{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Gilera stalker karburator problem {{forumTopicSubject}}

Hej.
Som overskriften siger.
Min stalker, - helt standard.,
Drukner nogle gange ved opstart når den har stået natten over. Benzin vælter bogstaveligt talt ud af luftfilter kassen.
Så man skal kører 10 sekunder på elstart og så starter den. Andre gange springer den ivrigt igang som en 15årig på cult shaker.

Alt i karburator er skiftet,(nåleventil, svømmer, alle pakninger) membran er skififtet, elchoker er skiftet, ja alt pånær selve huset.

Hvad faaaen er der galt?
Skriv hvis du har en ide eller oplevet lignende.

God dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gilera stalker karburator problem
  • #1   12. sep 2019 Din svømmer står ikke rigtigt hvis den pisser med benzin ud af indsugnings gangen smiley har selv prøvet med min stalker der pissede hele tiden ud og det hjalp at stille svømwren

  • #2   12. sep 2019 Havde du original 17,5mm dellorto phva karburator på???
    Men kan nemlig ikke indstille svømme højden da der kun er et hul til stiften??


  • #3   12. sep 2019 Skift din benzinhane, da den tydeligvis ikke lukker for benzinen.

  • #4   12. sep 2019 Den er forresten også ny og virker... Den lukker kun benzin ned når der er vakum...

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #5   12. sep 2019 Om så benzinhane er piv utæt, så skal karburator stadigt lukke for benzinen, hvis du siger nål, og svømmer er udskiftet, så ville jeg mistænke nålesæde, et trick er at vende karburatoren på hovedet, og puste i benzinslangen for at se om nåleventilen lukker tæt. Hvis ikke, så prøv med en vantpind i en boremaskine med lidt poleremiddel på, og giv nålesædet en hurtig omgang, det kan fixe problemet. smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #7   12. sep 2019 Claus G, Jeg vil stadigt sige karburator ikke er i orden, eller er fejljusteret.

    Jeg har aldrig oplevet den fejl, hverken på scooter eller mc, en karburator hvor nål og sæde er 100% iorden vil holde tæt, ligemeget hvor ringe benzinhane er.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #9   12. sep 2019 Nu kan vi vel hurtigt blive enige om at nyt er ikke altid lig med det faktisk er i orden ?

    Og "Dellorto" 17.5'en på Hiper standard er det værste bras nogensinde lavet. smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #11   12. sep 2019 Vi bliver ikke enige lige på det punkt. smiley Men jeg har så også kun oplevet det ske ved enten fejl på svømmer, nål eller sæde. smiley

  • #15   13. sep 2019 Hej... Det er fandme sjovt i nævner det med fuld tank...
    Hver gang. Som i fucking hver gang jeg har tanket, drukner den dagene efter.... Som sagt det er en 17,5mm dellorto phva karburator på en hiper 2..... Svømmer og nåle ventil er nyt... Skal jeg endnu en gang prøve at rense op i hulen hvor nåle ventilen sidder,???
    Benzin hanen er forresten ny... Skulle man købe en ny igen?
    Hvad siger i?

    Tusind tak for hjælpen indtil videre... Jeg er glad for at høre at det ikke kun er mig som har bøvlet med den lorte karburator


  • #16   13. sep 2019 Men som sagt er min vakumhane også ny, sidst jeg tjekkede den holdte den 100% lukket når motoren var slukket.... Måske den ikke gør det mere... Meeeen tvivler, den er kun 6 måneder gammel....
    En ting er at jeg er pisse træt af det....


  • #17   13. sep 2019 Du må tjekke din vakumhane på fuld tank, da det jo åbenbart har en del at sige smiley

  • #18   13. sep 2019 Ja..
    Jeg havde bare slangerne af karburator for få uger siden uden den kom noget... Men selvfølgelig kan jeg ikke huske om tanken var fuld... Og måske den kan holde tæt ved fuld tank, men så snart der bliver suget det mindste vakum den bare lukker alt for meget igennem og trykket bliver for stor på nåle ventil,... Hvis det gir mening???
    Dens drukne / start problemer hænger mig så laaaangt ud af halsen efterhånden.....


  • #20   13. sep 2019 Okay, hvad ville du så skifte Claus hvis det var dig?

  • #22   13. sep 2019 Tanken er helt fuld nu og den holder tæt, selv hvis jeg puster /laver tryk i beholderen kommer der ikke en dråbe. Og hvis jeg suger i vakumslangen kommer der kun noget så længe jeg suger, straks jeg stopper med det kommer der heller ikke mere.
    Så ergo er det jo karburator /svømmer/ nål der er bæ.. Og det holder tæt hvis jeg trykker nålen i bund... Og når svømmer ryger ned kommer der luft (når jeg puster i benzin studsen) så som udgangspunkt virker nålen... Men men men men... Nålen skal trykkes helt i bund før den lukker tæt. Dvs at bundkaret skal være helt fyldt med brændstof før det sker... Og når bundkar er helt fyldt render det i luftfilteret....

    Lyder det ikke korrekt?


  • #23   13. sep 2019 Så det store problem er. Hvordan får jeg presset nåle ventilen i bund noget før.... Hmmmm havde overvejet at varme plastikken i svømmeren hvor den sidder fast op, eventuelt bøje den... Men der er så små og tynd at det ikke kan lade sig gøre...
    Andre ideer?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #24   13. sep 2019 Har du renset nålesæde ? Og er det en original nål der er monteret ? Der kan altså være forskel.



  • #25   14. sep 2019 Ja den er renset.
    Og ja det er en original dellorto nåle ventil. Fuldstændig magen til den der sad i fra fabrikken...

    Det er træls


  • #26   16. sep 2019 Når den bliver samlet igen, vil jeg prøve at varme svømmeren op i "hængslerne" der hvor stiften går igennem, så jeg forhåbentlig kan bukke den nedad, så den hurtige bliver påvirket af benzin niveau og lukker af noget før

Kommentér på:
Gilera stalker karburator problem

Annonce