{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

PGO hot 50 (45) {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
- Jeg står i den situation min far har en PGO hot50 (45) som ikke rigtig vil starte. Den har stået lige knap et år ude i det dejlige danske vejr og det har den selvfølgelig ikke godt af! Problemet er så den at jeg var ude og få den igang efter en del forsøg og tog også et god tur på den dagen efter uden problemer. den kan ikke stå i tomgang og det har jo selvfølgelig noget at gøre med tomgangsskruen som skal justeres.
- Men så i går da jeg ville have den i gang kunne jeg starte den men lige så snart jeg trækker i gassen går den ud igen og nu er der egentlig problemer med at overhovedet at få den i gang, hvis jeg får den i gang går den lige så hurtigt ud igen.. Har renset kaburatoren og diverse slanger fra kaburatoren og op i vakkumhanen eller benzinhanen, men stadig uden held. det lyder egentlig som om den ikke får nok benzin tilførelse, men når jeg suger i vakkum slangen kommer der godt nok benzin ud af benzin slangen, men kan det være der ikke kommer nok når jeg river i kickstarteren?? eller om vakkum hanen måske ikke danner nok vakkum? Har også siddet med tanken om det kan være tændrøret som måske er defekt eller sodet til?
Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.
Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO hot 50 (45)
  • #3   2. sep 2019 Gammelt benzin tænder af h til, så gør som TT skriver.

    Og så er en Hot 50 en 30'er, det er en Big Max der er en 45'er.


  • #4   2. sep 2019 Tak for svar.
    Er i gang med at gøre som i sagde.
    Jeg skal bare lige sige jeg aner intet om scooter ??
    Hvor skal benzin ledning og vakuum ledningen forbindes?


    profilbillede
  • #6   2. sep 2019 Studs er den til venstre på billedet og benzin til højre ikke?

  • #7   2. sep 2019 Vakuum er den til venstre.

  • #8   2. sep 2019 Nu har jeg renset tanken og skilt kaburatoren af og gjort den ren samt monteret slangerne som i beskrev og jeg fik den i gang! Jeg fik justeret tomgangsskuren samt luft skruen så den kunne stå fint i tomgang.. MEN! så tænkte jeg ville tage en tur på den og se om den kunne køre.. jeg når ca 300 meter og så går den ud og nu kan jeg kun starte den ved at holde gassen helt i bund og det er også den eneste måde jeg kan holde den tændt, den kan slet ikke trække, den holder sig kun lige knap og nap i live ved jeg holder gassen i bund.. Kære scooter eksperter, hvad fanden kan nu være galt? smiley
    Igen, tak på forhånd!


  • #9   2. sep 2019 Det lyder til du ikke har renset karburatoren ordentlig, har du haft den helt skilt ad i atomer?
    Giv den gerne et nyt tændrør også.


  • #10   2. sep 2019 Må erkende jeg ikke har haft den skilt i atomer!
    - Tjekkede om det var fordi luftfilter var fugtigt, men det var det ikke..
    Afmonterede karboratoren igen og tømt den for benzin og sådan lidt og monterede den på igen, kan få den startet, men det som om den ikke rigitg vil gasse ordentligt op og den dør næsten ud når jeg giver den fuld gas.. samt synes ikke det lyder helt rigtigt når den står i tomgang og man giver den gas, det lidt som om den sprutter eller hakker lidt i det. Kan det også være fordi kaboratoren ikke er blevet renset ordenligt?


  • #11   2. sep 2019 Ja selvfølgelig kan det da det, der er dyser osv i sådan en karburator som skal blæses igennem med luft og renses med en nål, og det kan man kun gøre ved at skille den helt ad, ALLE dyser skal ud ellers er du lige vidt.

Kommentér på:
PGO hot 50 (45)

Annonce