Rieju starter ikke!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har en rieju rs2 matrix fra 2007. Har lige skiftet krumtap, lejer, stempel og cylinder på den.
Da jeg var færdig med at sætte alt det på, prøvede jeg at starte den, og den kører rigtig fint rundt i motoren, dog er der ikke strøm på batteriet, så satte den til en strømforsyning, som gjorde at den kørte fint rundt i motoren.
Problemet er at når den kører rundt i motoren, starter den ikke. Tændrøret laver gnist, men ved ikke om det er nok, siden den ikke starter. der er ihvertfald ikke rigtig noget der explodere.
Hvad kan årsagen være? Skal jeg måske have et større tændrør på? Der sidder en NGK A8 på nu. Er det for småt til en Athena 50cc sport cylinder?
Mit choker virker ikke, så det kan jo også være det? Men har jeg bare ikke haft problemer med før, at den ikke vil starte uden choker.
Har i muligvis nogle ideer til hvad det kunne være, må i meget gerne skrive det til dette opslag!
Det skal lige pointeres at knallerten har stået stille i ret langtid
Håber i kan hjælpe
aug 2004
Følger: 29 Følgere: 38 Scootere: 3 Emner: 153 Svar: 2.782
Hvis dit tændrør ikke bliver vådt, så må du igang med at kigge på din karburator.
feb 2017
Følger: 16 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 12
Tror måske det er mit tændrør den er gal med. Køber en ny i morgen. Så må vi se om det er det der er galt. Måske det kunne være mit choker? Den plejer bare godt at kunne tænde uden
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Ellers er det en god ide at gøre det, da gammelt benzin er svær at antænde.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
måske måske måske måske.
Du har ikke overvejet at tjekke tingene?
Rieju starter ikke!!!!!!