{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hot50 rem ????
  • #1   17. jan 2020 Husk nu lige på at std remmen er lavet til et vario med ring i.

    Køb hellere en Malossi X-belt, til din model.


  • #2   17. jan 2020 Remmen køre heller ikke helt op. Så jeg tænkte en længere.

    Malossi X-belt tror du den vil køre varoen helt ud?


  • #3   17. jan 2020 #2
    Måske.
    Ellers så skal du igang med at mål manglende plads på vario og du skal se på om remmen er for bred eller for smal.
    Jeg har været det hele igennem på min Sym GTS 300i EVO.
    Det kostede lidt at få testet, men nu ved jeg da at der er noget at hente.

    Til foråret skal jeg igang med skift af trykfjeder.
    Det bliver spændende at få "vejet" den og se hvor mange kg de er på.
    Den originale kan jeg umuligt presse sammen med hængerne, så den der følger med Malossi MHR Multivar 2000 kan jeg slet slet ikke presse sammen.

    Det betyder så også at jeg skal have nye ruller, som koster cirka 150 kr for et sæt.

    Så mål selv hvor lang din rem er og mål hvor bred den er og fortæl mig hvor mange mm du mangler ( vær realistisk, for det er jo ikke sikkert at vario kan presse sig selv derop. )

    Og find ud af om remmen kommer helt ned på remskiverne.
    Men den del betyder ikke så meget, nu hvor at det er en scooter, som jo har adgang til en højere gearing.


  • #4   17. jan 2020 Den kommer helt ned. Og den mangler ca. 1 cm. Op.
    Det er den originale rem der er i.


  • #5   17. jan 2020 Prøv evt at få remmen helt ned mellem bagerste remskiver, mens det sidder på.
    Så prøv med hænderne at holde vario så samlet som muligt og se om remmen kommer længere ud på vario. Hvis det kan lade sig gøre. Har aldrig prøvet.
    Hvis det kan lade sig gøre at måle sådan, så får du set om remmen KAN trækkes længere ned mellem bagerste remskiver, end vario gør ved fuld udveksling.

    Såfremt det er tilfældet at du har mere dybde at give af bagi, når varioen foran er varieret fuldt og faktisk går på blæserhjulet, så vil en rem der er bredere give højere højeste gear.

    Det er ikke ligefrem 2+2 at regne forholdet mellem bredde på remmen, længde på remmen og afstand mellem kruntapsaksel og baghjulsaksel ud i hovedet.
    De 3 faktorer hænger samen og man kan vist ikke nøjes med at ændre en enkelt faktor i ligningen, uden de 2 andre faktorer bliver skævvredet ift helheden.
    Og så har højden vist også noget at sige.
    Vinklen skal vist bare passe til remskivernes vinkler.

    Medmindre systemet i forvejen ikke er optimeret, så kan man måske korrigere på en eller to af dimensionerne og få et forbedret resultat.

    Jeg har selv opgivet at begribe forholdene i ligningen på en måde der kan memorises og anvendes.
    Det lader til at være for komplekst.
    Har bare fundet ud af at et malossi special belt vist er fremragende til hiper2.

    Var det ikke noget med at gt tuning ville undersøge hvad rem der passer godt i en hot??

    Det synes jeg da han siger ved 10:40 i den her video smiley
    https://youtu.be/suPr3S6MfTI

    Mig bekendt er han ikke vendt tiibage med noget om det.


  • #6   18. jan 2020 Han har opgivet smiley smiley

    Jamen hvad tid er du hos mig? Så kan lege lidt med det sammen. Skal også havde skiftet de trimfjeder smiley


  • #7   18. jan 2020 https://m.youtube.com/results?search_query=ScooterTechGuy

    Her bliver der leget lidt med remmene længde og bredde, i et forsøg på at få den længere ned i remskiverne, uden at miste for meget på vario.
    Scooteren mangler topfart.


Kommentér på:
Hot50 rem ????

Annonce