E10 og 2T - Svar fra Circle K {{forumTopicSubject}}
Har jo været en del snak om vores scootere nu kan tåle at køre på E10 .. Så jeg prøvet at skrive til Circle K (aka statoil) da det er der jeg normalt fylder op med benz og olie.. Svaret der kom retur kommer her....
Tak for din henvendelse.
Så har vi fået svar på dit spørgsmål vedrørende 2-taktsolie.
Ifølge hvad vi har kendskab til, vil det normalt agere helt fint med op til 20% ethanol. Årsagen til dette er at der er opløsningsmiddel i olien som gør at ethanolen blander fint ind i den. Men da det ikke er vores produkt, vil vi anbefale at gå til leverandøren af 2-taktsolie.
Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at svare tilbage på denne e-mail eller ringe til os på 70 101 101, tast 1 for kortafdelingen.
Mange hilsner og rigtig god dag
Circle K
Så indtil de hælder 20% ethanol i benzen så skulle man være sikret .. Såfremt ens olie kan håndtere det .. Statoils kan .. Men den ville jeg kun turde at bruge til std./sports trim....
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Og sjovt nok var det på en amerikansk bådforum de havde fundet ud af det. Men der handlede spørgsmålet om mineralsk olie (Som de primært bruger) og først ved 20% eller mere, havde de oplevet motorskade.
jan 2019
Følger: 34 Følgere: 168 Scootere: 5 Emner: 41 Svar: 227
jul 2018
Følger: 3 Følgere: 33 Emner: 25 Svar: 126
Skal vi så også lade vær med køre på vejene fordi politiet kører der? Ingen grund til at tanke et andet sted, tanker tit ved Cirkel K og er kun blevet eftersat ved folkeskoler i de 2 år jeg har kørt tuned
E10 og 2T - Svar fra Circle K