{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor knallert 45. til 16 årige børn.
  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #1   14. feb 2019 Det er jo ligegyldigt..
    Du finder nærmest ingen køreskoler der tilbyder kort udelukkende til knallert 45.
    Og hvis man finder en, hvem gider så give 12tkr for et 45 kort, for at give det samme igen 2 år senere til bil... smiley


  • #2   14. feb 2019 Som om at det ikke er farligt nok i forvejen at køre 45 scooter...
    Den eneste forskel der vil være, er at de unge pludseligt føler sig voksne og MERE MODIGE!

    Politiet bruger store ressourcer på at kontrollere 30 knallerter, i håb om at få dem der køre mere end 30kmt væk fra vejen.
    Statistikken over ulykker forsaget af disse, skulle gerne falde.
    Så tænker jeg om det så ikke ville være en god ide, at når politiet tager de unge på deres tunede scootere.
    Så har de lige en 45 km/t scooter med som de kan give dem i bytte.??

    Det er jo mere sikkert....

    De spilder vores allesammens penge!!!


  • #3   14. feb 2019 "Med en ordentlig køreuddannelse og en grundig politikontrol på vejene, så er jeg sikker på, at det her nok skal gå rigtig godt"

    Det kræver jo at politiet skal bruge endnu flere af de ressourcer som de ikke har.. smiley


  • #4   14. feb 2019 ja synes også det er helt til grin. det er sku åndsvagt. hvornår må 10 årig børn så køre 30 knallert. den skal nok komme i fremtiden. og mc kort til de 16 årige haha. sikke en fremtid... øhh når nej den findes ikke smiley
    men selvfølgelig smart nok når dem der køre ulovligt på en 45 hvilket der ville komme flere af. så er der jo flere der får udskudt bil kortet. det er smart tænkt smiley godt arbejde danmark.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #5   14. feb 2019 Er der nogen der faktisk har læst lovforslaget, der står bla:

    En stor knallert er mere sikker end en tunet lille knallert, fordi den
    store knallert er bygget til den højere hastighedsgrænse.

    Sikke da en omgang hønselort, med tanke på at stor og lille knallert ofte er præcist den samme maskine blot med forskellige begrænsninger, der er ingen forskel på bremser, stel osv.


  • #6   14. feb 2019 ja det sku da lamt.

  • #8   15. feb 2019 #1
    Det gør forældre til gymnasie/handelsskole/tekniskskole elever gerne, hvis det betyder at deres børn rent faktisk kan komme i skole.
    Jeg vil være en af dem og det bunder nok mest i at give mine børn noget selvstændighed.

    #4
    Hvor gammel skal man være for at køre bil med 400 HK i USA? Eller MC med 130 HK i USA?
    16 år.....!

    Så det i siger, det holder slet ikke.
    Det er kun et spørgsmål om at få tilpasset hjernerne på vores børn.
    Når du tager et barn på en tunet 30er og sætter den op på en lovlig 45er og sender dem ud på landevejen, så skal de nok lære at køre pænt, når først de bliver presset af bilerne på landevejene.


  • #9   15. feb 2019 Sådan Danmark det var på tide. Og jeg kan ikke se hvorfor en 45 knallert er så farlig når folk køre på tunet 30 knallerter som kan køre 80km/t endda 110km/t hvis man har brugt sin børneopsparing på den og bare venter på at politiet går rundt i nabolaget og spøger hvem der har den og så kommer og konfiskerer den. Jeg syntes at det er godt at man snart kan køre knallert 45 som 16-årig og som Tommy siger så kan man jo allerede som 16-årig køre bil i nogle stater i Amerika, så hvad gør der "farligere" at køre 45km/t på en scooter i Danmark.

  • #10   15. feb 2019 men børn nu til dag kan jo ikke engang styre en cykel eller en 30 knallert så når de får 15-20 km mere hastighed går det da først galt. men ja det burde bare være ubegænset så hele lortet kørte 50-60 stykker. også skulke der vlre mere læring i knallert kort og koste flere penge.

  • #11   15. feb 2019 Man kan ikke sammenligne det at køre 45 scooter i Danmark med USA..
    Det er så vidt jeg ved, kun i Danmark at denne trafikale brøler er lovliggjort!
    Nu har jeg kørt 45 scooter i snart 5 år og det er SINDSYGT FARLIGT!!
    Specielt ved fyraften.... Der vil folk bare gerne hjem og rigtig mange bliver irriteret over at der skal ligge en stinkende scooter og spærre for dem. Så mange gange i deres iver bliver overhælingen noget kriminel.
    Ifølge færdselsloven, skal du placere dig på midten af kørebanen. DROP DET... for så udvikler det sig bare til road rage næste gang der holdes stille.
    De tænker ikke over om du bliver ét med autoværnet under overhælingen, for de sidder jo meget godt beskyttet i deres bil.
    Hvis ikke man har prøvet at køre på en 45 scooter i myldretiden, så syntes jeg ikke man kan udtale sig herom.


  • #12   15. feb 2019 Jeg ved at det er lidt OFF topic men er der nogen som ved hvor den sorte kabel skal sidde ved starter motoren jeg prøvede at sætte den på - på batteriet men så sprang en sikring?

  • #14   15. feb 2019 Vores konsekvens beregning i hjernen er først fuldt udviklet når vi når op i 20'erne. Det er en af grundene til, at så mange unge mennesker kører galt i trafikken.
    De kan simpelthen ikke forstå konsekvenserne ved mange farlige handlinger, fordi hjernen ikke er udviklet til det endnu, og det gælder selvfølgelig ikke kun i trafikken, men hele vejen rundt.
    Så det vil helt klart skabe flere uheld, og det vil på ingen måde stoppe folk i at tune deres scooter, for 45 km/t er da på ingen måde nok for et ungt menneske der føler sig udødelig, og ikke kan forstå konsekvensen af sine handlinger.

    »Mens en kvindes hjerne er færdigudviklet som 20-årig, modnes mænds hjerner med cirka 2 års forsinkelse. Derfor kan de have sværere ved abstrakt indlæring i de første år med et kørekort. Det handler blandt andet om social adfærd og risikotænkning: I trafikken kan de unge mænd derfor tænke, at det plejer at gå godt, når jeg kører hurtigt. De har sværere ved at abstrahere sig til, hvornår det så kan gå galt«.


  • #15   15. feb 2019 det har du ret i martin. det samme med scooter mc'er der kan bilisterne heller ikke holde tilbage for at lave en hasaderet overhaling. jeg ved ikke hvad de tænker det er. 9 ud a 10 gange de overhalder så er det langt over hastigheds grænsen. hvad mc scooter angår. men det er bestemt også være at køre 45 knallert end 30.

  • #17   15. feb 2019 11#
    Jeg kører kun på 45'ere, og jeg har lige den modsatte oplevelse af det du beskriver.
    Nu bor jeg så heller ikke i verdens største by, og stort set alle veje er 50 km/t, kun få er på 60 km/t, og scooteren er let tunet til at køre 57 km/t og det passer perfekt til bybilledet. Jeg bliver stort set aldrig overhalet, kun når jeg kører hvor hastigheden er 60 km/t, ellers følger jeg trafikken perfekt smiley


  • #19   15. feb 2019 men hvis det er på Vestjylland er der mange landevej for at kunne komme fra by til by. så det er 80km/t i hele tiden. så er der by zone på 50. og der overhaler de stadig retaderet. men kan godt se det ville være bedre med en 45 hvis det kun var by kørsel. så må belister sku lære ikke at overhale. der kan de da følge med bilerne.



  • #20   15. feb 2019 #16 ja kim det har du ret i. haha

  • #21   15. feb 2019 Den sorte ledning skal højst sandsynligt sidde på den ene bolt.. Så får den stel.. smiley

  • #22   15. feb 2019 Jeg glæder mig over at høre at det godt kan være en fornøjelse for dig Henrik ??
    Men at køre fra Værløse til Frederiksberg hver dag er noget af en forhindringsløb...
    Forhindringerne kommer bare bagfra!..


  • #23   15. feb 2019 Henrik du har ret... smiley
    Teenagernes hjerne begår fejl så de kan lære??


  • #24   15. feb 2019 Ja minusset ved at køre scooter 45 er at de skal ud på vejen og kører.

    Og der bliver man ofte overhalet med ca 500cm mellem bilen og scooteren. Tro mig jeg har prøvet det en hel del gange og så for nyligt


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #25   15. feb 2019 24#
    Hvis bare normen kunne blive at bilerne holdte 5 meters afstand..
    Jeg har prøvet flere gange hvor jeg kunne røre køretøjet der overhalede hvis jeg ville... smiley

    8#
    Ja der skal uden tvivl være nogen hvis kære far og mor bare betaler, det tror jeg bestemt ikke er normen.. Og slet ikke når man kan tage kørekort til bil som 17 årig nu... (Igen jeg kan knap finde nogle der tilbyder 45 kort)
    Fint lovforslag på papiret, i praksis ren symbolpolitik...


  • #27   15. feb 2019 24#
    Du ved godt at 500 cm er det samme som 5 meter?


  • #28   27. mar 2022 Mener selv at knallerterne/scooterne skal må køre 60 kmt det kræver bare at de unge lære at håndtere knallerterne og scooter i den fart til køreprøven og knallert undervisningen 60 ville være en fin fart da det ikke er for meget oh ikke er for lidt men med det samfund vi har i dag er det jo kun ønsketænkning at de lader unge køre 60

  • #29   27. mar 2022 nej det er livsfarligt. for unge mennesker mener de har styr på alt. det har de så ikke. dem der slår sig selv ihjel er dem der køre ulovligt på knallert. de 30km/t kan deres hjerner lige følge med til.

Kommentér på:
stor knallert 45. til 16 årige børn.

Annonce