{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Giantco stealth uden registreringsattest - Har jeg dummet mig? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum.

Jeg besluttede for sjovt at anskaffe mig en scooter igen efter at have skaffet mig af med min bil. Bare fordi jeg kun har brug for et køretøj en sjælend gang i mellem, så tænkte jeg det kunne være en sjov og økonomisk at skaffe en scooter.

Men siden jeg var scooterdreng er der tilsyneladende sket en hel del på den front. Der er bl.a. kommet nummerplader og registreringsattest på 30 knallerter.

Det forholder sig nu sådan at jeg har købt en Giantco stealth fra 2011 uden attest, men dog med plader på som er afmeldt. Ham jeg købte den af havde kørt rundt i 3 år med afmeldte plader og uden forsikring. Det fortalte han mig selv.

Ærlig talt havde jeg ingen anelse om at det ville være et problem at omregistrere en scooter. Det var aldrig et problem i gamle dage. Der måtte den bare ikke være meldt stjålet.

Hvad pokker gør man så nu?

Nogen steder på nettet står der at man sagtens kan alligevel og andre siger det er umuligt at få den omregistreret uden attest.

Og hvordan med de afmeldte plader der allerede sidder på, kan de genbruges i tilfælde af at jeg kan omregistrere den, så jeg slipper for at betale for nye plader.

Håber i kan hjælpe en gammel scooter veteran der prøver at være lidt med igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giantco stealth uden registreringsattest - Har jeg dummet mig?
  • #1   12. aug 2018 ganske nemt ring til eller skriv til skat de er de eneste som kan hjælpe dig

  • #2   12. aug 2018 Det gør jeg i morgen. Det er også meget af nysgerrighed jeg spørger. Tror du det kan gå i orden eller hvordan ser det ud? Har desuden også et underskrevet dokument fra sælger med stelnummer og dato, det burde måske hjælpe mig lidt på vej tænker jeg.

  • #3   12. aug 2018 Nu når du har haft bil så må man gå ud fra du kender reglerne/loven for biler. Reglerne for en scooter der er registreringspligtig er fuldstændig de samme.
    For det første:
    Din nummerplade skal afleveres til skrot, det er pisse ulovligt at køre rundt med den når den er afmeldt.
    Uden en registreringsattest kan du ikke indregistrere scooteren og derfor ikke få en ny lovlig nummerplade.
    Jeg har endnu aldrig oplevet nogle få en ny registreringsattest til en scooter når de ikke har stået som ejer. Så er det muligt at nogle få skriver at det er muligt, men jeg skal se det før jeg tror på det.
    Og sidst men ikke mindst.
    Skal du gøre dig den mindste forhåbning om at få skat til at lave en registreringsattest i dit navn, så kræver det som minimum en fuld udfyldt slutseddel, med fulde navn, adresse, tlf, stelnummer osv. fra både køber og sælger, så Skat kan kontakte sælger og spørge om det nu er rigtig nok at scooteren er solgt til dig.
    Man får af gode grunde altså ikke bare en registreringsattest i eget navn, da det er navnet som står på registreringsattesten som er køretøjets ejer.
    Meld gerne tilbage når du har talt med skat smiley


  • #4   12. aug 2018 Hej Henrik.

    Jeg kunne godt have undersøgt det lidt bedre inden jeg købe scooteren. Men helt ærligt så var jeg måske naiv når jeg tænkte at det bare kører som i gamle dage. I gamle dage var en knallert eller scooter noget man bare kunne købe, forsikre og køre på uden alt det bøvl.

    Køber og jeg lavede en helt simpel slutseddel mellem os, med navn, dato, stelnr. og underskrift.

    Jeg kører sådan set heller ikke på den endnu, med de plader, uden forsikring. Jeg er ikke interesseret i at køre ulovligt, da jeg føler jeg er blevet en tand for gammel til den slags.

    Det er da ærgerligt at man ikke kan genbruge de gamle nr. plader. De penge ville jeg da gerne have sparet.

    Nu prøver jeg at hive fat i skat i morgen, så ser vi hvad de siger til det.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #5   12. aug 2018 Henrik J, Selvfølgelig kan det lade sig gøre, jeg har gjort det flere gange.

    Min Runner blev købt uden reg attest, en henvendelse og 100 kr til skat senere og så var det problem løst.

    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/diverse-scooter/118000-information_fra_skat_ang_registreringsattest


  • #6   12. aug 2018 Reject:
    Fedt det er lykkedes for dig, og fedt med dokumentation smiley
    Jeg hæfter mig dog ved at du skriver " man skal nok ikke købe en maskine og så regne med at kunne få en attest, men det er altid et forsøg værd. " hvilket fortæller mig at det måske ikke er foregået helt efter bogen? Eller også skal man kende nogle tricks? Eller de rigtige personer?
    Anyway, det lyder ikke som om der er en standart formel for hvordan det skal foregå hvilket er lidt bekymrende, da svaret måske helt afhænger at hvem som behandler sagen, om han/hun er i godt humør og kan sit kram eller måske nærmere mangel på samme, eller noget helt tredie.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #7   12. aug 2018 Henrik J.

    Alt er skam forgået efter bogen, men det er ikke altid SKAT er lige nemme at danse med, det er derfor jeg har forsøgt at kaste lidt lys over hvordan det lykkes for mig.

    Til det her kræves der en slutseddel, uden den, så kan man ligeså godt glemme det, det skader bestemt heller ikke selv tjekke lidt op på maskinen, så man kan oplyse tidligere nummerplade, stelnummer, og hvad man ellers har af information.

    Det skal så lige nævnes at det er ikke første gang jeg har skaffet en registreringsattest på den måde.


  • #8   12. aug 2018 Tak for al den gode info. Det lader til at det måske er bedst at samle al information på handlen i en mail og sende direkte til skat i stedet for at ringe.

    Jeg håber det lykkes for mig. Kunne godt tænke mig at få den ud at køre.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #9   12. aug 2018 Du skal gøre det via skat.dk, logge ind med nemid, og så kontakte dem den vej. smiley

  • #10   12. aug 2018 Tak Reject. Jeg prøvede lige at logge ind. Gik videre til kontakt "Bil og motor" -> "Registrering" -> "Registreringsattest" og "send besked" . Men der er ikke nogen felter hvor man kan vedhæfte filer. Hvordan fremsender du dokumenter til dem? Venter du til de svarer eller hvordan?

  • #11   12. aug 2018 Glem det ! Har lige opdaget at der var en vedhæft billag knap. Undskyld forvirringen.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #12   12. aug 2018 Midt mellem Skriv besked og skriv telefon nummer står der Vedhæft billag. smiley

    Der kan du vedhæfte et scan af slutseddel.


  • #13   12. aug 2018 Så er alt information inkl. slutseddel send afsted via formularen på skat.dk. Spændende at se hvad der sker herfra.

    Det eneste der bekymrer mig lidt er den slutseddel vi lavede. Den er ikke særlig detaljeret. Det er kun sælgers navn, stelnummer, dato og underskrift. Men hvis de ikke æder den, må jeg jo have fat i sælger og udfylde en rigtig slutseddel.

    Mange tak for hjælpen indtil videre. smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #14   12. aug 2018 Det kan godt tage lidt tid før der kommer svar, men vi håber det bedste. smiley



  • #15   12. aug 2018 Der stod noget med svar indenfor 10 dage smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #17   13. aug 2018 Kan ikke se vedhæftningen ?


  • #18   13. aug 2018 Sorry. Min fejl. Kommer her,

    profilbillede
  • #19   22. aug 2018 Opdatering d. 22-08-18

    Jeg har nu modtaget svar på min henvendelse hos skat; de beder om en underskrevet Tro- og loveerklæring, hvor jeg skriver hvem jeg har købt scooteren af og hvem ham jeg har købt scooteren af, har købt scooteren af.

    Desværre kan jeg ikke svare dem på, hvem ham jeg har købt den af, har købt den af. Så jeg har nøjes med at skrive hvem jeg har købt den af, så må vi se hvad der sker og om de accepterer det.
    Dog har jeg forsøgt at få fat i sagsbehandleren inde ved skat, som skrev til mig, for at forklare at jeg ikke har mulighed for at grave så langt tilbage i hvem der har ejet scooteren. Hun ringer tilbage inden 24 timer er jeg blevet lovet.

    Jeg krydser fingrer og håber på det bedste. smiley smiley


  • #20   23. aug 2018 Opdatering d. 23-08-18

    Så blev jeg ringet op af en medarbejder fra Skat og forklarede hvordan og hvorledes. Hun sagde at jeg havde forklaret sagen meget fint og at jeg kan forvente at modtage en registreringsattest inden længe.

    Indtil videre går det meget godt. Jeg henvendte mig første gang for ca. 10 dage siden.

    To be continued... smiley


  • #21   23. aug 2018 Opdatering d. 23-08-18

    Så har jeg modtaget en besked fra skat, om at der er bestilt en ny attest som jeg vil modtage inden 10 dage.


  • #22   23. aug 2018 Fedt, fedt ,fedt smiley
    Kan du ikke ligge det hele ind i et galleri lige som Reject har gjort, så har vi endnu et at linke til når spørgsmålet kommer op igen i næste uge smiley


  • #23   23. aug 2018 Hej Henrik.

    Det vil jeg meget gerne gøre. smiley

    Jeg er stadig lidt ny herinde, så har ikke helt forstået hvordan forummet virker. Kan du forklare hvordan man opretter et galleri?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #24   23. aug 2018 Klik på Opret indhold i toppen af siden, der kan du oprette et fotoalbum. smiley

    Og tillykke, så er du snart kørende. smiley


  • #25   23. aug 2018 Ahh okay, jeg forstår. Det gør jeg lige når jeg har lidt bedre tid. Jeg skal nemlig lige samle al korrespondance sammen og censurere personfølsomdata ud før jeg kan lægge det op i galleriet. smiley

    Og tak! Jeg glæder mig som et lille barn haha smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #26   23. aug 2018 Det er så hermed bevist at det faktisk slet ikke er så kompliceret som mange folk gør det til. smiley



  • #27   23. aug 2018 Nej. Synes ikke det er så kompliceret som mange gør det til rundt omkring på nettet, men min fornemmelse er at de føler sig lidt frem inde hos SKAT. Man når ret langt hvis man indsender ALT info man har.

  • #28   29. aug 2018 Opdatering d. 29-08-18

    Så har jeg modtaget attesten med posten.

    Spørgsmål: Hvordan omregistrerer man et køretøj der er afmeldt? Skal det gøres på et motorkontor? På nettet kan man ikke rigtig få lov til noget. Når man logger ind og finder køretøjet, så står der bare at køretøjet er afmeld, ingen muligheder for noget andet.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #29   29. aug 2018 Du skal bare forbi en synshal, så klarer de det hele. smiley


  • #30   29. aug 2018 Okay, det lyder jo nemt nok smiley Formoder at jeg ikke behøver at tage scooteren med. Skal der medbringes noget forsikringshalløj?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #31   29. aug 2018 Nej, det hele klares i synshallen når pladen bliver udleveret, der kan du vælge hvilket forsikringsselskab den skal oprettes ved. smiley

  • #32   29. aug 2018 Perfekt. Tak for svar! Det vil jeg se at få gjort så smiley

Kommentér på:
Giantco stealth uden registreringsattest - Har jeg dummet mig?

Annonce