{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Tilmeldt:
1. jun 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25

Scooter hakker ved mellem gas. {{forumTopicSubject}}

Hejsa SG.

Jeg har en kreidler easy rider 99, som jeg lige har renset karburator på, den er fuld std.
Har købt nye dyser, størrelse 72 og 74, renset luftfilter, og købt ny benzinslange/benzinfilter, og stilt nålen op og ned, uden held, den hakker stadigvæk præcis ved mellem gas. drejet luftskruen 1½ omgang også uden held.
Har dog købt nyt tændrør, men dog ikke fået sat det på endnu, kan det være tændrøret det er galt med?
Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter hakker ved mellem gas.
  • #1   11. sep 2018 hvis det driller lidt med justering af karburator har jeg hørt rigtig godt om gunson colortune, der er et tændrør der gør det muligt at se forbrændingen i cylinderen under drift og det skulle gøre det til en leg at finde den rigtige blanding mellem luft og benzin

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #2   11. sep 2018 Okay, men du ved så ikke om et nyt tændrør måske kan løse problemet?

  • #3   11. sep 2018 prøv, de koster jo ikke alverden, men hvis jeg var dig ville jeg også lige tænde multimeteret og så måle modstanden over spolerne i stator og tændspole

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #4   11. sep 2018 Okay, ka bare ikke forstå det pludselig er kommet efter jeg pillet karburatoren af og renset den, og så satte den på igen, og så hakker den, ligesom om den ikke får nok benzin på en måde selvom jeg har prøvet og sætte 74 dyse i, istedet for 72 som std. smiley

  • #5   11. sep 2018 det kan ske nogen gange, tvivler godt nok på at det har noget med tændrør, stator og tændspole at gøre da problemet er opstået efter du har pillet ved karburator, men hvis der har sidder skidt i kanalerne i karburatoren og du så har fjernet det skidt ved rensning er det ikke utænkeligt at du skal lidt længere op eller ned i dyse, jeg havde nok startet med en jeg ved er for stor en 82'er eller sådan noget og så sæt nål og luftskrue til standard indstilling og så ellers bare en dyse ad gangen ned af til den køre nogenlunde og så justere nål og luftskrue ind efterfølgende

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #6   11. sep 2018 Okay, jeg må prøve mig frem, ellers må jeg have fat i et dysesæt til den hvis det ikke er tændrøret, bare mærkeligt synes jeg, når den har kørt så fint smiley

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #8   11. sep 2018 Tror bestemt ikke jeg skal putte øl i tanken, det er nok en ret dum ide.. Men sjov tanke men kommer dog ikke til og ske..

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #12   11. sep 2018 Enig med Basse, vil heller aldrig helle andre væsker i motoren andet end benzin!
    Har dog prøvet og instille nålen, men nu har jeg været ude og rense luftfilteret igen, og pludselig ud i det blå tager den fat og køre ufattelig godt uden hakker eller noget.. aner ikke hvad det er, men skal snart ud og hente en tændrørsnøgle, så sætter jeg et helt nyt tændrør på, så tror jeg den er godt kørende igen, bare mærkeligt efter en "skide" rensning af karburatoren, og jeg har lavet knallerter snart i 16 år, så burde ellers kunne få det til og fungerer, så har ingen ide om hvad fejlen var, kan næsten være alt fra fugt til tændrør og til dyser smiley men nu køre den ihvertfald igen, så håber jeg det vare ved smiley


Kommentér på:
Scooter hakker ved mellem gas.

Annonce