{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Renovering {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt mig at renovere min Hot 50 til et skoleprojekt, hvad for nogle ting skal jeg bruge til det? Da jeg er igang med at lave en liste med hvad jeg skal købe på Speedline eller KGI, hvad der nu er billigst.

Indtil videre ved jeg at jeg skal købe: Svinghjulsaftrækker, paknings sæt, simmeringe, krumtapslejer. Der må være mere men hvad det ved i? Det er jo derfor jeg har lavet dette indlæg;-)

Har i nogle Tips & Tricks så er i også meget velkommen til at skrive.

Og er det nødvendigt med ny krumtap, cylinder kit osv. Fordi jeg har hørt at hvis der kommer ulovlige dele på så bliver de bare nappet af popo.

Jeg har forresten også lavet en kort YouTube video med hvad jeg har gjort indtil videre:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering
  • #1   16. jul 2019 YouTube video'en: https://youtu.be/3Q78x8LMgvY

  • #2   16. jul 2019 Det kommer jo helt an på hvor meget du vil ligge i det af penge og tid, og hvad forventninger du har til slutresultatet?

  • #3   16. jul 2019 Men du kan da starte med at købe 2 liter rensebenzin og en hård pensel + diverse børster og så få rengjort scooteren for alt gammel olie og skidt.
    Og hvis du så går all in, så skiller du hele scooteren ad og starter med at få fjernet alt det rust du har på stellet, og giver det en ny lakering efterfølgende, så har du et godt udgangspunkt for en flot og nyrenoveret scooter.


  • #4   16. jul 2019 Jeg har et budget på 2.000,- og jeg har 5-6 måneder til det, og jeg ville ikke have en som kører pisse stærk da jeg ikke har behov for det, jeg tænker standard med slibbet skyllekanaler er fint nok for mig:-)

  • #5   16. jul 2019 Ja Henrik det skal jeg nok starte med:-)

  • #6   16. jul 2019 Bremse klodser og bakker er også en god og billig ting at skifte og et rep. Kit til bremse kaliberen er også en god ting at overveje da den oftest "hænger" efter noget tid, især hvis scooteren køre eller har kørt meget og står udendørs smiley

  • #7   16. jul 2019 Altså bremserne virker perfekt, men jeg skal nok få dem renset:-)

  • #8   16. jul 2019 Hvis du er rigtig go ved den, så køber du også en lille tube fedt og smørre lejerne i forgaffel, bremsenøgle ved bagbremsen og eventuelt lige giver alle bolte en gang kobberfedt eller ligende så de ikke binder næste gang den skal skilles af, det kan man med stor fordel give pindbolte ved cylinder og udstødning!
    Og hvis gear olien er ved at være "godt brugt" kunne du også skifte det smiley selvfølgelig hvis den skal total renoveres er 2k nok ikke helt nok, men nu har du da lidt at gå ud fra, så kan du selv sortere i hvad du selv vil gøre ved den smiley


  • #9   16. jul 2019 Jeg havde nok også købt et nyt cylle kit og nåleleje, men hvis det gamle virker, kan det jo diskuteres om det er en nødvendighed..
    Husk også at tjek om membran er ok smiley


  • #10   17. jul 2019 Hvordan tjekker man membranen

  • #11   17. jul 2019 Hold den op mod lyset. der må ikke komme lys, eller i hvert fald kun meget lidt igennem langs kanten af membranpladen.
    Du kan også puste i den, så skal den give sådan en brummende lyd, svært at forklare smiley


  • #12   17. jul 2019 Hvis det er fiber eller carbon plader er det ikke sikkert man kan få den til at lave den lyd der, jeg plejer at puste så hårdt jeg kan igennem den, hvor man holder den helt tæt på munden og så suge hårdt lige efter og så skal man ikke kunne suge luft igennem den, det kan være "okay" hvis man kan suge meget lidt luft igennem den, men det kan gøre den svær at starte og give lidt andre problemer smiley

  • #13   17. jul 2019 Altså lige nu virker den hele scooteren jo fint så der burde ikke være noget med membranen

Kommentér på:
Renovering

Annonce