{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Malossi Sport 50ccm??
  • #1   15. okt 2018 Ja det gir noget mere overskud end standard 50ccm.

    Smid Malossi Sport 50ccm. og så en R-Setup 9K udstødning på, så sker der ting og sager i forhold til standard.


  • #2   15. okt 2018 Hvorfor ikke 70cc? Det koster det samme

  • #3   15. okt 2018 Fordi så skal jeg skifte karburator og måske os krumtap

  • #4   15. okt 2018 Ikke krumtap, behøver heller ikke karburator, det ville bare være godt men ikke nødvendigt

  • #5   15. okt 2018 Jeg er bange for den tager for man omdrejninger hvis jeg bruger standard krumtap?

  • #6   15. okt 2018 Kører ikke selv hot, men der er ikke ret mange der skifte krumtap når de sætter 70cc sport på, så jeg ville jeg ikke være bange for det.

  • #7   15. okt 2018 Hvad så hvis man vælger Stage6 Racing 70ccm MkII?? skal man så ikke skifte krumtap?

  • #8   15. okt 2018 Jo, men det er jo heller ikke det samme som Malossi sport.

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #9   15. okt 2018 Jo! Der er stor forskel på racing og sport, selvom begge er 70cc, din std tap holder ikke til en race opsætning, men kan SAGTENS klare 70cc sport!:)

  • #10   15. okt 2018 Okay, så du mener at det er sports cylindere man kan bruge standard krumtap på?

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #11   15. okt 2018 jep:) Lige meget hvad mærke, std tap kan sagtens holde til alle sports cyller:)

  • #12   15. okt 2018 Ja sagtens.
    Køb det Malossi sport 70cc og en Rsetup 9k og så kan du evt. Købe karburator og nogle andre dele i fremtiden


  • #13   15. okt 2018 Tror jeg køber Stage6 Sport Pro 70ccm MkII så da stage6 er et godt mærke:)

  • #14   15. okt 2018 Ved ikke om jeg ville turde køre med std hot tap på det kit, men har heller ikke så meget erfaring med det, så prøv at se hvad de andre siger

  • #15   15. okt 2018 Det er jo sport så mon ikke den kan holde til det?

  • #16   15. okt 2018 Sport pro er alu med 1 stempelring noget vildere end en noget som Malossi Sport
    Det ligger omkring 10-12 heste hvor et sportskit ligger om Kring 6-8 mener jeg.


  • #17   15. okt 2018 Både krumtap og lejre holder ikke i længden med 70cc.

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #18   15. okt 2018 hmm... Altså den kan godt gå hen og blive lidt vovet:)

    Kommer jo an på resten af opsætningen, men der kan hives ret meget ud af s6 sport pro, det er nok det kraftigste sports sæt man kan få!:)

    Jeg havde nok bare valgt Malossi Sport hvis det bare er en hygge maskine til hverdag:)

    Det sker der ihvertfald ikke noget ved!:)


  • #19   15. okt 2018 Men igen, hvis du har nok penge så ville jeg skifte krumtap+lejer også smide S6 Sport pro og så en 17.5 Dellorto på og så måske anden vario og kobling

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #20   15. okt 2018 GXM:

    Jeg kørte da i tidernes morgen 13k km med Malossi Sport, 17,5 og GG, uden det satte sig eller noget:)

    Du skal selvfølgelig bare ikke hive alt du kan ud af kittet, så ryger tap og lejre ja, men de kan SAGTENS klare en normal kedelig hverdags opsætning i mange km!!:)


  • #21   15. okt 2018 Okay, så Kristian du siger at jeg godt kan sætte et Stage6 Sport Pro 70ccm MkII på uden der sker noget så længe jeg ikke bliver ved at holde den i fuld gas?

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #22   15. okt 2018 Nej det er ikke det jeg siger:)

    Jeg snakker om at hente alle de kræfter der kan hentes, det er en dum idé på std tap!

    Hvis jeg ville sætte S6 Sport Pro på, så ville jeg personligt selv skifte tap og så udnytte cylinderens potentiale:)

    Men du kan godt køre med det på std tap, bare lad være med at opgradere andet end udstødning så, ellers bliver det nok for meget for tappen:)

    Jeg havde nu ikke selv gjort det, ingen grund til et kraftigt sport setup hvis man alligevel ikke vil hente de kræfter det har at byde på:)

    Så hellere bare et "normalt" sport kit til std tap:)


  • #23   15. okt 2018 Nu til et lidt andet spørgsmål. men er det en god ide at købe Automatchoker?

  • #24   15. okt 2018 Jeg Kører med manuel på min og synes selv det er bedst på tunede maskiner. mht. indstilling.
    Så kan du så sætter Elchoker på bagefter hvis du vil.


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #25   15. okt 2018 Personligt er jeg kun til manuel, så har man selv kontrollen:)

  • #26   15. okt 2018 70cc støbejerns cylindre holder til standart krumtap. Og kan sagtens benytte syd kaburator bare den er indetillet korrekt. men med din krumtap afhænger det også af hvor langt krumtappen har gået inden du smider 70cc på .

  • #27   15. okt 2018 Og bare husk ikke at smide for lette ruller i så den tager mange omdrejninger . 6,5 eller 7 grams ruller

  • #28   15. okt 2018 Du kan sagtens køre med 70ccm sport, uden at skifte krumtap og uden at skifte karburator.

    Du skal bare huske at du skal dyse den godt op og du bør også skifte tomgangsdysen.


  • #29   15. okt 2018 På min motard sætter jeg 80cc sport cylinder på.
    Standard krumtap
    Standard karburator
    Std udstødning hvis ikke jeg finder en billig 50cc sports udstødning.
    Hvis man sætter 70/80cc udstødning på så skal man skifte krumtap til gengæld.

    Ideen med det er at få meget mere power ved lave omdrejninger, og lidt mere på toppen, uden at motoren tager flere omdrejninger end std.
    Derfor er der ingen grund til jeg skulle nøjed med 70cc sport cylinder.


    Ideen med 50cc sports kit tror jeg er at man gerne må tune 50cc scooter i nogen lande, så længe den stadig er 50cc.

    50cc kører med flere omdrejninger end 70cc sport.
    Og man kommer til at køre med højt omdrejningstal mere af tiden fordi 50cc ikke har særlig power i mellemområdet.
    Derfor er 70cc faktisk mindre belastende for motor end 50cc sport vil være.

    Min nrg er med 70cc sport, gianelli go, std karburator, std luftfilter, multivarkit og tp remskiver bagi.
    Yder 8.35hk og kører 75kmt med 1/3 gas.
    Larmer mindre ved 70 end en lovlig gør ved 45
    2/3 gas 85 og fuld gas 95. På speedo.


  • #30   15. okt 2018 Sådan et setup jeg køre med på min Sonic, det er noget nær det en standard krumtap kan klare til hverdag og lidt sjov.

    Men plager sige som tommelfingerregel - Max 10hk og Max 10.000 omdrejninger til en standard krumtap.


  • #31   16. okt 2018 Std krumtappen kan holde til meget mere end i tror.

  • #32   16. okt 2018 Der heller ingen grund til at presse sin sports cylinder til over 10k omdrejninger, tændingen kan alligevel ikke følge med, og bliver ustabil.

  • #33   16. okt 2018 Du slipper afsted med lavere omdrejninger med samme HK, hvis du vælger 70ccm.
    Du får også mindre støj.


Kommentér på:
Malossi Sport 50ccm??

Annonce