{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Stram kobling {{forumTopicSubject}}

Hej scootergalleri.

Jeg har en Rieju RS2 Matrix, fra 2007. Koblingen går meget stram. Faktisk så stram, at den har knækket 4 justerskruer nu. (Justerskrue er den som sidder oppe ved koblingskonsolet, hvor i du kan juster på koblingskablet) Jeg aner ikke hvad der er galt, og hvorfor den går så stram. Den har lige fået nye malossi koblingsplader i, hvor i der var helt nye fjeder. Jeg har prøvet, at tage ved koblingsarmen, mens der ikke var nogen koblingsplader eller fjeder i, og der kører den perfekt, og er meget let. Men med det samme jeg putter koblingspladerne og fjederne på, bliver den mega stram, og næsten ikke til at trykke ind. Altså, man kan godt trykke den ind, men den er mega stram. og som jeg nævnte tidlliger, så stram at den knækker justerskruen? Hvad kan problemt være. Har samlet koblingen rigtig. Har fået det tjekket af en mekaniker. Håber i kan hjælpe mig, da det er ret irriterende. Mit sidste spørgsmål er, om det kunne have noget med gearakslen at gøre, som er på billedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stram kobling
  • #1   30. mar 2019 Måske den er slidt skævt eller dit kabel sidder lidt forkert.
    Kablet kan jo godt gå glat, når den ikke er bøjninger osv på det og så gå mega stramt, når der kommer nogle forkerte bøjninger på det.
    Evt fjern styret fra din Matrix og prøv så imens at kablet er nærmest helt lige.

    Er den med koblingssnegl?


  • #2   31. mar 2019 Det kan også være at ddm lille arm som kablet sidder på har den forkerte vinkel

  • #3   31. mar 2019 hvis dine koblings plader er for tykke så stjæler de jo det spillerum der skal være i fjedrene ..

    det vil sige.. når du så vil koble ud... så er der måske kun 3 mm til fjerene er trykket helt sammen og så har du en mega stram kobling


    eller de fjedrene er for lange det giver samme resultat


    prøv at tage en koblings plade ud og skru den sammen ,, så skulle den gerne kunne koble ud og gå let

    hele stakken af koblings plader skal have en vis tykkelse .. fjedrene må ikke være for lange .. eller for tykke i tråd-tykkelsen


    tror det er problemet .. hvis du har de gamle plader så kan du jo måle hvor tyk hele stakken er med en skydelære .. de nye må ikke være ret meget tykkere end de gamle .. kun lidt da de gamle jo er slidt ,,


    her snakker vi max 1.5-2.0mm der er ikke ret meget tilbage i fjedrene når de er skruet i .. de få mm der er tilbage skal jo bruges til at koble ud på ..


Kommentér på:
Stram kobling

Annonce