{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Hjælp til Pgo {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har en Pgo Ligero som jeg har problemer med, ved aldrig hvornår den gider og starte,Har skiftet tændrør og tændspole og renset kaburator på den men det hjalp ikke, nogle gange starter den og jeg kan så køre i nogle dage uden problemer, men ligesom nu er den bare død og vil ikke starte nogle der har nogle forslag til hvad der kan være galt tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Pgo
  • #2   15. jul 2019 Min nevø have samme problem med hans hot han kunne glemme alt om el start og skulle stå 1 min og kickstarte den når den var kold og ingen tomgang så skiftet jeg cylinder på den så virket den perfekt

  • #3   15. jul 2019 Nej den er helt død, den starte når den har lyst, kan aldrig regne med den, kan så prøve i morgen og så starter den måske og kan køre et par dage uden problemer og så er den død igen, det er så irreterende at man aldrig ved om man kan bruge den, men tusind tak for din besked smiley


  • #5   15. jul 2019 8399 km smiley

  • #7   15. jul 2019 Hvis den kun vil starte når den selv har lyst, så stikker den vel af en gang imellem? smiley

    Ej spøg til side. Du skal have gennemgået dit elsystem, hvad de andre siger om cyllinder og sådan noget kan du bare glemme lige nu. Du skal først have kigget dit ledningsnet igennem, da det virkelig tyder på dårlige forbindelser et sted.

    Det første du kan gøre, er at fjerne tændrøret også sætte tændrørshætten på, imens det bliver holdt på stel, derefter træder du i kick eller bruger elstarter. Der skulle gerne komme en blå tydelig gnist fra dit tændrør, er den gul, så skal tændrøret skiftes, er der ikke nogen gnist, så har du en fejl i din tænding et sted. Start der og meld tilbage smiley


  • #8   15. jul 2019 Super tusind tak for svar vil jeg prøve smiley

  • #9   15. jul 2019 Dårlig kompression = dårlig eller ingen start.
    Og med så mange kilometer så bør stempelringene som minimum skiftes, muligvis hele stemplet.
    Bruger du karburatorsprit om vinteren?
    For det kunne også være på grund af en smule vand i benzinen at du har et startproblem. Så tap lidt benzin i en gennemsigtig flaske, lad det stå lidt og se om der samler sig vandperler på bunden.
    Og så kan du følge dette serviceskema, så bør du ha en scooter der starter og kører hver dag smiley


    profilbillede
  • #10   15. jul 2019 Af med cylinderen og se om stemplet er brunt ned af siderne.

  • #11   15. jul 2019 Tusind tak for jeres svar der er lidt der skal gåes igennem ??

  • #12   15. jul 2019 Det tager heldigvis ikke langtid at hive en cylinder af og evt skifte stempel / ringe. Dog kan de være rustet fandes godt fast på en PGO.

Kommentér på:
Hjælp til Pgo

Annonce