{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Mathias J
Mathias J
Tilmeldt:
16. apr 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp en nybegynder - døjer med PGO {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt en PGO Hot 50 brugt, men døjer med den.
Først ville den starte og kørte helt fint, så pludselig ville den ikke starte på hverken elstarter eller kickstarter. Jeg trækker den hele vejen hjem, og bum så ville den starte igen på elstarter i første hug.
Her til morgen vil den nu ikke starte igen.. Er helt blank på det her.

Har lige smidt nyt batteri på også. (Gammelt var slidt, og kunne ikke lade ordentligt.)

Hvad kan årsagen være? smiley
Det kan nok være mange ting udfra min beskrivelse, men ja..

Tusind tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en nybegynder - døjer med PGO
  • #1   16. apr 2019 Jeg ville starte med at rense karburator det er hurtigt og nemt og koster ingenting og hvis det ikke virker så se hvordan tændrør ser ud og om det gnister kraftigt blå som det skal

  • #2   16. apr 2019 Gør dette i følgende rækkefølge.

    Få fat i en gennemsigtig skål i en god størrelse.
    Jeg bruger selv en tom 1,0kg Haribo Matadormix.
    Fjern så dit luftfilter helt.
    Fjern boltene til karburatoren.
    Træk karburatoren væk fra motoren og skru skruerne ud i bunden af karburatoren UDEN AT DU TIPPER DEN...!
    Det er meget vigtigt at du ikke tipper den, hvis du skal vide om fejlen var der eller ej.
    Når du har skruet skruerne ud, så trækker du bundkaret ned UDEN AT TIPPE DET.
    Når bundkaret er taget ned og væk, så kan du enten se ned i bunden af bundkaret om der ligger vand i bunden, eller du kan hælde det direkte ned i skålen og se det i skålen.

    Tvivler du på dine evner til ikke at tippe den, så træk karburtoren væk fra motoren og få en anden til at holde skålen under karburatoren, så det drypper ned i den.

    Når du har bundkaret taget af, så skruer du dyserne ud og blæser dem igennem.

    Når du har samlet det hele igen, så skal du forvente at du skal træde på kickstarteren, uden at give gas, mindst 10 gange, før den starter, da den lige skal have tid til at suge vakum på benzinhanen og benzinen skal have tid til at løbe ned i bundkaret.

    Vend tilbage, når det er gjort.


  • #3   16. apr 2019 Hvis Tommys forslag ikke virker, så tjek dine multistik(samlinger) for ir og løseforbindelser.

  • #4   16. apr 2019 Og skift gerne dit tændrør.

  • Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #5   16. apr 2019 Hej alle.

    Tusind tak for forslagene.
    Jeg prøver lige det som blev nævnt og vender tilbage.

    #4 - fik jeg ikke lige nævnt i opslaget, det har jeg også gjort.


  • Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #6   18. apr 2019 Jeg fandt ud af at problemet var at batteriet ikke lader.. Så vel et problem med statoren eller ledningsnettet.. Har testet at batteriet kan lade med impulslader.
    Det må jeg lige vende tilbage til.

    Det mærkelige er så at efter at jeg rensede karburatoren, tror jeg at den døjer med at få luft.. Den er helt helt sløv i det første optræk, og så kommer den efter det.. Også ujævn tomgang nu...
    Hvad kan det nu skyldes? smiley


  • #7   18. apr 2019 At den er utæt nu.
    Måske har du vendt pakningen forkert eller spændt den ene bolt helt, før du spændte den anden.

    Beskriv tomgangen bedre.

    Er den lang tid om at falde i omdrejninger, når du holder stille og slipper gassen?


  • Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #8   18. apr 2019 Hej Tommy.

    Tak for svar.

    Jeg har lige taget en video af den i tomgang.. Du kan høre at den stiger helt vildt i omdrejninger, og "kører" faktisk - (den får ikke noget gas i videoen.)

    https://drive.google.com/file/d/1nzQV6P_BRDXNhBx_pHHuZZRYYcpj_d_B/view?usp=sharing


  • Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #9   18. apr 2019 Kan pakningen vende forkert ved kaburatoren? Synes den virkede identisk på begge sider.. Kan da godt være den vender forkert så..
    Måtte også lave nye gevind på kaburatoren, da dem der var der slet ikke var til at skrue i længere...


  • #10   18. apr 2019 Jeg mene at der er en silikonepakning på den ene side af den.
    Ellers så kan det være en god idé med et tyndt lag flydende pakning.
    Bemærk at det SKAL være benzinfast flydende pakning.


Kommentér på:
Hjælp en nybegynder - døjer med PGO

Annonce