4.810 visninger
|
Oprettet:
45 scooter på cykelsti? {{forumTopicSubject}}
Er lidt nysgerrig, omj eg feks havde en scooter 45, og der er landevej med 70kmt begrænsning for bilerne hele vejen til mit job, og der samtidigt også er en fin cykelsti lige ved siden af, må jeg så ikke af sikkerhedshensyn droppe vejen, og de hurtige lastbiler, busser og biler, og istedet placere mig med min 45 scooter på cykelstien, under selvfølgelig tage meget hensyn til cyklisterne, og køre langsomt forbi dem, og først give gas når jeg er helt alene og der ingen andre er?
Eller skal jeg ud og ligge på vejen blandt den hurtige trafik, busser, biler og lastbiler?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Men da jeg kørte 45 kørte jeg altid på stien når jeg skulle langs hovedvejen, hvis der var meget trafik.
Det er kun et spørgsmål før en overhaler en og klipper ens sidespejl.
apr 2020
Følger: 12 Følgere: 70 Emner: 11 Svar: 50
apr 2020
så hvad er værst/bedst? hahaha
apr 2020
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
I holland er det lovligt og normalt at 45ere kører på cykelstien langs hovedveje
Jeg har selv gjort det en del i kbh, bare fordi man kommer hurtigere frem på cykelstien i myldretiden.
Har aldrig hørt for det.
Har set mange andre der gør det.
Langs med landevej hvor biler kommer bagfra med 70 synes jeg virkelig du skal gøre det.
Eller tun din knallert.
Du er også pisse farlig for bilisterne.
Når de skal ligfe og bremse ned, finde et sted at passere, og give tilpas sideafstand når de overhaler dig så kan der opstå nogen rigtig grimme uheld.
Det er hastighedsforskelle der dræber i sammenstød.
Også derfor man DUMPER køreprøven hvis mam ligger og kører 10% under hastighedsgrænsen.
F.eks. 45 kmt i en 50 zone.
Du må sku ikke bare ligge og køre langsomt.
På en 45 knallert skal du, men det er også et af de eneste steder loven decideret bliver farlig at følge.
Jeg kører for det meste på vejene med bilerne når jeg kører tunet 30 knallert.
Og kører tit på cykelstierne når jeg kører 45 knallert.
At køre efter forholdene er en meget mere fundamental og vigtig regel end den tossestreg med at man skal ligge og holde sig på 40-44 kmt når man kører knallert på en vej med 70-80 kmt fartgrænse.
Så når de to regler bliver modstridende, så vælger jeg naturligvis at følge den grundlæggende regel.
Fordi det giver mening.
Nej du må ikke køre 45 knallert på cykelstien.
Men er 99% sikker på du ikke bliver straffet for det.
Risikoen for at blive kørt en tur på intensiv efter at være blevet kørt i grøften med en varevogn oven på sig er væsentlig højere, end risikoen for at du en dag møder en betjent der bare skider på færdselssikkerheden og stikker dig en bøde.
nov 2010
Følger: 11 Følgere: 71 Scootere: 3 Emner: 23 Svar: 482
apr 2020
apr 2020
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Scootere: 6 Emner: 416 Svar: 4.543
Og hvad er det da for et dumt eksempel ham Tt nævner, hvorfor skulle man da også køre på cykelstien på en motorcykel? Det jo på ingen måde sammenligneligt.
sep 2003
Mine forældre må satme køre bil selvom de ikke har set en kørelærer i et halvt århundrede, aldrig har været på glatbane, formentlig ikke har øvet bremse undvige manøvre i deres biler nogensinde, og er halvvejs blinde.
Så ser jeg hellere en 28årig motorsports entusiast køre rundt efter han har fået frakendt kørekortet for noget så harmløst som at dreje til højre for rødt efter grundig orientering ved fremragende oversigtsforhold.
Eller min ven der driver et tømrer firma men som fik frakendt kørekortet 3 år fordi han blev stoppet 10 dage efter en nytårs aften hvor der blev røget lidt fjolletobak.
Folk må hade folk for hvad som helst.
Blev disset af en biker idag for at passere ham, og 4 biler der holdt for rødt, i højresvingsbanen.
Hvis jeg havde svinget til højre i krydset havde han sikkert synes det var fint jeg kom forbi der.
Men i og med jeg kom forbi med 15-20 kmt. Havde timet tempoet med lyskrydset og det derfor skiftede da jeg var 5 meter fra stregen, så jeg kunne holde den lave fart ud i krydset og så accelerere og være ovre krydset inden den forreste bil havde sat igang, så var det åbenbart "for dumt".
Han overhalede over en beskidt midterrabat og kørte nok 80 i en 60-zone for at komme op på siden af mig i næste kryds og sige "så overhaler du bare indenom i en svingbane?! Det er skuda for dumt!"
Jeg grinte af ham og spurgte. Hvori består det dumme??
Det kunne han så ikke lige svare på.
Så accelererede han hurtigt op til næste røde lys, og standsede ved stoplinjen 1-2 sekunder før det skiftede til grønt.... og holdt ikke til højre så... jeg satte farten ekstra ned til de 20kmt og listede forbi på hans højre frem i krydset. Holdt farten lav og vinkede ham forbi fordi han tydeligvis havde spidse albuer.
Det tog ham knap 2 sekunder at sætte igang sååå, var ellers lige ved at være hensynsfuld og bremse helt ned for at vente bag ham til han fik hans højrøvede snob kværn igang.
Normalt giver jeg ikke nogen fingeren eller endsige prøver at tale nogen til fornuft.
Hvis folk dytter sender jeg normalt et "luk" håndtegn.
Og det eneste jeg husker at have sagt til en anden trafikant det seneste år, udover idag er "hold afstand"
Jeg gider ikke diskutere, og mener faktisk ikke der overhoved er noget at diskutere.
Vi burde kunne blive enige som voksne mennesker.
Tænker bare nogen er nødt til at åbne munden ind imellem hvis vi nogensinde skal hæve os over den blindhed vrede har medført.
Derfor jeg lige synes jeg sku skrive det her herinde.
Mange bække små
sep 2003
Så hvorfor skulle man køre mc på cykelstien?
Langs hovedvejen?
På en knallert 45 giver det derimod masser af mening
Politiet vil formentlig se helt anderledes på en stor plade på cykelstien end en lille plade.
Også fordi en knallert 45 og knallert 30 jo er identiske bortset fra tilladt konstruktiv bestemt topfart.
Spørgsmålet om det er ok for MC at køre cykelsti er vist lidt et sidespor.
sep 2003
sep 2003
Hvor fik du den ide at du skulle skrive en mc max må køre 30kmt i en 30zone?
Det ved alle da
Uanset om man har kørekort
Hvad har det af relevans for den her tråd?
Hvor i alverden har du det fra at jeg nyder at sætte nogens liv/velvære på spil?
??
Resten af det du skriver er jo volapyk.
Hvad er hvis skyld?
Færdselsuheldene??
Beskylder du mig for ansvarsfralæggelse??
Hvor har du det fra?
Jeg har ikke skrevet noget som helst om skyld i den her tråd....
De der vagt formulerede sure opstød har ikke anden effekt på mig, end at du mister anseelse og jeg mister tålmodigheden
Formuler dig da utvetydigt og forhold dig til noget konkret
Hvis vi skal nå til enighed om noget som helst.
Konkret og utvetydigt er videnskab 101
sep 2003
Måske du skulke læse det jeg skriver og prøve at forholde dig til det i stedet for at skyde mig div usandheder i skoene og ignorere egne fejltrin.
Nævn 1 ting jeg har skrevet som ikke passer med virkeligheden
Det kan du ikke.
Fordi det er dig der er langt væk fra virkeligheden.
Jeg overholder så sandelig brugerbetingelserne.
Det anede mig at du forsøgte at lokke mig til at overskride dem for at kunne banne mig, på grund af vores tidligere kontroverser hvor jeg har påvist at du er den der mangler jordkontakt.
Ikke mig.
Jeg har taget screenshot af den her tråd, og hvis du på baggrund af det allerede skrevne vælger at sanktionere min brugerkonto vil jeg tage en snak med sitehosten om hvorvidt du bør fortsætte som HA.
Jeg synes du skulle prøve at forklare hvorfor du fandt det nødvendigt at skrive at hastighedsgrænserne på vejene gælder for motorcykler.
Det er god kotume altid at antage at folk der er uenige ved noget som man ikke selv ved.
Jeg antager derfor at der var en eller anden grund til du pludselig byder ind med kommentar #17.
Men hvis du ikke kan kommentere på hvad i alverden #17 har af relevans for tråden, så må jeg jo antage at du skrev #17 ved en fejl.
Jeg kan vitterlig ikke tænke mig til hvorfor du skriver noget så selvsagt som at motorcykler højst må køre 30km/t i en 30-zone.
Hvis du vil hjælpe mig til at forstå meningen så kan jeg ændre antagelse fra at du må være forvirret til en forståelse af hvad pointen var.
Jeg er især interesseret i hvad du mener med #17 fordi de færreste er klar over at en vejs hastighedsgrænse faktisk gælder for hele vejen.
Inkl cykelstien.
En cyklist må cykle 50kmt i en 50 zone.
Det er en udbredt misforståelse af man ikke må køre 80 kmt på cykel.
Det må man gerne nogen steder.
Det ville jeg have oplyst om såfremt du havde responderet sensibelt på mit spørgsmål til #17
I stedet vælger du at kalde mit spørgsmål dumt, for så at true mig med admin sanktioner mod min konto.
Tak for respektløsheden
sep 2003
Det er ikke første gang du er truende uden at have noget at have det i.
Ved du hvad, jeg tager en snak med bazoom eller hvad de hedder uanset hvad.
Der må være nogen interne retningslinjer for hjælpeadmins som du har overtrådt, med de for sagen uvedkommende personangreb du er kommet med i den her tråd.
Dit formål er tydeligvis ikke at holde orden herinde, men derimod at bekæmpe det du anser for et onde.
Navnlig den autonomitet jeg lægger for dagen.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 63
apr 2020
sep 2006
De 10.000 oven i betyder ingenting, i forhold til glæden ved at køre på en Maxi-Scooter, som de ofte kaldes.
Jeg har selv en.
Men men, jeg vil på det absolut kraftigste anbefale dig at gå laaaangt uden om alle Maxi-Scootere, som har under 15 HK.
Du kan få en PGO 125ccm to takt, som har cirka 10 HK og så kan du ellers ligge og frygte for dit liv, hvis du vover dig ud på en motorvej, når du bliver overhalet af lastbiler, fordi at du kun kører 85-95 kmt.
Jeg har selv en Sym GTS 300i EVO, med 23 HK.
Den kører pisse godt.
Op af Sjællandsbroen, der trak den 120 kmt på speedometeret med konen bag på.
Jeg er på 90 kg og hun er på 75 kg.
Den er ikke til salg ( endnu ).
Du bør også undgå 2 traktere, som Maxi-Scootere.
De er alt for tørstige.
Min Sym ligger nok omkring 25 km/l og jeg giver den sgu gas.
Mine sidste to takt motorcykler har ligget omkring 12-17 km/l alt efter model.
apr 2020
sep 2003
Kørte sjældent motorvej på den, og det var kun et par km af gangen nær kbh, så næsten ingen lastbiler og bilerne kører sjældent 100 i indersporet.
Den var lydsvag, hurtig til 70 og ikke ulovlig.
Men jeg har været næsten lige så glad for at køre på tunet knallert.
Når jeg må tage mc kort igen skal jeg have en tunet 30 knallert, en 125-250cc scooter, en lille bil, en ktm freeride exc og en vfr 750.
Pt har jeg kun en vespa lx50, en nrg power og en rx factory holdende.
Mangler virkelig en bil, og en skridtraket. Hygge tøffe køretøj har jeg i vespaen, legetøj har jeg i rxen, praktisk langturs maskine har jeg i nrgen.
Men mangler bilen til dårligt vejr, og transport af ting/folk.
Skridt raketten mangler jeg som sådan ikke, men er bare så forelsket i at køre "rigtig" mc at jeg ikke kan undvære det i mit liv.
Maxiscooteren er lidt bare en gylden mellemvej der sætter prikken over i'et når mcen er for upraktisk, bilen er for kedelig og 30 knallerten er utilstrækkelig.
Håber det kan hjælpe med at give lidt ekstra perspektiv på tingene, hvordan mine prioriteter er.
Maxi scootere er absolut undervurderet i danmark.
Men det er ikke helt uden grund desværre.
Ikke dermed sagt de ikke er værd at overveje.
Jeg skal have en igen
sep 2006
Hvis man kan finde en god Maxi-Scooter for under 15.000 kr, så kan det helt klart anbefales.
45 scooter på cykelsti?