{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo hot 50 hjælp
  • #1   1. feb 2019 Hvad har du ind til videre gjort for at afhjælpe problemet?

  • Daniel N
    Daniel N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   2. feb 2019 Min Hot gjorde det samme og det var bare en løs forbindelse mellem tændrørskablet og tændrørshætten

  • #3   2. feb 2019 det kan være alt muligt galt .. du er nød til at prøve noget før du kan få hjælp .. skift tændrør ,, tjek stel-forbindelser ved vario skjold .. tændrørs kabel .. utæt vacuum slange .. løse forbindelser ved cdi box .. rens karburator .. kommer der benzin ud at benzin slangen når du suger i vacuum slangen .. vand i tank/ kaburatoren o.s.v

  • #4   2. feb 2019 Jeg har skiftet tændrør og tændrørhætte, så har jeg givet gas kablet olie, samt renset kabu, det var efter jeg havde renset kabu at den begyndte på det der. Men der har været mange problemer før hen... PS det der var med startspray i luftfilteret...

  • #5   2. feb 2019 #4
    Hvordan satte du tændrørshætten fast på tændrørskablet?


  • #6   2. feb 2019 så hjælper det på forståelsen ..

    tjek om du har byttet rundt på vacuum slange og benzin slange eller fået sat den et forkert sted på karburator ( det hade jeg fået gjort en gang )

    Fik sat benzin slangen på en tap på karburatoren der ikke førte nogen steder hen smiley
    da ville den heller ikke rigtig noget , fandt dog hurtig ud af det .

    jeg bruger altid selv den metode med diesel start for at se om der er liv ,,

    når den starter med start spray så har du sikkert et tilførsels problem af en eller anden art ..


    den med at få byttet rundt på slangerne har man tit hørt om .. start helt forfra tjek vacuum hane ,, kommer der benzin ud af benzin slangen når du suger i vacuum slangen ..

    vær sikker på at karburator sidder korrekt i gummistudsen og at der ikke er revner i gummi studsen

    sidder tændrørs hætten ordentlig på plads .. prøv det så tror jeg der er håb forude smiley



  • #7   3. feb 2019 Ser noget af det her forkert ud? Og på billedet af hanen der er benzin slangen øverst...
    Kunne det evt være luftskruen der enten var alt for stram eller alt for løs?


    profilbillede
  • #8   3. feb 2019

    profilbillede
  • #9   3. feb 2019

    profilbillede
  • #10   3. feb 2019 Denne bolt sidder løs, hvilket giver de nævnte problemer.

    profilbillede
  • #11   3. feb 2019

    profilbillede
  • #12   3. feb 2019 Det føles ikke som om den kan strammes mere...

  • #13   3. feb 2019 Så har du lavet noget galt.
    Den skal spændes lige så meget ind som den anden ellers suger den masser af falsk luft, og så kan scooteren ikke køre.


    profilbillede
  • #14   3. feb 2019 ja det der dur ikke .. hvis du ikke kan skrue den helt ind så må du finde en anden bolt eller sætte et par skiver på …

    de skal strammes ens .. lidt i den ene side så lidt i den anden til de er spændt ens
    falsk luft er no-go


    specielt små karburatorer er extremt følsomme ,, da dyserne jo er meget små
    der skal bare ingen ting til før det laver ballade og scooteren går af helved til smiley

    held og lykke med det


  • #15   3. feb 2019 hvis du har haft luft skruen ude da du rensede karburator ,, så kan det sagtens være du skal justere på den for den vil køre ordenligt .. skru den i bund 2.5 omgang ud og prøv at starte der

    det kan være den skal lidt den ene eller den anden vej ..

    det kan du finde ud af ved at du først kører den drifts varm

    så giver du den en halv omgang ud af gangen prøver kører ind til den begynder at fire-takte .. den begynder at gå ujævnt og så ind af igen til den lyder som en gal hveps smiley

    du må bare ikke skrue den forlangt ind .. så kommer den til at gå for mager
    så kan den brænde hul i dit stempel .. så kun lige til den går jævnt

    ellers er der på nettet en fin guid til karburator justering ,, det kan være lidt af et arbejde at gøre .. men så længe du ikke har laver noget om på motoren så er den metode helt ok ..


  • #16   3. feb 2019 Tak for hjælpen
    Har fundet ud af at det er uoriginale bolte, men har bestilt dem så vender tilbage om 1-2 dage...


  • #17   3. feb 2019 Det var da 1000 gange lettere lige at save eller file 5mm af den som er for lang, i stedet for at betale og vente på der kommer nye med posten. smiley

  • #18   4. feb 2019 jaa en skive imellem ville kunne have gjort det ,, er mere spændt på om det nu også er det der er galt

  • #19   4. feb 2019 #15
    Det er forkert.
    En luftskruen skal stå mellem 1 til 2 omgange ude.
    Mindre end 1 omgang ude, så er tomgangsdysen for lille.
    Mere end 2 omgange ude, så er tomgangsdysen for stor.


    #0
    Tag nogle billeder tættere på boltene som holder karburatoren fast på studsen.


  • #20   5. feb 2019 Hej
    I dag fik jeg boltene og montererede dem, den gad stadig ikke at starte så jeg trak den hen og fyldte benzin på, derefter prøvede jeg at starte igen uden held. Men så tjekkede jeg slangerne og fandt ud af at jeg havde glemt at monterer vakkum slange så efter det prøvede jeg igen, også uden held. Så prøvede at bruge startspray, og da startede den endelig. Så jeg kørte lidt og indstillede den igen...

    Jeg har dog altid haft det problem at den nogle gange er i ekstremt høje omdrejninger og nogle gange er den i normal tomgang. Er der nogle der kan hjælpe mig?

    Og er der nogle der ved hvorfor jeg stadig skal bruge startspray?

    Tak for hjælpen!


  • Daniel N
    Daniel N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 2
    #22   6. feb 2019 Vender stemplet rigtigt?

  • #24   6. feb 2019 Hvis den kører meget op og ned i omdrejninger, så er det tegn på falsk luft.
    Har du husket de 2 o-ringe pakninger der sidder mellem karburator og studs? og er de i god stand?


  • #26   6. feb 2019 Tjek om din choker virker.
    Find ud af hvor mange omgange din luftskruen er skruet ud.


  • #27   6. feb 2019 Den er skruet 1,5 omgange rundt... Og før var den næsten i bund.

  • #28   6. feb 2019 Du mangler at svare på #24.

  • #29   6. feb 2019 skru den en halv omgang ind og svar på #4

  • #30   6. feb 2019 Det viste sig at den alligevel ikke gnistede hver gang, så tjekkede ledningerne og fandt ud af at udstødningen havde smeltet hul i ledningen. Så når det var vådt gnistede den ikke. Men efter lidt hjælp fra pronto. Virkede den upåklageligt...
    Så tænker ikke at det er nødvendigt at svare på resterende spørgsmål...
    Men tak for hjælpen????


  • #31   7. feb 2019 Hvordan kan udstødningen smelte en ledning?
    Der skal slet ikke være ledninger i nærheden af den.


  • #32   7. feb 2019 Jeg er rimelig sikker på at det er blæser ledningen...

  • #34   7. feb 2019 Blæser ledningen smiley
    Der sidder da ingen blæser på en HOT?
    Der sidder et skovlhjul som "skovler" luften frem til cylinderen, men den er lavet af plastik og skal ikke bruge strøm.


  • #36   7. feb 2019 Det kan godt være, det er sådan en rund boks med nogle riller i foran...

  • #37   7. feb 2019 Tag nogle billeder.
    Det ved jeg at du kan.


  • #38   8. feb 2019 hvis den driller når den skal gå i tomgang .. så skal du tjekker at der ikke er nogle utætheder nogen steder

    sidder karburator helt inde på studsen .. er studsen tæt nede ved membranen o.s.v

    mener man kan få sådan et kit til manuel choker ..

    de der el chokere er noget lort efter min mening ..

    de kan lave en masse ballede


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #39   15. nov 2019 Skal der være væske i den her??

    profilbillede
  • #40   15. nov 2019 Det ligner din oliebeholder.
    Der skal da være olie i den.

    Hvis det er dit brnzinfilter, så køb et andet.
    Dette er klart mit foretrukne brnzinfilter.
    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/atv-og-pit-bike/universal/benzinslange-og-filtre/benzinfilter-stor/n-237521945/pn-237521940/


Kommentér på:
Pgo hot 50 hjælp

Annonce