{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.529 visninger | Oprettet:

Kasper R
Kasper R
Tilmeldt:
29. aug 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5

Kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej jeg bliver 15 den 25. Juni og regner jo med at kunne køre på dagen men har ikke modtaget nået kørekort endnu har fået at vide at hvis jeg ikke har fået det inden den 24. Juni skal jeg tage ned på politistationen og få midlertidigt kørekort. Er der nogle der har efferinger med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort
  • #1   22. jun 2019 Du tager ned på politistationen samme dag du bliver 15 år og tager en forældre samt et pas med.
    Hvis du har bestået det du skal, så skal du også kunne køre på selve dagen.


  • Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5
    #2   22. jun 2019 Kan man ikke hente det dagen før?

  • #3   22. jun 2019 #2
    Det skal du ikke forvente.


  • #4   22. jun 2019 Hos os der er det borgerservice og ikke politiet, der står for at lave kørekort og midlertidige kørekort, så mon ikke det er det der hvor du og Tommy bor også smiley
    Vi bor vel trods alt alle i Danmark hvor reglerne om sådanne ting er bestemt på Christiansborg, og derfor gældende for samtlige kommuner smiley


  • #6   22. jun 2019 #5
    Der er forskel på mistet kørekort og for den udstedelse.
    Politiet kan fra samtlige patruljevogne udstede et midlertidigt kørekort.
    Sådan et fik jeg stukket i hånden, da mit gamle kørekort blev indtaget.
    Det var revnet midt over og derfor delt i 2.
    Sådan et må man jo ikke have, så det kostede lidt småpenge at få et nyt hos Borgerservice.
    Men jeg fik et midlertidigt stukket i hånden af betjenten, kl. 01.30 natten til lørdag, hvor jeg blev stoppet i et sprit tjek.
    Jeg havde lige forladt en P-plads hvor der lå et værtshus som jeg lige var trådt ædru ud af.


  • #7   22. jun 2019 hvornår blev du færdig med kørekortet?. jeg kan huske dengang jeg tog det. der fik jeg et midlertidigt kørekort med det samme. og det var lige da jeg bestod køre prøven. var ikke andet end steget af knallerten, så fik jeg et midlertidigt kort/papir. og det var en held måned før jeg var gammel nok. det gør man så åbenbart ikke mere eller hva? den skulle så opbevares hos ens forældre til man var gammel nok. så havde de ansvar for at vidregive det på selve dagen.

  • #8   22. jun 2019 men ja hvis du ikke har fået et endnu. så kan du bare tage der ned sammen med din værve og få et midlertidigt kort. men stadig mystisk du ikke fik et med det samme? så må det være de køreskoler her på vest jylland der er fuldstændig ligeglade. smiley

  • #9   22. jun 2019 #6 Selvfølgelig kan de det, men dine oplevelser har da intet med sagen at gøre?
    Du tror da ikke bare at TS kan stoppe en tilfældig patrulje og bede dem lave et midlertidigt kørekort til ham?

    Han skal daffe ned på borgerservice hvis den ikke er kommet med posten inden hans fødselsdag, og så er det dem som står for udstedelse af midlertidige kørekort til ham.
    Ja der står midlertidige, for et midlertidigt kørekort kan normalvis højst gælde i 30 dage, og er hans blevet væk i posten og der går evigheder før den kommer, ja så kan han nå på borgerservice mange gange.
    Jeg selv nåede at få forlænget det midlertidige 3 gange før de fik snøvlet sig sammen og sendt mig det rigtige kørekort.


  • Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5
    #10   22. jun 2019 Blev vist færdig med at tage kørekortet i marts tror jeg og jeg bor i Århus. Så regner bare med at vis jeg jeg ikke har fået det inden mandag eftermiddag tager jeg bare ned til borgerservice med en af mine forældre og så får jeg bare et midlertidigt

  • Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5
    #12   22. jun 2019 Og nej blev slet ikke tilbudt noget som helst

Kommentér på:
Kørekort

Annonce