{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.376 visninger | Oprettet:

Ny scooter..Fjerne begrænser eller ej?? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres mening, min spritnye 30 PGo scooter, kører nu snart på sine første 200km, og topfarten er målt til fremragende 31kmt!
Men kunne nu være rart at turen til og fra job, de 12km jeg har hver vej gik bare en lille smule hurtigere, noget i stil med 40kmt, og hvis jeg fjernede skiven ( begrænser) så ville det nok hjælpe lidt, og sikkert også bedre for den 4 takt motor der ligger i den smiley .
Men så ryger min forsikring også i fald der skulle ske noget ikke sandt?
Hvad er jeres mening?
Skal jeg fjerne begrænser? eller lade den blive på og bare væbne mig med tålmodighed og køre hjemmefra lidt før om morgenen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny scooter..Fjerne begrænser eller ej??
  • #1   10. apr 2020 hvis du selv begynder at rode i den så ryger garanti så jeg ville ikke gøre det hvis der ikke er længere ind de 12 km

• #2   10. apr 2020 jeg har ikke en disse forstand på det, så vil få en mekaniker til det, hvor meget gir det at fjerne den?
    det er da også bedre for benzin økonomien ik?

• #4   10. apr 2020 #1 Hvorfor skulle det påvirke garantien?
    Det er jo kun hvis man ødelægger noget garantien ryger. Men ikke fordi man skruer i den.

• #5   10. apr 2020 garanti ville stadig forsvinde da det kun er forhandler eller forhandlers mekaniker som må rode i motoren i garantiperioden jeg ved ikke noget om de ny 4 takt da de vist også er med indsprøjtning for der har de mulighed for at begrænse den så meget at den ikke behøver en skive for at begrænse farten

• #6   10. apr 2020 4# det må man bare ikke så nemt er det jeg har afvist flere da jeg var mekaniker ved tHansen og det er bare den måde retningslinjer er roder man i motor bremser el udover pære ryger garanti

• #7   10. apr 2020 men sidder der en skive i en 4 takter?

• #8   10. apr 2020 ja mange gør der dog er for nogle som ikke har fordi de så har en føler på koblingsklokken og føler hurtig den køre rundt og tændingsbegrænser den når den rammer 30 kmt

• #9   10. apr 2020 #6 Så har THansen ingen garanti (Eller vil i hvertfald ikke overholde den) men forholder sig ene og alene til reklamationsretten.
    Du må skifte dele og alt muligt og stadigvæk beholde din garanti. Det eneste krav der stilles til garanti er at service er overholdt. Og der kan ikke stilles kra vtil hvor det bliver lavet, blot at det skal være på et autoriseret værksted.

• #10   10. apr 2020 Alt garanti forsvinder så snart du selv åbner op, pakningen er limet i og går istykker når variodæksel pilles og så kan forhandler sagtens se den har været åbnet. Det er hvad min lokale pgo forhandler siger.

• #11   10. apr 2020 jo da jeg har lavet meget på garanti mest skifte den originale cdi og karburator ud men stadig på garanti

• #12   10. apr 2020 jeg synes ikke du skal fjerne skiven for så tror jeg den kører for hurtigt

• #13   10. apr 2020 hvor hurtigt kører den da kasper?

• #15   10. apr 2020 nu er det heller ikke en T hansen scooter, det er en PGO eller som de hedder fra 2020 Motocr hot 50

• #16   10. apr 2020 Mig og mine venner har den regel:
    Er maskinen ny, så skal den være lovlig.
    Er maskinen "gammel" (altså et par år, eller købt brugt), så kan man da lige så godt pille i den smiley

• #17   10. apr 2020 Også en god regel. Men jeg gør det ikke kun for at lige få de sølle 10 km ekstra jeg tror det gir at fjerne de ringe, altså begrænser , men gør det ligeså meget for at Skåne motoren for de høje omdrejninger, og samtidigt spare på benzinen, den får nemlig en væsenligt bedre benzin økonomi ved at fjerne den begrænser , så der er flere årsager

• #19   11. apr 2020 den kan komme til at køre mere end 60 kmt. det er forskelligt

• #20   11. apr 2020 har talt med mekaniker, han mener jeg lige skal gi den tid, få kørt lidt flere km, nok lidt mere end de 500km, så er den kørt til, og vil nok komme op på de 35kmt, bare være tålmodig var hans råd, men om det passer ved jeg ikke

• #21   11. apr 2020 Hmm, jeg ville nu langt hellere køre en motor til uden begrænsninger end med begrænsninger for at holde omdrejningerne nede.

Bare husk at skift olien da en ny cylinder/stempel udleder "metal spåner" i perioden hvor den køres / slides til.

• #22   11. apr 2020 Ja og andre herinde råder mig kraftigt til ikke lave ændringer på den, forsikring ryger om jeg gør det, og kan risikere dyre bøder hvis jeg bliver taget i en fartkontrol , det er svært

• #23   11. apr 2020 2 gang du bliver taget i at køre for stærkt på den, konfiskerer de den. Og du får den ikke tilbage, og 3 gang du bliver stoppet indenfor 3 år mister du helt retten til at køre knallert.

• #24   11. apr 2020 Ja nok bedre lade være, men også fint når den er kørt lidt mere til , så er den nok kommet lidt op i hastighed , er det ikke også jeres erfaringer?

• #26   11. apr 2020 ja, og hvor vil du hen med det?

• #28   11. apr 2020 Den skal jo netop forblive uden fjernelse af begrænsere, og med tiden fortæller mekanikere vil den helt automatisk komme til at køre en tand hurtigere grundet slid , så derfor ikke nødvendigt gøre den ulovlig

• #29   11. apr 2020 Du skal bare lige huske at bent betjent er sådan set skide ligeglad om den er lovlig eller ej hvis den køre for hurtigt.

Knallert reglerne i danmark er til at lukke op og skide i.

• #30   11. apr 2020 Så fjernet jeg den begrænser, men hvor meget ca gir det mig mere i hastighed ? Den kører 31 nu, og vil min forsikring ryge??

• #31   11. apr 2020 Vil bare fjerne så lidt begrænser som muligt , bare lige så benzin økonomi bliver bedre og omdrejninger færre , 10 kmt er fint for mig, bare lige omkrkng de 40kmt er perfekt, og gir den kun fuld gas når der ikke andre er på cykel stien

• #32   11. apr 2020 Sådan en 4 takter går alligevel langt på literen selvom de er begrænset.

Er det kun by kørsel, så havde jeg beholdt den i.
    Derimod landevejs kørsel, så havde jeg fjernet den.

Dengang jeg kørte scooter var der ikke en begrænsning tilbage.
    På cykelstien og i byen kørte jeg det jeg måtte og på landevejen fik den hvad den kunne æde.

Politiet kørt altid forbi mig når jeg trillede lige så stille inde i byen.

• #33   11. apr 2020 Jeg skal køre 15 km hver vej, og mange lige lange strækninger , ikke kørsel inde i byen

• #34   11. apr 2020 Gør hvad du føler for.

31 km/t og 15 km strækning er ca 30 minutters kørsel.

• #35   11. apr 2020 Ja må gå i tænkeboks, men over de 15 km, sparer jeg alligevel 10 min ved 40 kmt, så det betyder alligevel lidt

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 91
    #38   16. apr 2020 Det er bare af med begrænsningen hurtigst muligt, evt sæt panserværn på, hvis nu.

Knallerter er jo lavet til at køre uden

• mike P
    mike P Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Svar: 13
    #39   16. apr 2020 Slib lidt af begrænser lidt af gangen så kan du ramme lige den fart du vil den skal køre meget langt før den kører stærker ved almindelig slid

• #40   17. apr 2020 Prøv at pille begrænserringen ud og kør uden et par dage - og mål hvor hurtigt den kører uden.

Køb eller lav en anden begrænsering og lav den lidt tyndere efterhånden med at tage 05. eller 1 mm af ad gangen, så du kommer til at køre f.eks. 37 km/t - og så behold den gamle begrænserring, så du altid kan montere den, når du vil sælge maskinen igen.

Kommentér på:
Ny scooter..Fjerne begrænser eller ej??

Annonce