer, da jeg ikke tror dine ruller er dit eneste problem, men start med nogle 6g ruller.

  • William K
    William K Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #9   23. apr 2020 Den kører fuldstændig formidabelt nu!

    Satte benzinfilter på igen, og smed et andet luftfilter på.
    Tror det var fordi luftfilteret var for lille, det var et polini 90graders, den jeg satte på var bare en anden en som er noget større.

    Trimfjedre er std, trykfjeder er en hvid malossi, ruller er cirka 4g, har bare taget de std, og så kun 3 af dem. Den kører gearingen ud nu. Så det virker bare.

    Men tak for hjælpen hele vejen igennem smiley


  • #10   23. apr 2020 Super og selv tak, men du burde overveje et andet filter som er lukket i stedet for et åbent "power filter".
    Og så skynd dig at få fat på et sæt ruller i den ønskede vægt, da det ikke er helt sundt at køre kun med 3 ud af 6 ruller.


Kommentér på:
Scooter kører dårligt

Annonce