{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Civil MC eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Kørte hen af gaden idag og så en MC der triller ud af vejen og han giver den godt med gas i en byzone, så tænker nok bare det er ikke politi og kører videre.
Så stopper han ind af en parkeringszone og ser mig og følger efter mig i ca. 200 meter, jeg stoppper så op for tør ikke helt stikke af på den spand jeg kører på lige nu.
Han siger sådan, den er da vist ikke helt lovlig når den baglygte mangler, så siger jeg så at jeg også er på vej hjem og sætte den på. Så siger han så at "de(politiet) er i området" og "vær glad for at det er mig der stopper dig". Så tænker nok at han bare ville sige til mig at jeg skulle have baglygten på. Men er sku ikke sikker.

Slog så nummerpladen op og så på synsrapporten at der var to fejl: Nummerplade bag defekt og refleks mangler bag.
Må politiet godt køre hvis den er betinget synet?

Tror ikke det var politiet, men er sku lidt i tvivl.

Det var en Aprillia Pegaso 650, mener ikke der var nogen topboks eller sidetasker.


BTW. Han spurgte hverken om kørekort eller noget som helst, det eneste han noget til var baglygten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Civil MC eller ikke?
  • #2   16. jul 2018 Hvordan tjekker jeg om den er selvforsikret?

  • #3   16. jul 2018 www.nummerplade.net og se under forsikring.

  • #4   16. jul 2018 Den er under tryg forsikring.
    Men nogen Civil mc kører vel også på deres egne


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #5   16. jul 2018 Nej.
    Ganske almindelig mcist der lige skulle vifte med fingrene smiley
    Men det er da fint at du har tænkt sig at få styr på lyset nu


  • #6   16. jul 2018 Kørte også kun om dagen og hvis jeg havde kunnet finde min baglygte havde jeg også sat på

  • #7   17. jul 2018 De kører ikke på deres egne nej. Og hvis du slår den op skulle der gerne stå selvforsikret eller Popermo.

  • #8   17. jul 2018 Okay, Tak for hjælpen

  • #9   26. aug 2018 Det ku godt have været en civil?
    Politiets forsikringsselskab er tryg.
    Politiet kan måske have købt den brugt. med den synsrapport.
    Så laver de den vel selv og behøver ikke syne den da deres køretøjer gennemgår en skrappere kontrol?

    I juni overhalede en turkis gammel bmw r45s eller hvad de hedder. Gammel 80er maskine.
    Har senere prøvet at finde billeder af den, men den er slet ikke lavet i turkis, så det er en lak den har fået på et senere tidspunkt.

    Kører i venstre spor på roskildevej. Kører ca 90 på speedo.
    Der er 60kmt grænse så vidt jeg ved.
    Vil skyde på motorcyklen kører en 65 bag en bil inde i højre spor da jeg kommer forbi.
    Så jeg flytter mig rimelig pænt ift dem.
    En 50m længere fremme kigger jeg i spejlet og ser at han er trukket ud efter.

    Det tænkte ikke videre over.

    Han havde gråt jakkesæt på.

    Der kommer så en 400m strækning mellem to lyskryds, med midterrabat hvor trafikken generelt flower med en 80 kmt trods den 60 grænse.
    fortsætter med 90 på speedo, og bemærker at han nu ligger Meget tæt op i røven ham den gamle fartnisse

    Jeg når med over for grønt lys, og tænker han bare ville køre lidt friskt og nå det grønne lys også.?

    Selvom han godt nok kørte uacceptabelt tæt op i røven på mig når vi lå og kørte 90 med biler på hver side.

    Trækker så ind i højre spor så han ka møve sig forbi hvis det er det han vil.
    Kiggerr over på ham og så har han fumlet et politiskilt frem fra sin grå jakkesætslomme og flasher.

    Han havde ikke haft en chance for at hænge på med den tunge veteran maskine

    En pegaso er jo lidt noget andet.

    Men stadig dobbelt så tung og kun kvart så smidig som en hot vil jeg sige.
    Tænk på hvor tit hunden fanger katten. Næsten aldrig. De kan ændre retning like nothing else. Og komme igennem meeeget mindre nåleøjer


    Skal ikke ku sige om ham du mødte var en betjent eller ej.

    Men nu jeg tænker over det så synes jeg de plejer at flashe skilt når ikke de er i uniform.
    Medmindre de har flashet lygter.

    Tror ikke du kan ringe ind og sige du har mødt en på det køretøj, og bare vil bære sikker på han ikke udgiver sig for at være betjent,
    Men er ikke sikker


Kommentér på:
Civil MC eller ikke?

Annonce