{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

Generic trigger sm 50 hjælp {{forumTopicSubject}}

Goddag jeg har en generic trigger sm 50 fra 2012
Den kører godt og starter i første hug og er std, men den kan ikke stå i tomgang. Har prøver at skrue på tomgangs skruen men den dør stadigvæk, og jeg kan mærke når jeg kører og slipper gassen er der ingen motorbremse fordi tomgang kører på så høje omdrejninger, men når jeg så stopper ved et lys kryds så dør den. Hvad kan problemet være


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generic trigger sm 50 hjælp
  • #1   30. jul 2018 det er nok en karburator fejl så rens karburator hele karburator ikke bare bundkar alle kanaler og det hele

  • #2   30. jul 2018 Har du styr på hvor chokeren sidder? smiley

    På min slog sælger den til for at få den startet.
    Intet virkede...

    Så kom han i tanke om at benz hanen var på off, hurraaa den startede ....
    og så havde vi jo glemt alt om chokeren

    Blev nervøs over den røg så meget, og havde svært ved at holde tomgang på turen hjem.
    Indtil jeg kom i tanke om det smiley


  • #3   31. jul 2018 #1 har kigget i kaburatoren og der var ikke noget, jeg prøver at stille på luft skruen i morgen.
    #2 har styr på chokeren og sætter den på åben når jeg kører så tror ikke det er det


  • #4   31. jul 2018 kører du med chokeren slået til?
    Det giver problemer nemlig. Den er kun til koldstart.
    Er ikke 100 på jeg lige forstod rigtigt smiley


  • #5   31. jul 2018 Lad være med at motorbremse på en 2 takter, du smadrer motoren hvis du laver motor bremsning fra "høje" omdrejninger.

  • #6   31. jul 2018 Ja motorbremse er usundt for 2t forresten.

    De får smøring fra benzinen, så hvis man giver motor en masse omdrejninger uden gas, uha så kører det hele tørt


  • #7   31. jul 2018 Ja, friktionen fra stemplet fjerner olie filmen på cylinderen når man motorbremser, lav omdrejnings motor bremsning fra f.eks 4000 omdrejninger og ned af er ok.

  • #8   31. jul 2018 Ja de kan godt tåle lidt.
    Jeg bruger f.eks. motorbremse ned af stjele skråninger hvor jeg ikke vil blokere baghjulet så det skrider rundt.
    andet gear, så modvirker det ligesom at jeg får bremset baghjulet helt til stilstand. Eller kan være bremsekraft nok i sig selv.
    Til ræs osv. Er det selvfølgelig lidt noget andet. Hvor man skifter cylinder kit inden hver ræs smiley hvis man er sponsoreret vel at mærke hehe


  • #9   31. jul 2018 Okay kører ikke med chokeren tændt og jeg skal prøver at lade vær med at motorbremse så. Så det er helt normalt at den nærmest "holder farten" når jeg slukker for gassen mens den kører

  • #10   31. jul 2018 Det ku også lyde lidt som min Slider da den havde en utæt simmering.
    Den hev luft ind der, så tomgangen gik lidt for højt når jeg kørte. Når så jeg holdt stille ku den finde på at gå ned i ultra lav tomgang. Eller begynde at køre af sig selv?

    Ku godt være den har en lille utæthed et sted.
    Tjek evt luftfilter tilslutning. Gummi kan være revnet. Og studs. Eller pakning i værste fald.

    Evt kan man finde utæthed med startgas. Sprøjt lidt på forskellige steder, og hvis den tager omdr af det s0 har du fundet utætheden hvor den trækker startgas ind


  • #11   31. jul 2018 Vi har lige skiftet udstødningen og der trak den luft ind der, men den kører stadigvæk alt for højt i tomgang


  • #12   31. jul 2018 Den går ekstremt højt i tomgang med choker på og når man så slår den væk og ikke giver gas så dør den, men så når man giver den gas og slipper gassen 1 sekund efter går den helt amok med omdrejninger


  • #13   31. jul 2018 Det lyder som en utæt studs/membran/toppakning der hiver luft ind. I mine ører.


Kommentér på:
Generic trigger sm 50 hjælp

Annonce