{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Min Puch Maxi K 4 takter.. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej SG, jeg har en Puch maxi der 4 takter når den kommer op i fuld hastighed, og nogen gange med hvilken som helst fart. Har renset karburator på alle jordiske måder så den er 100% clean.
Mine pakninger er dog slidt men ved ikke om det har noget at gøre med det.
Har læst noget med falsk luft og sårn men er ikke sikker på der er det. Hvis i har nogen idé om hvad det kunne være så skriv endelig.

På forhånd tak!

Billede af min maxi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Puch Maxi K 4 takter.. HJÆLP!
  • #1   4. mar 2019 Du skal skifte dine dårlige pakninger som det første, da det kun kan give problemer, da en utæt motor aldrig kommer til at køre godt.
    Din dyse kan også være for stor, men først og fremmest, skift dine pakninger.

• #2   4. mar 2019 Firkantet eller rund kaburator?

• #3   4. mar 2019 Firkantet

• #4   4. mar 2019 Okay jeg prøver at skifte dem

• #5   4. mar 2019 Min erfaring er, at den firkantede karburator er svær at få knallerten til at køre godt med, Så kunne du få fingre i en rund 12mm Bing karburator til den ville det være at foretrække.

• #6   4. mar 2019 Hvad er forskellen da på rund og firkantet, har godt hørt lidt om det. Men har aldrig forstået meningen

• #7   4. mar 2019 Den runde er bare meget mere simpel og virker altid.
    Den firkantede er en nyere model som bare er træls at arbejde med (justere og indstille)

• #8   4. mar 2019 Hvis den ikke er lovlig, så gå efter en rund 15mm.

Du skal nok lige slibe dine platiner.

• #9   4. mar 2019 Den er lovlig, intet er pillet på den eller noget. Og prøver at se om jeg kan anskaffe mig en rund karburator så.

• #10   5. mar 2019 Tjek dog dine platiner først.

• #11   5. mar 2019 Har selv stået i samme situation. Skiftede pakninger ved cylinder osv, og så stoppede den med det smiley

• #12   5. mar 2019 Fantastisk, har bestilt nye pakninger og prøver at se om det hjælper fordi de fleste steder jeg har kigget er det falsk luft der er problemet. Men er ikke sikker, den kører fint på vej op til topfart og så derefter begynder den at 4 takte helt vildt. Oven idet fandt jeg ud af der mangler en pakning et sted så falsk luft er mit bedste bud og prøver så at skifte pakningerne. Men tak for hjælpen ellers, hvis i har andre forslag må i meget gerne sige til så jeg kan prøve at se om det hjælper, Kanllerten har gået 12*** af hvad jeg ved men den kører ellers mega godt udover det der.

• Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 23
    #13   6. mar 2019 Hvis den firtakter ved top er dysen for stor sammen med. du ikke får nogen god effekt på luftskruen, stil luftskruen på std tror der er 1.5 omg ud (kan ikke huske det slå det op) herefter dyse ned lidt ad gangen til den tager fuld gas, og så just luftskruen dertil hvor den tager gassen uden tøven, og så tomgang

• #14   6. mar 2019 #13
    Nej....
    Man stiller luftskruen ind som det første, sammen med tomgangsskruen.
    Det er jo ikke for sjov at det hedder en tomgangsdyse.
    Tomgangsdysen har en effekt indtil man er kommet over 1/8 gas.
    Herefter skal man slet ikke tænke på tomgangsdysen, samt luftskruens indstilling.
    Så går man over i forstøveren, samt "throttle slide cutaway"
    Altså den del af gasspjældet, som der er skåret skråt.

Hvis en 2 takter 4 takter ved fuld gas, så kan det altså være en fej på tændingen, som forhindre gnisten i at springe, når den skal springe sig igennem for stor mængde mix.

Kommentér på:
Min Puch Maxi K 4 takter.. HJÆLP!

Annonce