{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
120 visninger | Oprettet:

Gilera stalker karburator problem {{forumTopicSubject}}

Hej.
Som overskriften siger.
Min stalker, - helt standard.,
Drukner nogle gange ved opstart når den har stået natten over. Benzin vælter bogstaveligt talt ud af luftfilter kassen.
Så man skal kører 10 sekunder på elstart og så starter den. Andre gange springer den ivrigt igang som en 15årig på cult shaker.

Alt i karburator er skiftet,(nåleventil, svømmer, alle pakninger) membran er skififtet, elchoker er skiftet, ja alt pånær selve huset.

Hvad faaaen er der galt?
Skriv hvis du har en ide eller oplevet lignende.

God dag


Kommentarer på:  Gilera stalker karburator problem
  • #1   12. sep Din svømmer står ikke rigtigt hvis den pisser med benzin ud af indsugnings gangen smiley har selv prøvet med min stalker der pissede hele tiden ud og det hjalp at stille svømwren

  • #2   12. sep Havde du original 17,5mm dellorto phva karburator på???
    Men kan nemlig ikke indstille svømme højden da der kun er et hul til stiften??


  • #3   12. sep Skift din benzinhane, da den tydeligvis ikke lukker for benzinen.

  • #4   12. sep Den er forresten også ny og virker... Den lukker kun benzin ned når der er vakum...

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 14 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 5.680
    #5   12. sep Om så benzinhane er piv utæt, så skal karburator stadigt lukke for benzinen, hvis du siger nål, og svømmer er udskiftet, så ville jeg mistænke nålesæde, et trick er at vende karburatoren på hovedet, og puste i benzinslangen for at se om nåleventilen lukker tæt. Hvis ikke, så prøv med en vantpind i en boremaskine med lidt poleremiddel på, og giv nålesædet en hurtig omgang, det kan fixe problemet. smiley

  • #6   12. sep #5

    Det er ikke helt korrekt. Jeg har skiftet et utal af benzinhaner af den årsag, at der netop er for meget tryk på, hvis hanen er åben og benzintanken er mere end 2/3 fyldt, så kan presset ikke lukkes med svømmeren, og nålen presses ned, og så vælter det ud med benzin.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 14 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 5.680
    #7   12. sep Claus G, Jeg vil stadigt sige karburator ikke er i orden, eller er fejljusteret.

    Jeg har aldrig oplevet den fejl, hverken på scooter eller mc, en karburator hvor nål og sæde er 100% iorden vil holde tæt, ligemeget hvor ringe benzinhane er.


  • #8   12. sep Jeg har oplevet modsat, endda hvor karburator var sprit ny og org, og sådan en kan ikke justeres i svømmer eller nål. Så jeg ved at en defekt benzinhane kan lave det nummer der. Jeg har dog primært set det på dellorto 17,5mm på hiper motorer.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 14 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 5.680
    #9   12. sep Nu kan vi vel hurtigt blive enige om at nyt er ikke altid lig med det faktisk er i orden ?

    Og "Dellorto" 17.5'en på Hiper standard er det værste bras nogensinde lavet. smiley


  • #10   12. sep Formentligt det værste bras, men det ændrer jo ikke faktum, at man ikke kan justere nål eller svømmer i den, og at en defekt benzinhane kan være årsag til at benzinen vælter ud af luftfilterkassen. Man kan snildt være ubegrundet uenig på teori, men praksis er noget andet smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 14 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 5.680
    #11   12. sep Vi bliver ikke enige lige på det punkt. smiley Men jeg har så også kun oplevet det ske ved enten fejl på svømmer, nål eller sæde. smiley

  • #12   12. sep Hvis nåleventil/svømmer ikke kan lukke tæt ved over 2/3del tank... så må det da gi alverdens problemer også når den lige er tanket helt op og man kører hjem fra tanken.

  • #13   12. sep #12
    Det gør det også, når benzinhanen ikke fungerer. Scooteren bliver virkelig vanskelig at justere, og den kører underligt, indtil trykket fra tanken ikke længere er så stort, at det trykker svømmerventilen åben.
    Så fejlen bliver pludseligt til noget periodisk.


  • #14   12. sep Det har stadig ikke rigtig noget med benzinhanen at gøre, den står fuld åben når motoren kører (eller i tomgang), fejlen ligger i nåleventil/sæde/svømmer. Fejlkonstruktion eller hvad der nu er galt.

  • #15   13. sep Hej... Det er fandme sjovt i nævner det med fuld tank...
    Hver gang. Som i fucking hver gang jeg har tanket, drukner den dagene efter.... Som sagt det er en 17,5mm dellorto phva karburator på en hiper 2..... Svømmer og nåle ventil er nyt... Skal jeg endnu en gang prøve at rense op i hulen hvor nåle ventilen sidder,???
    Benzin hanen er forresten ny... Skulle man købe en ny igen?
    Hvad siger i?

    Tusind tak for hjælpen indtil videre... Jeg er glad for at høre at det ikke kun er mig som har bøvlet med den lorte karburator


  • #16   13. sep Men som sagt er min vakumhane også ny, sidst jeg tjekkede den holdte den 100% lukket når motoren var slukket.... Måske den ikke gør det mere... Meeeen tvivler, den er kun 6 måneder gammel....
    En ting er at jeg er pisse træt af det....


  • #17   13. sep Du må tjekke din vakumhane på fuld tank, da det jo åbenbart har en del at sige smiley

  • #18   13. sep Ja..
    Jeg havde bare slangerne af karburator for få uger siden uden den kom noget... Men selvfølgelig kan jeg ikke huske om tanken var fuld... Og måske den kan holde tæt ved fuld tank, men så snart der bliver suget det mindste vakum den bare lukker alt for meget igennem og trykket bliver for stor på nåle ventil,... Hvis det gir mening???
    Dens drukne / start problemer hænger mig så laaaangt ud af halsen efterhånden.....


  • #19   13. sep #14
    Det ændrer stadig ikke på faktum. Teori er fint, men praksis er bare ikke altid det samme som teori. Som tidligere nævnt, jeg har set problemet en del gange efterhånden, tro det eller lad være.


  • #20   13. sep Okay, hvad ville du så skifte Claus hvis det var dig?

  • #21   13. sep Hvis det var mig, ville jeg starte med og se om benzinhanen står konstant åbent ved fyldt tank.


  • #22   13. sep Tanken er helt fuld nu og den holder tæt, selv hvis jeg puster /laver tryk i beholderen kommer der ikke en dråbe. Og hvis jeg suger i vakumslangen kommer der kun noget så længe jeg suger, straks jeg stopper med det kommer der heller ikke mere.
    Så ergo er det jo karburator /svømmer/ nål der er bæ.. Og det holder tæt hvis jeg trykker nålen i bund... Og når svømmer ryger ned kommer der luft (når jeg puster i benzin studsen) så som udgangspunkt virker nålen... Men men men men... Nålen skal trykkes helt i bund før den lukker tæt. Dvs at bundkaret skal være helt fyldt med brændstof før det sker... Og når bundkar er helt fyldt render det i luftfilteret....

    Lyder det ikke korrekt?


  • #23   13. sep Så det store problem er. Hvordan får jeg presset nåle ventilen i bund noget før.... Hmmmm havde overvejet at varme plastikken i svømmeren hvor den sidder fast op, eventuelt bøje den... Men der er så små og tynd at det ikke kan lade sig gøre...
    Andre ideer?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 14 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 5.680
    #24   13. sep Har du renset nålesæde ? Og er det en original nål der er monteret ? Der kan altså være forskel.



  • #25   14. sep Ja den er renset.
    Og ja det er en original dellorto nåle ventil. Fuldstændig magen til den der sad i fra fabrikken...

    Det er træls


  • #26   16. sep Når den bliver samlet igen, vil jeg prøve at varme svømmeren op i "hængslerne" der hvor stiften går igennem, så jeg forhåbentlig kan bukke den nedad, så den hurtige bliver påvirket af benzin niveau og lukker af noget før

Kommentér på:
Gilera stalker karburator problem