{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejer
  • #2   19. feb 2020 En ret så tydelig skurelyd.
    Det er hovedårsagen til at man ikke køber en scooter med utæt/manglende udstødning, medmindre at man påregner at skulle skifte krumtap og lejer.

    I mit fotoalbum er der billeder af krumtapslejeskift, på en Suzuki Street Magic, som netop var blevet solgt uden udstødningspakning.


  • #4   19. feb 2020 #3
    Rigtigt.
    Det starter ofte med at motoren "suser" fra krumtappens område.


  • #6   19. feb 2020 #5
    Eller "dukner", når det i virkeligheden er det modsatte. Nemlig mangel på benzin.
    Den med at den er druknet må være et levne fra 80erne og før, med de gamle lortebiler, for den hørte jeg ofte som barn.


  • #7   19. feb 2020 Skal man kunne høre det tydeligt, hvis man har slukket motor, taget blokken af og drejer svinghjulet rundt med øre på?

  • #8   19. feb 2020 #7
    Det burde man kunne.


  • #10   19. feb 2020 #9
    Igår så jeg Peter Ingemann, på en Puch Monza 3. gear, forsøge på at starte den og hver evig eneste gang at han skulle starte den, så trådte han på kickstarteren og drejede gassen lige med det samme, så den nåede kun lige at starte, hvorefter at den gik ud.
    Og det undrede ham slet ikke at han hele tiden skulle trykke chokeren ned, på den stakkels Bing karburator.

    Fuld choker og INGEN gas og så et godt spark på kickstarteren og så rette på chokeren, hvis den står for højt i omdrejningerne ( dellorto med manuel choker ) eller vente lidt på at den falder i omdrejninger.

    Mine Puch, de fik 20-30 sekunder i tomgang, som minimum hvis motoren var kold, før jeg rørte ved gashåndtaget og det virkede ganske fint.


Kommentér på:
Lejer

Annonce