{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Yamaha crosser bruger motorolien!! {{forumTopicSubject}}

Hey folkens jeg ved ikke helt om det her opslag er egnet til dette galleri men nu prøver jeg alligevel. Jeg har en Yamaha TTR 125 som bruger motorolien som var det benzin. Den oser helt vildt og er helt våd i udstødningen af olie, og så tikker den også fra cylinderen, og man kan ikke køre ret længe inden den har slugt alt olien. Jeg har selv en ide om at det nok bare er stempelringene, og måske stemplet der er ved at værre slidt, da jeg har prøvet noget lignende før.
Håber folk kan hjælpe hilsen Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha crosser bruger motorolien!!
  • #1   23. nov 2019 Den skal hovedrenoveres, nye pakninger i hele motor og kigge efter evt revner indvendig i blok.

• #2   23. nov 2019 Enten slidt cylinder / Stempel eller defekte ventilstamme pakninger.
    Se efter ved pakdåser osv.

• #3   25. nov 2019 Er det en 2 takter er det pakdåsen til højre i krumtappen er det en 4takter er det formentligt pakdåserne ved ventilerne

• #4   25. nov 2019 Det er en 4 takter

• #5   25. nov 2019 Så ligger dit problem enten i topstykket eller i dine stempel/skraberinge eller måske begge steder. Har du ikke skiftet olie ret ofte, så er det nok det hele. Uanset skal du have topstykke af, så det jeg ville gøre var at få honet cylinder og nyt stempel der passer i tolerance, og så renovere topstykket med nye ventil styr og pakninger. Husk at måle ventil stammen når ventiler er ude, er de for tynde skal der også nye ventile i og de skal slibes til topstykket.

Kommentér på:
Yamaha crosser bruger motorolien!!

Annonce