{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

niels A
niels A
Tilmeldt:
1. feb 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

pgo med tilbagevendende startproblem {{forumTopicSubject}}

jeg og min søn døjer med en pgo hot 50, - den kører og starter fint, men efter ca 5-6 dage og ca 25km starter problemet, det begynder med at den skal have kickstart for at starte, dagen efter døjer den med at tage gas, og til sidst kan den ikke starte.. - der er benzin i kaburator, og tændrør er vådt

efter rens af kaburator kan den køre igen ca 5 dage, det er efterhånden fast weekendarbejde..

Der er ikke vand i benzin,kører også med kaburatorsprit, tank er renset, filter er skiftet, kaburator er skiftet, membran er skiftet, tændrør er skiftet, strøm er udmålt og fundet ok. vacumbenzinhane er testet og virker ok

Er der nogen med et bud på problemer, logisk er det nok et benzinproblem, men jeg kan ikke finde på flere løsninger.

Et besøg hos knallertværksted, gav også ca 5 dages kørsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pgo med tilbagevendende startproblem
  • #2   15. mar 2019 Det lyder usandsynligt meget som et problem med vand i benzinen, selvom du siger det ikke er det.
    Jeg har god erfaring med at afmontere tanken, vende den på hovedet og ryste den til den er 100% tom, med denne metode, så behøver man heller ikke tømme tanken 5 gange på en dag, man kan lige så godt gøre det ordentlig første gang jo.
    Det hjælper intet at tømme den ud gennem benzinhanen, da der så stadig vil liggen en stor sjat vand i bunden af tanken.
    Prøv det, det koster gratis, og du er med garanti (næsten) kørende igen smiley


  • niels A
    niels A Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #3   15. mar 2019 Ok, tak for forslag, jeg har blot tømt tank en gang gennem hanen, og kan ikke se band i bundkar, måske der stadig sidder noget vand og driller - så jeg afmonterer tanken imorgen og giver en “tarmskylning”??

  • #4   15. mar 2019 Jeg skrev indlæg #1, før jeg fik læst emnet færdigt.

    Men jeg holder stadig på at det er vand.
    Jeg endte med at fjerne tanken fra min græsslåmaskine, tømme den og give den en tur med en varmepistol, forsigtigt, så den blev gennemvarmet og jeg kunne se at den var tør.
    Så fik den benzinen hældt på igen, uden at det bundfældede vand kom med og den fik en sjat karburatorsprit.
    Den har kørt fint siden.

    Et godt råd til overvintring, er at fylde tanken helt op.
    Så kommer der ikke kondens i den, da der ikke er noget luft der kan ændre tryk og suge fugt ind.


Kommentér på:
pgo med tilbagevendende startproblem

Annonce