{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Hvad foretrækker i til jeres daglige kørsel? {{forumTopicSubject}}

Hej er lidt nysgerrig efter høre jeres mening
Jeg har selv 12km dagligt til og fra arbejde, samlet 24 km.
Og er 49år gammel, har både kørekort til bil og scooter selvfølgelig.
Nu bare sådan et hygge spørgsmål i denne kedelige Corona virus tid, om i havde samme afstand og ikke havde brug for bilen til andet end den daglige kørsel, og end da ikke hver dag, grundet cykling også er skønt om sommeren, hvad havde i så valgt? Købt en bil eller en scooter 30?.
Hilsen den nysgerrige, og god weekend til jer, den er snart på vej smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad foretrækker i til jeres daglige kørsel?
  • #2   16. apr 2020 knallert selvfølgelig. billigst og bedst. om det så var 25km hver dag frem og tilbage. så er det knallert. også vinter.
    har også bil. men den bliver aldrig brugt. kun til at køre med trailer. eller hvis der skal hentes ting.

• #3   16. apr 2020 Jeg tænker lidt sådan, at scooter når vejret er for blæsende, ellers cyklen, og når mig og konen skal på opdagelse i det danske land, så leje en bil hos gomore:) som jeg regner på det, vil en bil finansieret , koste mig omkring 3-4000 kr månedligt!
    Jeg kan intet selv lave mekanisk, og derfor ville det blive leasing , eller en ny bil, så er der færrest fejl og udbedringer , og kun med aut gear jeg kan køre!:D

• #5   16. apr 2020 Dette indlæg skal ikke forstås sådan at jeg sidder og pudser glorien, for jeg har selv været der hvor at mange herinde er nu.
    Jeg er bare i den heldige situation, at min økonomi er gået voldsomt fremad, de sidste mange år, så jeg nu har råd til at have en bil 150.000 kr, som konen kører i hver dag og som jeg kører unger rundt i når det er weekend.
    Som TT er inde på, så er det en bekostelig omgang at have en bil holdende, uanset mærke og model.
    I mit tilfælde, der er det cirka 3500 hver måned, bare det at den holder i indkørslen, grundet afdrag osv.

Ser jeg så tilbage på f.eks 10 års tid siden, hvor at økonomien var en anden, så har jeg været der hvor at jeg måtte fravælge bilen, ( kunne nok godt have beholdt den ) da den blev for dyr at have,for dyr at køre og for dyr holde kørende.
    Alene af den grund har jeg haft mange mange knallerter og et par motorcykler og de har sparet mig ufatteligt mange penge igennem tiden.
    Det har så nok også kostet dyrt i manglende respekt fra det modsatte køn, men det har jeg måtte se forbi.

Det første år af min læretid i 2005-2006, der kørte jeg 21km hver vej, hele året rundt, på en Aprilia Scarabeo 45kmt, blot for at undgå en lang transporttid med bus og tog, samt for at undgå at komme for sent pga forsinkede tog/bus. Bil var der ikke råd til i starten.

Hvis pengene er små og man ikke rigtig har brug for bilen til at hente/bringe unger rundt efter en skilsmisse eller lign, så ville jeg helt klart vælge en 45kmt til længere tur eller en 30kmt, hvis det kun var til at komme rundt i lokalområdet.
    Skal man lidt længere end et par km ind til byen, så ville jeg nok vælge en Maxi-Scooter.
    Der er f.eks. plads til en helm plus næsten en hel hjelm mere, under mit sæde, så den kan godt bruges til at handle alm dagligvare, så længe at man ikke handler stort.

Hvis det skulle være en 30kmt til lokalområdet, så skulle det være en 2 takter for nemhedens skyld. ( ingen olieskift eller ventiljusteringer )
    45kmt eller maxi-scooter, så skulle det være 4 takt for støjsvaghed og længere på literen.

Her er et udpluk af tidligere ejerskaber.
    Ciao 30
    Bravo 30
    Oliver 30
    Rally 45
    SR 45
    2x Big Max 45
    Runner 45
    Maxi K 30
    Senda R 6g 45
    SFX 45
    Sonic 30
    FS1 DX 4g 30
    Monza 3g 30
    Monza 2g 30

GSX-R 250 ( totalskadet i 2004 )
    TDR 125 ( solgt i 2006 til fordel for en Golf 3 1994 )
    NSR 125 ( solgt i 2012 til fordel for en Audi A4 1998 )
    GTS 300i EVO ( har den stadig som "bil nr 2" og til hyggeture )

Størstedelen af dem har været valgt som et alternativ til en bil, da jeg har haft skulle fravælge for mange andre ting, hvis jeg skulle bruge pengene på at vælge bil.

Jeg er lige blevet 40.

• #7   16. apr 2020 samme her det er sku ikke pga økonomisk årsager man vælger knallert...

• #10   16. apr 2020 #8 precis. det er også en livsstil. det er sku mere hyggeligt på 2 hjul under åben himmel istedet for 4 hjul i en kasse smiley

#9 godt for dig. du bestemmer selv.

• #13   16. apr 2020 Pest ellet kolera smiley
    Svær beslutning.

Jeg kan finde en fin brugt knallert for ca 5000kr, og hver kørte km koster typisk ca 40 øre alt inkl bortset fra benzin hjelm lås og lign.
    Men ink Dæk, bremser, afskrivning forsikring osv.
    Det kræver så man ikke køber katten i sækken og ikke kører galt på den el.lign.
    Hvis man får autoriseret service på værksted er det nok nærmere 60-70 øre pr km.

Jeg har givet ca 75 øre de sidste par år på hverdags knallerten fordi jeg har brugt lidt ekstra på gode dæk, bremser, affjedring, motor o.lign.

De 75 øre forudsætter dog at jeg sælger den nu, afslutter regnskabet og ikke fortsætter med at køre mange km på den, med de opgraderinger jeg har investeret i.
    Om 10.000km mere skulle prisen alt i alt gerne være vel under 50 øre pr km igen.

Jeg køber nok aldrig igen nye køretøjer fra forhandler.
    Men nogen er jo nødt til at gøre det før jeg kan leve højt på brugt guld.

Grunden til jeg uddyber min hverdagsknallert økonomi er at jeg ikke kan lide at sige hvad man kan gøre uden at nævne forbeholdene.

I din situation havde jeg nok valgt at beholde knallerten, 2 cykler og så lejet en gomore når behovet opstår.

• #14   16. apr 2020 #11

Har du prøvet at køre enduro/motard/trials?

Køreteknisk er det på en måde mere underholdende end at køre normale gade mc.
    Man mister næppe kørekortet så hurtigt, og dødsfald er næsten uhørt.

Eneste problem er at vi ikke har ret mange steder at køre i dk.
    Men jeg bor i storkbh og vi har da både vestvolden, nogen grusgrave, en nedlagt losseplads ved stenløse, hedeland osv.
    Og hvis man har en kassebil at smide en offroader i så har man ekstremt god mulighed for at komme rundt og køre røven ud af bukserne smiley
    https://youtu.be/xml4codI9S0

Selv ku jeg slet ik se det sjove i sådan nogen maskiner før jeg fik min første motard som 21årig og fandt ud af power og fart skal ses i forhold til maskinens vægt og terrænet.

De fleste kørere i motogp er meget unge, de fleste offroad kørere er temmelig modne

• #15   16. apr 2020 Kører 13km til arbejde, på scooter, hele året rundt. Synes slet ikke det er noget problem. Dog er det lidt koldt om morgenen, men så er det bare at tage mere tøj på. Bare husk at have mønster på dækkene om vinteren. Kan ikke huske hvor mange gange jeg har været ved at falde, om vinteren, pga for lidt mønster.

• #16   16. apr 2020 Du kunne da også bare købe en scooter 45.

• #26   24. apr 2020 Hej Tine og tak for dit gode indspark:)
    Jeg har en 4 takter motoCr , den nye PGO model.
    Den bruger jeg når vejret er kedeligt , regn, vind og når jeg arbejder nat og aften.
    Når det som nu er forår og vejret er flot, cykler jeg på min racer cykel, jeg bor meget nær indkøb, så har ikke problemer i den retning.
    Min kæreste bruger desuden også scooteren, hun møder meget tidligt om morgenen, og har 15 km hver vej, så der er den til stor hjælp, da der ingen busssr kører, samt det er skønt komme hurtigt frem kl lort om morgenen

Kommentér på:
Hvad foretrækker i til jeres daglige kørsel?

Annonce