{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Hvilken gearing til 60-65 kmt AM6? {{forumTopicSubject}}

Hejsa har en yamaha tzr 45 scooter som jeg skal have til at gå 60-65 på speedo, den kan 85 nu, jeg har aldrig skiftet tandhjulene ud så ved ikke hvilken gearing der er på. Men jeg skal have skiftet både for og bag tandhjul for at nå de 60-65, er der nogen der har et bud på hvor mange tænder for og bag jeg skal købe?
Mange tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken gearing til 60-65 kmt AM6?
  • #1   3. mar 2020 Hvis du gider får du vist det bedste svar ved at bruge sådan noget her.
    Så skal du bare tælle tænder på dine tandhjul, finde ud af hjul størrelse og måske have en anelse om omdr tal
    https://www.gearingcommander.com/
    Jeg googlede sprocket top speed calculator

• #2   3. mar 2020 Bye bye motor.

Tag en køretur på den og se hvad topfarten er i 5. gear og hvis den er over 65 kmt, så prøv og se hvad topfarten er i 4. gear.
    Din motor kommer til at skrige helt vildt i omdrejningerne, men du kommer nok til at ligge på den ønskede fart.

Mon at du bare skulle få fat i en plumbering til udstødningen og få den ned på 70 kmt og så geare den resten?

Eller skifte til en begrænset CDI.

• #3   3. mar 2020 En cdi el. Anden elektronisk begrænser lyder umiddelbart som en super ide, da motoren formentlig render ud til cirka 11000+/÷ omdr, men yder mest længere ned i omdrejningerne.
    Ud fra den her video jeg så med nogen forskellige udstødningers effektkurver på std men afdroslet euro4 d50b0 motor.
    Kan ikke forestille mig en am6 er meget anderledes
    https://youtu.be/CXiwdkukaSM
    Hvis den kunne sætte ind ved 9000 omdr, så har man vel barberet små 15kmt af topfarten.
    Som jeg lige ser det er det den optimale løsning.
    Det må være muligt at få en omdrejningsbegrænser som ikke er et politiværn.
    Hvis da ikke et politiværn godt kan bruges, bare man ikke går på begrænseren ved f.eks. 9000omdr særlig tit / længe af gangen..?

Så vidt jeg kan fornemme mister man mere effekt ved at plombere udstødningen i forrøret end man barberer topfart af.
    Har ikke styr på det men mener at huske noget om det var længden på konusen snarere end tykkelsen på forrøret der bestemmer hvor mange omdr den vil tage?
    De tragte man finder i gg, yasuni r og techingas silent sport er så vidt jeg lige husker også meget tyndere end nogen af de ikke-afdrosselbare lovlige udstødningers forrør.
    Man overkompenserer så man mister 50% hk, for at få top-omdrejningerne ned med små 25%
    Fordelen ved at drosle udstødningen er vel at det er det nemmeste.

• #4   3. mar 2020 Husk at den betragtes for tunet hvis den kører 64.0 kmt eller derover på politiets rullefelt.

Så gætter på du gerne vil have den ned under 64 kmt smiley

Fanme surt at blive stoppet og få den målt til 65 smiley

• #5   4. mar 2020 Den har et 11 tands foran og bag står der 47 på tandhjul, men den kan godt tage mere end 11k omdrejninger. Jeg tænker måske en 10 40 gearing ville hjælpe?

• #6   4. mar 2020 hvordan fanden begrænser jeg den???? den har kun thansen udst technigas på kan ik finde små tandhjul til den hjææælp smiley

• #7   4. mar 2020 Er det en TZR baneracer kopi eller er det en scooter?

Du bør seriøst få fat i en original ustødning.
    Den kan sikkert købes billigt på ebay.

Evt find ud af hvilken plumbering der sad i din udstødning, da den var ny, for der var den jo godkendt til en 45 kmt TZR.

Og jeg er 99 % sikker på at den originale CDI er begrænset, så den skal du helt sikkert købe, som det første.
    Den vil også beskytte din motor fra at brænde af, da den så ikke kan tage så mange omdrejninger, uanset hvilken gearing du vælger.

• #8   4. mar 2020 det er en tzr fra 2004 så en normal gear knallert men ved ik om der er skiftet cdi på den, for den kan sagtens tage de 12000 og mere omdr.

• #9   4. mar 2020 #8
    Så er den skiftet.

Den skal bare skiftes til en original.

• #10   4. mar 2020 har fået en omdrejnings begrænser eller politiværn jeg vil prøve at montere

• #11   4. mar 2020 Hvis jeg sætter et 60 tands på bag og beholder 11 foran kører den så langsommere eller hurtigere?

• jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 183
    #12   5. mar 2020 stort foran og behold det der sider bagpå .

Kommentér på:
Hvilken gearing til 60-65 kmt AM6?

Annonce