{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

Generic trigger sm 50 {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en generic trigger, fornylig har jeg skiftet fortandhjulet til et 12 tands (std er 11 tands). Så nu kører den omkring de 36-38 km/t på gps og jeg tænker så¨om jeg kunne få en bøde på det selvom alt andet er std og den holder sig jo under de 40 km/t, så mit spørgsmål er det lovligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generic trigger sm 50
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #1   30. jul 2018 ja du kan risikere hvis betjenten har en dårlig dag så kan du få en bøde

• #2   30. jul 2018 I praksis ved de ikke noget om knallerter.

De tager en test tur på den og kører den for 43 eller mere så tilkalder de en med rullefelt.
    Eller tilkalder et rullefelt med det samme uden testtur først.
    Eller har et rullefelt i bagagerummet

Eller også kan de ikke få et rullefelt ud, det var sådan med ham der købte min slider.
    2 gange samme sommer blev han stoppet, han var fuld første gang så der kom den direkte til undersøgelse.
    Han fik den igen uden bøde for tun....
    Formentlig fordi han havde fjernet shim skiver ved vario så den trak mega langsomt op til 25 kmt.

Anden gang blev han stoppet efter at have kørt knap 60.
    De ku ikke få et rullefelt ud så den kom ind på stazione.
    En måned senere fik han den igen med en bøde på 1500 men alle delene sad stadig på.
    Så han kørte videre.
    Den var alligevel så ramponeret efterhånden at den gerne måtte blive destrueret hehe.

I teorien skal de undersøge om e numre passer på alle dele og give bøde for alle fejl og mangler.
    Men i praksis går de kun op i topfarten, medmindre dæk er nedslidt eller udstødning larmer eller luftfilter er et åbent filter f.eks.

Hold dig under 42 topfart på gps så er det næsten lige meget om der sidder 70cc på

• #3   30. jul 2018 Det er også meget lækkert man ikke behøver køre med fuld gas og skrigende motor for ar køre de 30 man må køre.

Så topfarten må gerne lige være 6 kmt højere.
    Så mam ka køre med 2/3 gas i stedet for 100% hele tiden

• #4   30. jul 2018 ja præcis men den viser 40 på speedometret og 36 på gps'en, men de tager vel ikke efter speedometret

• #5   30. jul 2018 Selvfølgelig er det da ikke lovligt hvad havde du regnet med????
    Hastighedsgrænsen for lille knallert er 30 km/t IKKE 40 km/t.

"""Bliver du taget i en fartkontrol
    Hvis du bliver målt til at køre for hurtigt i en almindelig fartkontrol (fx en lasermåling), får du en bøde. Bødens størrelse afhænger af, hvor hurtigt du har kørt.

Hastighedsgrænsen for lille knallert er 30 km/t og for stor knallert er den 45 km/t.

Kører du over 60 % for stærkt, får du frakendt retten til at køre knallert betinget.

Bliver det senere konstateret, at din knallert er ulovlig, bliver de to bøder (dvs. fartbøden og bøden for ulovlig knallert) lagt sammen.

Det samme gælder, hvis du overtræder andre regler samtidigt."""
    https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/paa-knallert-og-scooter/boeder-og-straf-paa-knallert

• #6   30. jul 2018 Det er jo kun hvis jeg bliver taget i fartkontrol og ikke hvis jeg bliver målt på et rullebånd fordi alle knallerter kan jo kører lidt stærkere end 30km/t

• #7   30. jul 2018 Det er da fuldstændig ligegyldig hvordan du bliver målt....!!
    Du spørger om det er ulovligt, og svaret kan kun være ja, for den må kun kunne køre 30'km/t.

• #8   31. jul 2018 Det er da godt det ikke er sådan smiley

Tænk hvis de skulle rende rundt og give alle der kørte 31 kmt en bøde.

Idag er næsten ALLE fartkontroller heldigvis automatiske.
    De tager et billede hvis man kører mere end f.eks. 55 i en 50 zone......

Den ved heldigvis ikke at der sidder en gul plade bagpå, så den blitzer kun hvis du kører over 55/65/85 eller hvad fartgrænsen nu er der hvor du kører.

Jeg plejer at køre lige omkr 44 på speedo på mine 30 knallerter når politiet skal overhale mig.

Så ligner og lyder det som en lovlig knallert der får fuld høvl.

Har kun fået problemer når jeg har kørt meget for stærkt, kørt uden hjelm eller over for rødt. Eller mellem bilerne der holder i kø.
    Ellers aldrig.
    Rullefelt grænsen går ved 40, og det rager dem en papand om den kører mere end 30.

I loven står der også at 40 kmt er grænsen for straf.
    Og hvis speedometetet er upræcist, hvad det normalt er, så skalbdet selvfølgelig ikke koste en dyrt.
    Der står godt nok også at topfarten højst må være 30, såfremt der foretages konstruktive ændringer mhp "fart", som både dækker over topfart og acceleration.

Men det går de ikke op i.
    Det hedder 40-42 1000kr og 43 eller mere 1500kr og betinget frakendelse/konfiskation. Dejlig nemt at huske

• #9   31. jul 2018 Det er løgn det jeg skrev.
    Har også fået ballade for at køre med passager smiley
    Og engang jeg overhalede en lastbil hvor der kom en mc betjent modkørende.
    Han stoppede mig fordi der ikke var plade på da han kiggede efter mig i spejlet.
    Normalt stopper jeg ellers ikke for nogen der vil mig ondt.
    Men dengang gjorde jeg.
    Og så var der engang jeg overhaled en civil på min 110cc pitbike. Kørte kun 30, men de lå og kørte 25... så jeg kørte uden om med en 45. Så kom de op på siden lidt efter og viste stop! Politi skiltet.
    Der stoppede jeg også men slap gratis fordi det jo er en"uindregistreret mc"... så ville blive meget dyrt.

Skal uploade en video fra hillerød forleden hvor jeg bliver overhalet af en politibil på min motard.
    Det var rimelig spændende.
    Sku alvorligt strenge mig an for at få den til at lyde lovlig.
    Og der gik bare lang tid før de havde plads til at komme forbi (ambulance de fulgtes med... formentlig ikke engang tid til ulovlige knallerter)
    Men det var ligesom generalprøven for den. Om den kan tøjles nogenlunde så den lyder lovlig.
    Når det gælder.

Og det gik fint smiley smiley

Den larmer bare som om den ikke har noget luftfilter over 32 på speedo, så er nødt til at være pænt forsigtig på den med højre hånd

profilbillede
  • #10   31. jul 2018 Men svaret er stadig, at det er ulovligt smiley

Kommentér på:
Generic trigger sm 50

Annonce