{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

sander A
sander A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

nemmeste knallert. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er en dreng på 15 år som snart skal snart tage knallertkørekort og tænkte på hvilken knallert der ville være nemmest selv og reperere og vedligeholde. MEN det skal ikke være en scooter/moderne knallert men gerne en gammel sag dsv "veteran" eller noget i den stil smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nemmeste knallert.
  • #1   26. okt 2019 puch maxi nem begynder knallert .

• sander A
    sander A Tilmeldt:
    okt 2019

#2   26. okt 2019 er den også nem og vedligeholde og sådan?

• #3   26. okt 2019 ja nem at holde, det var min første knallert i 1979 .

• #5   26. okt 2019 hvis det skal være ultra nemt. så en velo solex smiley det er nok det mest drift sikker maskine jeg har ejet igennem de mange år. utrolig nem at få til kørende. fejler sjældent noget. men der er jo ikke meget luxus. det er så simplet som det kan blive. det er jo bare en cykel med en simpel motor på. men det er en fantastisk maskine. smiley min fætter har lige købt en som hans første knallert han bruger den hver dag. og han er 15.

• Torpedo
    Torpedo Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #6   27. okt 2019 Hvis du køber en Puch Maxi, som er en knallert i høj kurs blandt tyve, risikerer du den er væk før du overhovedet får prøvekørt den, overdrivelse fremme forståelsen smiley
    Hvorfor ikke købe en billig scooter, i den DBA eller lign og øver dig på den, sikkert dine kammerater kender til scooter men de kender ikke til Puch, scooteren er jo kommet for at blive, du kan ligeså godt øve dig på den, der er også flere videoer på Youtube omkring scootere end Puch eller andre veteran knallerter.
    Og så kører en scooter bedre end de gamle knallerter smiley
    Just my opinion smiley

• #7   27. okt 2019 Eller en Suzuki fz50 Som min
    de er nemme at holde.

• #8   27. okt 2019 Alle scootere og knallerter, om det er 2 eller 4 takt er samme princip.
    Der er bare lidt overflødigt plastik her og der.

• sander A
    sander A Tilmeldt:
    okt 2019

#9   27. okt 2019 tak for det. tror jeg lander på en velo Solex. vil gerne undgå de fordomme der er om scootere+ der er meeeget mere charme i en gammel sag

• #10   27. okt 2019 #9 godt valg. kvalitet og simpelhed er nogen gange det bedste. jeg synes det er en perfekt knallert. og reparation sker sjældent og når det er. skal du bare bruge fingerne samt en lige kavet skrue trækker og en 9mm gaffel nøgle så kan du splitte hele motoren af. det er desuden lyn hurtigt og kun 2 små plastik skjolde der kan fjernes uden værktøj. istedet for 10 og 3 forskellige slag værktøjer, tænker på en scooter smiley
    jeg har altid været glad for velo'er og det er min fætter også han er glad for han ikke købte en scooter.

• #13   27. okt 2019 membranen skrønen der med nyt benzin har jeg ikke hørt. har en velo der stadig har original membran og køre uden problemer med nyt benzin. starter på 1 meter og den har altid gjort. men den kan blive slidt og stiv men der skal vist mange år til hvor den får lov at stå ude i åben himmel. det koster jo også kun 20kr for en ny membran papir. så ikke det dyrste smiley og det med sne vejr og regn kan drille men det kommer endelig an på hvor nye dine dæk og hvor meget belækning der er på rullen. men hvis det er sjap sne så vil den ingen ting. så det frem med ben tøjet... alm regn og ny faldet sne ingen problem. smiley
    alle dele kan stadig fåes både nye kineser og gamle originale.

• #14   27. okt 2019 men nemeste knallert. det er vist en velo solex. smiley

• #16   27. okt 2019 rolig nu jeg skrev bestemt ikke truende. hvilket du lyder lidt ophidset smiley .. jeg lever og ånder skam selv for knallert og velo solex'en er min fortrukkene. jeg skriver skam også bare mine erfaringer. det er klart at benzin pumpen nok er den svaghed velo solex'en har. men at den lige frem skal have aspen benzin. og skiftet membraner tit... det har jeg aldrig oplevet. de skal måske puste ren med luft for skidt og snavn der ligger i benzin tanken. og hvis membranen er ved at være 30 plus år er det en god ide at skiftet. og gas kulgen bliver sjældent slidt. det sker hvis kun når velo'en har kørt et halv meneske liv bare et gæt. men det er der vel også mange der har. men de fleste der har det er nok smidt på lossepladsen smiley
    det er helt fint du skriver det. jeg hjælper bare til. alle knallert har en svaghed. men nogle er svære at bryde.

en god begynder knallert til den 15 årige knægt eller til den gamle på 80. alle kan være med når der er gang i solex'en.

• sander A
    sander A Tilmeldt:
    okt 2019

#18   27. okt 2019 Jeg sidder her og notere alle de guldkorn i kommer med smiley . Hvor er det at man kan købe denne”Down” benzin? Ellers må jeg bare nøjes med den almindelige smiley

• #20   27. okt 2019 det er lige gyldigt. køb benzinen hos tank station smiley det andet er dyrt. en velo kan godt gå næsten 100km på 1 liter men stadig har jeg aldrig haft problemer med alle mine velo'er med alm ny benz. har flere der nok har kørt små tusinde kilometer. de køre stadig fejlfri.
    5 liter aspen benzin koster vel 160kr ca.
    hos tanken kan du få de 5 liter for 50kr. 100km eller 300km for samme penge. og hvis membranen så skulle gå i stykker hvilket den nok ikke gør det har jeg ikke problemer med. men så koster den kun 20kr ca

• sander A
    sander A Tilmeldt:
    okt 2019

#21   27. okt 2019 hov der skulle stå "aspen" smiley ok ja så må jeg bare nøjes med den almindelige benzin. men jeg skal først lige have skaffet mig en knallert+kørekort. smiley

• #22   27. okt 2019 helt sikkert smiley og en velo solex. du skal ikke købe benzin uden at have noget at hælde det i.

Kommentér på:
nemmeste knallert.

Annonce