{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny benzin
  • #2   3. jan 2020 Nu kører alle 2 takts maskiner altså meget bedre på oktan 100, specielt hvis der er tun på den. Jo højere kompression jo højere oktan tal. Min pgo er helt original og den kører bedre og længere på literen på oktan 100 og shells vpower. En bil med turbo, kan faktisk hente en del kræfter bare ved at køre oktan 100. Så det er altid godt at køre høj oktan på en scooter.

  • #3   3. jan 2020 #2
    Det er placebo effekt.

    Tror ikkeengang man kan lave en teoretisk beregning der viser nogen forskel på en 50ccm


  • #5   3. jan 2020 #4
    Da jeg købte min Derbi Senda R 1996 - kørt 7500km ( den med rørstel ), i 1998, der fulgte der en flaske oktanbooster med.
    Sælger sagde at den gav noget mærkbart, hvilket jeg gav ham ret i.
    Det var dog en ret dyr løsning, så jeg kørte bare på Oktan 95.
    Omdrejningerne på 2 taktere er jo så høje og det er kompressionen også, så der kan sagtens være noget at hente.
    Især for dem der kører med Italkit eller R-Setup tænding.


  • #7   3. jan 2020 # Ja, højere oktan tal giver mere kontrol over tændingen, og den selvandtænder derfor ikke en grad eller 2 før tid. Dvs at benzin først bliver antændt når gnisten springer i tændrør og ikke 1-5 grader før som kan ske med høj kompression. Se bare gamle biler med karburator, de kunne godt stå og prutte med lave omdrejninger efter nøglen var taget ud, så man måtte kvæle dem i gear og slippe kobling. Det skete pga oktan 92 og 95 var for lav oktan, også derfor de tændings bankede ved lav oktan. Så jo det har skam en effekt. Plus på oktan 100 er det jo stadig e5, og det er ikke en dårlig ting.

  • #9   3. jan 2020 Nej, jeg er klar over at tændingen ikke kontrolleres på nogen art, den er fikseret. Men derfor kan den godt selvantænde lidt før stempel er hvor det skal være, bla pga glødende sod osv. Jo højere kompressionen er jo mere udtalt er det problem. Forskellen er naturligvis størst på en hårdtpumpet maskine med rigtig høj kompression fremfor en helt standard. Plus tændingen kan justeres lidt mere skrap ind (der hvor den før ville tænding banke) hvilket giver mere effekt. Men ja, fordelen er nok størst på en turbobil der er chippet/kørt ind til 100 oktan. Der er en grund til at min supra kører 102 oktan, det er fordi turbo trykket er så højt at den ellers ville tændings banke og ødelægge motoren. Den er også sat op til race (drift bil), men istedet for de originale 260 hk (1jz) har den nu 650hk på baghjulene. Det ville ikke kunne lade sig gøre på oktan 95.

  • #12   3. jan 2020 En 2jz kan også lave 4000hk, med rette opsætning og brændstof. Min er på en helt original motor, kun skiftet twin turbo ud med single turbo, og et benzin tilskuds system (original toyota motorstyring kan ikke chippes). Vinter projektet er ny motorstyring og ny indkøring.

  • #14   3. jan 2020 Ja da, når helbredet ellers tillader at man skruer i bil, eller scooter for den sags skyld. Nå men pointen i det hele er, at du kan godt køre på det nye e10 95, du skal måske adskille og skifte en pakning af og til, eller en benzin slange. Men oktan 100 ER bedre end 95, hvor meget bedre afhænger i høj grad af hvilken maskine og opsætning man har. Om det så er scooter, mc eller bil. Håber i alle har haft et godt nytår.

  • #16   3. jan 2020 Jeg kan mærke en renere og mere smidig motorgang på min pgo. Den kører ikke hurtigere end før, den går bare bedre. Så det er jo op til en selv om man vil ofre det ekstra som oktan 100 koster, jeg bruger ca 150kr på benzin i mdr, så for mig gør den ekstra pris pr liter ikke nogen forskel, jeg kører heller ikke hver dag.

  • jan K
    jan K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 13 Svar: 1
    #17   10. jan 2020 jeg synes min firtakt kineser er blevet en lille smule tam men lyder bedre med e10

Kommentér på:
Ny benzin

Annonce