ÅH NEJ ! Rust i cyllen samt krumtaphus {{forumTopicSubject}}
Hey SG!
Det værst tænkelige er sket for mig.. Jeg var ellers så glad for har fået malet min scooter.. Og motorblokken.. Men netop på grund af det har jeg skulle gjort motorblokken ren og derfor er der kommet vand ind i krumtap huset og i cyllen ! Lejrene har også fået noget.. Skulle til at samle den og lagde mærke til at krumtappen ikke ville dreje rundt.. Så pillede det hele fra hinanden.. Lagde cyllen i blød og stemplet.. Okay.. Men krumtappen ville stadig ikke.. Endnu mere øv.. Så pillede jeg blokken fra hinanden og fandt så ud af at et leje kørte af helvedes til.. Lagde den i noget benz og gav den noget olie og nu kører den faktisk fint..
Men Hvad med cyllen ? Kan ikke få alt rusten væk.. Kan jeg polere det på en måde og hvad skal jeg have fat i for at polere det ?
Takker !
~D
PS.. Måske kommer der nogle billeder senere hvis i synes det er nødvendigt..
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 1.041
Ved ikke helt om jeg ville anbefale dig at bruge de gamle lejer igen, risikoen er der for at de ikke ville kunne holde ret længe så ville skifte dem nu motoren alligevel er adskilt.
maj 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Scootere: 7 Emner: 203 Svar: 705
Til jer andre.. Hvis jeg honer den op skal jeg vel have et større stempel ? Og hvor får man fat i sådan en henne.. BTW så bliver den vel også _lidt_ gallere.. heh
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.603
Købte en 4gear for et par uger siden (projekt Bi) og den havde decideret et akvarie i krumtapshuset...
Og det havde den sku nok stået med i ligesom lang tid som det havde taget den at ruste abgskærme osv op..
Men stillede den på hovedet så vandet ku komme ud...
Hældte den op med WD40 og lod det stå en nats tid og kørte med kicken så det "sparkede" wd40en ud og hældte benz i istedet for at rense lidt mere og kørte med kicken og lod lidt benz stå i den som så ville fordampe...
Cylinderen sku ik være noget problem medmindre den har lagt i vesterhavet eller i en våd papkasse i en fugtig kælder...
maj 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Scootere: 7 Emner: 203 Svar: 705
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 1.041
Du kan godt hone cylinderen lidt, uden at skulle skifte stempel til overstørrelse.
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 9 Emner: 27 Svar: 96
det er meget billigere end at hone
ÅH NEJ ! Rust i cyllen samt krumtaphus