Hjælp til salg af knallert. {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg har desværre ikke meget forstand på scooter og tænker at jeg vil af med den. Har søgt en del på nettet og faldt over denne hjemmeside.
Håber I måske kan sætte et perspektiv på hvad der skal til og hvad man måske skulle tage for den.
Det drejer sig om en VGA Versus LC 4-takt (vandkølet?) 30 knallert. Den er købt brugt hos THansen i 15', men er ikke sikker på hvad årgang det er. Den har kørt 9733km, men har kun selv kørt ca 400km på den.
Den har stået og samlet støv i godt et år, men har haft startet den sidste uge. Den kunne ikke starte på håndtaget (?), men den startede på kickstarter. Den havde svært ved at holde sig igang til at starte med og måtte lige "varmes" op. Efter det startede og kørte den fint. Kunne dog ikke starte den på håndtaget (?).
Kickstarteren gik desværre i stykker da vi startede den. Jeg tror tandhjulet gik i stykker, men den kunne stadig starte knallerten.
Det er ikke første gang dette er sket, da den også gjorde det lige efter jeg havde købt den. Der blev sat ny kickstandhjul og ny karburator på hos THansen, så det tyder på det kan være et problem for en ny ejer?
Forhjulet havde tabt luft, men blev fyldt op igen. Skal lige vende tilbage om den kan holde luft. Der er nogle småting, såsom overflade ridser på skjolde, rustpletter på bagendens stel (?) og på udstødningen. Ved ikke, hvad den hedder, men panelet der sidder foran olie-beholderen kan nemt gå af.
Da jeg ikke har særlig meget forstand på knallerter, har jeg ikke rigtig nogen idé om, hvad der skal gøres nu.
Kan det overhovedet betale sig at sælge den?
Kan det betale sig at reparere den, hvis den skulle sælges?
Skal der nyt batteri på?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Værdien af en 4 år gammel Thansen scooter med 10.000 km på tælleren er stort set ingenting.
Kickstarteren er sindsygt nem at lave.
Jeg har lavet en video omkring det.
https://youtu.be/5kjPWg8ssvA
Lav det, FØR du sætter den til salg. Og giv fordækket en gang sæbevand, efter at du har pumpet den.
Så ved du om den er utæt og hvor den er utæt.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Kør en lang tur på den, giv den et lille service. Så forsvinder startproblemerne skal du se.
Men ellers har Tommy ret. De er ikke i høj kurs de VGA der
jul 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Vil du hellere sælge den så får du nok højst 1500,- på en god dag, da en scooter med fejl er billig, og en T-Hansen scooter med fejl er MEGET billig, hvis den overhovedet kan sælges
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
jul 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hjælp til salg af knallert.