{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

ÅH NEJ ! Rust i cyllen samt krumtaphus {{forumTopicSubject}}

Hey SG!
Det værst tænkelige er sket for mig.. Jeg var ellers så glad for har fået malet min scooter.. Og motorblokken.. Men netop på grund af det har jeg skulle gjort motorblokken ren og derfor er der kommet vand ind i krumtap huset og i cyllen ! Lejrene har også fået noget.. Skulle til at samle den og lagde mærke til at krumtappen ikke ville dreje rundt.. Så pillede det hele fra hinanden.. Lagde cyllen i blød og stemplet.. Okay.. Men krumtappen ville stadig ikke.. Endnu mere øv.. Så pillede jeg blokken fra hinanden og fandt så ud af at et leje kørte af helvedes til.. Lagde den i noget benz og gav den noget olie og nu kører den faktisk fint..

Men Hvad med cyllen ? Kan ikke få alt rusten væk.. Kan jeg polere det på en måde og hvad skal jeg have fat i for at polere det ?

Takker !

~D

PS.. Måske kommer der nogle billeder senere hvis i synes det er nødvendigt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ÅH NEJ ! Rust i cyllen samt krumtaphus
  • #1   28. apr 2005 Din cylinder skal hones, så kan den sagtens bruges igen.
    Ved ikke helt om jeg ville anbefale dig at bruge de gamle lejer igen, risikoen er der for at de ikke ville kunne holde ret længe så ville skifte dem nu motoren alligevel er adskilt.

• #2   28. apr 2005 Thomas K.. Hvad er risikoen hvis de er slidt for meget ? Altså hvad kan der ske..

Til jer andre.. Hvis jeg honer den op skal jeg vel have et større stempel ? Og hvor får man fat i sådan en henne.. BTW så bliver den vel også _lidt_ gallere.. heh

• #3   28. apr 2005 Hvor lang tid har det lige stået på????
    Købte en 4gear for et par uger siden (projekt Bi) og den havde decideret et akvarie i krumtapshuset...
    Og det havde den sku nok stået med i ligesom lang tid som det havde taget den at ruste abgskærme osv op..
    Men stillede den på hovedet så vandet ku komme ud...
    Hældte den op med WD40 og lod det stå en nats tid og kørte med kicken så det "sparkede" wd40en ud og hældte benz i istedet for at rense lidt mere og kørte med kicken og lod lidt benz stå i den som så ville fordampe...

Cylinderen sku ik være noget problem medmindre den har lagt i vesterhavet eller i en våd papkasse i en fugtig kælder...

• #4   28. apr 2005 Karsten N.. Så er det nok ikke noget problem den har haft vand i sig siden Lørdag nok .. Måske søndag..

• #5   28. apr 2005 Har dine lejer først en gang været ved at sidde lidt fast grundet rust eller skidt, bliver de aldrig optimale igen. Kører du med det, ville du i værste fald risikere at lejerne kan blive så varme grundet for meget friktion at de kan sætte sig. ( Det er ikke et kønt syn )
    Du kan godt hone cylinderen lidt, uden at skulle skifte stempel til overstørrelse.

• #6   28. apr 2005 jeg ved godt thansen er noget lort men ta derind og køb en poler kugle til en boremaskine og gør din cylle fugtig i 2 takts olie og så begynd af polere det har haft samme problem med min maxi..
    det er meget billigere end at hone

Kommentér på:
ÅH NEJ ! Rust i cyllen samt krumtaphus

Annonce