{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.632 visninger | Oprettet:

God Lås til en God Pris?? {{forumTopicSubject}}

Anbefalinger af låse ønskes

Jeg lægger ud med en bremseskive lås med alarm til 199. thansens.
Den fås også i en mindre tung(nemmere at knække) udgave fra wish/ebay/kina https://m.ebay.co.uk/itm/Motorcycle-Bicycle-Bike-Anti-theft-Wheel-Disc-Brake-Lock-Security-Alarm-110DB-LT/312141742690?_

Begge har virket upåklageligt for mig.
Er tyven modig nok til at bryde sådan en op, så stjæler han noget der er lidt mere værd end mine maskiner.

Vi snakker både verdens Bedste lås, bedste budget lås og så billigste ok lås..

Så fandt jeg en 120cm kæde med bøjle i biltema til 280kr idag.

Andre der har kig på noget
Eller haft gode erfaringer med noget?

Skal bare kræve mere end en skruetrækker og en hammer at bryde op.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God Lås til en God Pris??
  • #1   11. jul 2018 Sådan en abus granit 68 victory gad jeg godt have!!

    Med en spiral snor i så tyven kan se den er låst (ellers går de bare igang med at smadre skjolde, flå i ledninger og knække ratlås indtil de opdager låsen.... og det er også rimelig surt)

    Jeg tror alvorligt det er den sværeste lås at bryde op.
    De sku være piv umulige at få af bremseskiven.
    Mener engang jeg så en vide med den og det tog dem en evighed at få den brudt op.

    Og så er den lille.
    Så den vejer ikke så meget.
    Og fylder ikke noget
    Mmmmm

    Desværre koster den også lige 800kr
    https://speedline.dk/scooter/skivebremselaas/abus-68-victory-x-plus-skivebremselas

    En kædelås kan låse 2 maskiner ad gangen....
    Så det er lidt meget at gi 800 for en bremseskive lås der ikke skriger ad tyven

    Til gengæld er det nogen gange lidt irriterende hvis man ikke kan slukke for alarm funktionen.
    Hvis den skal stå nytårsaften for eksempel.... der skriger den jo konstant..

    Og udendørs i blæst...

    Eller kraftig regn kan sætte alarmen igang.

    Så det ku også være super med sådan en abus trigger til 500kr.
    Der kan man vist slukke for alarm funktionen?
    De vejer og fylder bare som en mursten

    https://speedline.dk/scooter/skivebremselaas/skivebremselaas-abus-trigger-alarm-345-gul


  • #2   11. jul 2018 Følger lige med her

  • #3   11. jul 2018 Sagt lige ud, så er låse med alarm en gang pis.
    Direkte pis....
    De virker af helvedes til når de skal, fordi at der bliver fyldt en dåse kædespray ned i dem, så de ikke kan hyle og de virker altid, når de ikke skal.

    En alarm skal sidde gemt godt væk og det skal faktisk slet ikke være en alarm.
    Det skal være en GPS tracker uden lyd.
    Ja din scooter bliver nok stadig stjålet, men tænk dig til glæden ved at få fingrene i en scootertyv.
    Det må være mange års smil på læben værd.

    250kr på ebay og så lige 183kr til Post-fucking-inkompetente-Nord i moms og afgift.
    23 i moms og told... Resten er lige en uges forsinkelse og afgift.

    Bare søg på gps303g på ebay, så modtager i det i ser på det billede, som jeg selv har taget.

    Hvad angår låse, så er de altså en dårlig joke, for de der VIL have fingrene i dit køretøj.


    Se videoen og græd....
    Og tag så dine ABUS-tæske-øvdyre-kan-modstå-alt-undtagen-modstå-fede-mænd-med-giga-boltsaks-låse og stik dem op hvor solen ikke skinner mere.

    https://youtu.be/VC3hFr8p2ck

    En lås skal bare være billig og ligne noget der kan modstå en skævbider og en stor hammer.
    Resten klarer en alarm eller en GPS.

    Her er hvad jeg købte til min maxi-scooter.

    https://www.easyparts.nl/U-Lock-Disc-Brake-LOCKFORCE-Ø11mm_(Anti-Theft)-p4494856

    https://www.easyparts.nl/Chain-Lock-GAD-Light-Fox-ART3*-140cm-(Ø10mm)_(Anti-Theft)-p254539
    Dog i 170cm til lidt over 50 euro.

    Begge låse kan ikke en skid, ud over at de ligner noget der kan noget.


    profilbillede
  • #5   11. jul 2018 Yes ok. Det handler mest om udseende.

    Til dels er min opfattelse at vi ikke har tyve i dk, som tager ud med sådan en monster boltsaks, vinkelskærer på batteri eller lignende, for at stjæle 50cc maskiner eller maxi scootere.
    Ej heller med varevogn.
    De få pro tyve der er her, de stjæler nyere 200 tusind kroners motorcykler og transporterer dem til ophug udenlands efter en måneds parkering et neutralt sted for afgøre om der er gps i.

    De eneste der stjæler scootere (for det meste) er folk der vil køre på dem. I alderen 13-24 år.

    Men til dem er metoden med "look tough" også super effektiv.

    Sensor alarmen er jeg dog glad for, da jeg bor et sted hvor folk seriøst ikke respekterer hinandens ting.

    Den måtte også gerne ringe på min telefon når der er nogen der rører ved den egentlig. Men bare den kalder på mig når folk begynder at sætte sig på den og ryge sin smøg (mens der bliver asket på den..) eller skrue spejlet af eller lignende. Så er det fint.

    Det er til gengæld rigtig nok at de altid virker når de ikke skal.... smiley det er pænt irriterende.

    Men her for nylig da der var nogen der prøvede at stjæle min motard, der kom jeg ud fra kiosken og ku høre den hyle længere nede af gaden. Så løb derhen og så fik de travlt.
    Den var helt sikkert også med til at stresse dem..

    Han sad og lignede en der ikke ku finde neutral... så han ku trille den bagud få den vendt og løbe af sted med den mens den skreg.. han havde nok sat sig op for at knække ratlås. Men den havde jeg heldigvis ikke sat til.
    Larmen kom fra en skivelås der sad på forhjulet.
    Jeg kom løbende 5 sekunder efter den var begyndt at skrige, så der smed han den bare og løb.
    Jeg havde desværre ikke sådan en huskesnor på den dag. Havde ikke lige fået den med.
    Hvis den havde siddet på tror jeg ikke de havde prøvet.

    På motarden er det udelukket at have kæde med rundt.
    Der ville sådan en abus 68 type lås være optimal. Nem at have med rundt. Sikker nok.

    Du finder ikke en video med en der åbner en abus 68 på under 20 sekunder.. tror jeg... smiley


    profilbillede
  • #8   11. jul 2018 Og så er der jo altid ryan fra fort9
    Har næsten altid et guldkorn også
    https://youtu.be/jQHFK4WLBl0


  • #9   11. jul 2018 Oh my god.
    Det her er jo genialt


    profilbillede
  • #10   11. jul 2018 Jeg har en ganske normal kædelås på og så en bremselås med alarm fra thansen , den drillede når den stod nede på gaden så måtte lige ned af trappen et par gange for ar slukke den men opbevarer den i hjelmrummet nu på min ROX som har fungeret ret fint for hellere gemme hvad der larmer så den ikk ka slås istykker ,, jeg følger os lige med her

  • #11   11. jul 2018 Man kan lægge den igennem sådan her, rundt om noget fast og så låse enden af kæden til knallerten med bøjlelåsen smiley
    Stellet, en eger i fælgen, udstødningen eller whatever
    Så får man maksimalt ud af kædens længde smiley


    profilbillede
  • #12   11. jul 2018 Uuuh
    Smart at lægge den i hjelmrummet.

    Min motard var blevet stjålet hvis jeg havdr gjort det med den.
    Men hvis man har kæde i sååå.

    Godt tip lange smiley


  • #13   12. jul 2018 Jeg har allerede en kæde som jeg lægger rundt om et nedløbsrør i mit knallert rum, og så gennem baghjulet på motarden.

    Den skal altså strækkes for at komme gennem baghjulene på 2 maskiner.
    De skal stå Tæt tæt tæt på hinanden før man kan

    Hvis jeg køber sådan en kæde med et øje i enden,
    så ka jeg nok låse 4 maskiner med de 2 kæder.
    Rundt om nedløbsrøret og så gennem 3 baghjul den på 120 cm med øjet. Så bruge bøjlelåsen til at låse enden af den øje kæde fast i den gamle kædelås jeg har, som kan gå om baghjulet på den yderste maskine
    smiley

    Luxus. 4 fluer med kun 2 kæder.

    Biltema 280kr for 120cm.

    Nogen der kender bedre tilbud?
    Den skal bare se ud af noget.

    Jeg sætter alarm skivelås på to af maskinerne også, så føler jeg mig rimelig sikker må jeg sige.
    Normalt står der kun 3 maskiner hjemme.
    Jeg tjekker også lige dba.

    Der må være nogen der sælger en brugt kæde med øje.

    En bøjlelås kan man altid købe i harald nyborg biltema el.lign.
    Det er lige meget med vejr beskyttelse.
    De skal kun bruges i mit knallert rum.

    Det er nok kun 1-2 gange om året jeg tager en kæde med.
    Normalt bruger jeg kun skivelås.

    MED HUSKESNOR!!!
    Så tyven kan den
    FØR han ødelægger ratlås m.v..


  • #14   12. jul 2018 Det var her jeg hørte om abus 68 første gang
    https://youtu.be/NV81I9sy6Do
    Der er nogen guldkorn i anden halvdel af den video


    Nu er den abus 68 ikke nogen helt simpel lås smiley
    Det er et helt usædvanligt design. Nytænkning af den gode slags.
    Den lille del sættes gennem skiven indefra, og er derfor umulig at komme til med stort nok værktøj.
    Yderdelen klikkes på og roterer, så den skal holdes hvis den skal skæres. Og dens størrelse taget i betragtning bliver det svært.


    Forresten, den video fra almax er da vist mest af alt skabt for at sælge låse smiley mener bare at der ikke er så meget snak om hvor få tyverier der bliver begået med sådan værktøj, at den tang skal have skiftet tænder efter at den har spist sådan en kæde og sådan hvordan man bedst placerer sin kæde m.v. smiley


    Her en video jeg så, med en gut der lirker en super dyr bøjle lås op, og kigger på hvordan den er sat sammen indvendigt
    https://youtu.be/Iaj6Hh2kr9E


  • #15   12. jul 2018 En vinkelsliber og så Er alle låse skåret op på ingen tid.
    Der er forskel i kvaliteten i låse, en lås i samme størrelse kan måske tage 8sec med en vinkel sliber, mens en anden tager 20 sec. Der er flere test på youtube.
    Mht de Skive bremse låse, så kan de åbnes med tuden fra en tegnestift.


  • #16   12. jul 2018 Marcus N

    Har du set hvordan abus 68 er formet?
    Og at den roterer når man prøver at skære i den med vinkelsliber?

    Den med tuden af en tegnestift er rigtig nok.
    De runde typer nøgler der er hule i midten.

    Men hvis alarmen skriger så gør de det ikke hvor som helst smiley
    Derhjemme er jeg mere tryg ved at have dem lænket fast også. Især når jeg er væk længere tid af gangen.
    Abus 68 er selvfølgelig med en lidt højere låsecylinder sikkerhed

    Nu er det heldigvis ikke london, og scootere er sjældent over 30000 værd så det er efterhånden sjældent der bliver brugt mere end en skruetrækker.

    I nat kørte 2 på en cruiser type mc, uden nummerplade uden hjelme, gennem min gård den forkerte vej, langsomt, kiggede på de 3 forsømte maskiner der holder ude i gården og kørte videre...
    Alle 3 er låst med kæde.

    Men den neos der holder har jeg set 2 på en stjpket scooter hvir passageren hoppede af og ville løbe den væk.
    Men der var en kæde i baghjulet som var viklet ind fra tidligere forsøg på at rende med den.
    Forleden lå den så en meter længere fremme...
    Igen nogen der har ville trække den væk.

    Forrige uge, da jeg kørte til møn om torsdagen, der havde jeg pakket motarden og stillet den ud om morgenen.
    Kom ud af bad bagefter og ku høre 2 scootere holde i tomgang i gården...
    Det var så 3 på 2 stjålne scootere. En hot50 og en explora
    ..

    Det er godt nok tit vga explora der er blevet stjålet.
    Folk der køber dem er vel ligeglade nok til at parkere dem kun med den indbyggede ratlås.

    Nå men de holdt bare og gloede på den.
    Huskesnoren var på, så de ku se der sad skivelås på.

    Sagde "hey!" Ud af det åbne vindue og skyndte mig så igang med at få bukser på og komme ned med spaden.
    Men ku høre de skyndte sig væk. Og alarmlåsen havde ikke sagt noget, så jeg blev bare i lejligheden


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #17   12. jul 2018 3#
    Jeg er ked af at sige det, men din GPS sporing, kan klares med en jammer i lommen til 20kr..

    Jeg har den lås min forsikring godtager, for at udbetale Kasko ved tyveri.. Her en ABUS 8077, men jeg er udemærket klar over at vil de have den, så tager de den smiley


  • #18   12. jul 2018 Jeg er altså blevet helt vild med kæder der har øje i...
    Er det bare mig eller er det den nye dybe tallerken?


    profilbillede
  • #19   12. jul 2018 Nu har jeg siddet og kigget i en masse butikker.
    Der er mange steder de slet ikke har en øje kæde?
    Eller noose chain som det hedder på engelsk.
    Selvom butikken har over 30 kæder i div styrker.
    Er der noget jeg overser?
    Eller er det bare resten af verden der overser fordelene ved den her metode ? smiley


    profilbillede
  • #21   12. jul 2018 Altså claus smiley
    Det er ikke kæden jeg synes er smart....

    Det er den detalje med et øje...
    Så man kan udnytte dens længde..

    Alle de brute force attacks behøver vi ikke liste op. Det er ikke vigtigt.

    Man behøver ikke kunne løbe fra bjørnen....
    Du skal bare kunne løbe hurtigere end din kæreste..... smiley

    Det vigtige er altså ike at intet er sikkert...
    Det vigtige er at 90% af tyverierne sker for knallerter der ikke er låst.

    Det er sket for mig 1 gang.
    Der havde jeg ikke lige fået sat kæden på....

    Så tyven fik den ved at sparke til styret og så stikke sin skruetrækker i tændingen....

    Ingen boltsaks, ingen vinkelsliber, intet lirke sæt med kendskab til hvordan man bruger det...
    Bare en skruetrækker.

    Det var det samme med min motard her tidligere på sommeren.

    Og det er det samme med alle de tilfælde jeg lige kan huske, undtagen tommys sprint 90cc som blev taget med vinkelskærer vist nok.

    Royal jordanians husqvarna nuda blev taget da den stod ulåst.

    Mine maskiner er aldrig blevet taget med lås på.
    Ej heller forsøgt.

    Så bortset fra at sådan en kæde kan brydes i stykker...

    Så er det system med et øje i den ene ende skuda lige i øjet er det ikke? smiley smiley

    Evt lige give det blottede øje med noget plastidip lignende sort. Så den ser mindre indbydende ud, og endnu tykkere at se på smiley


  • #22   12. jul 2018 Den her video er forresten rimelig god

    https://youtu.be/64rP6h5srPA

    Undtå at lægge kæden på jorden...
    Fordi det gør den nemmere at holde fast når tyven vil klippe/skære.
    Prøv at få den hævet fra jorden...

    Det er min der går om nedløbsrøret. Har stripset den fast 20cm over jorden, og stikker den så om det øverste af hjulet


  • #23   12. jul 2018 Nå ja og aldrig kæden gennem forhjulet smiley

    Big mistake.
    Det var bare et billede jeg fandt for at vise hvordan man bruger det øje i kæden til at få mere længde


  • #24   12. jul 2018 Ja den fungere pludselig som en alarm kan man sige smiley

  • #25   12. jul 2018 Min MC står i aflåst garage med 2 bremseskive låse, den ene med alarm, en bøjlelås i bremseskive, samt en mindre og en stor kæde i begge ender, ene låst sammen med liften som den står på. smiley

  • #26   12. jul 2018 Haha marcus.
    Lige før det er nemmere at stjæle garagen, end at få kværnen ud hehe


  • #27   13. jul 2018 Hvad sker der for at hverken easyparts eller kgi har en kædelås med øje i smiley
    Det er da for underligt.

    Og så tager kgi 48kr for en spiral huske snor smiley
    De koster altså 13 kr i biltema


  • #29   14. jul 2018 Jeg fatter seriøst ikke at den koster 80 kr ekstra den lås kæde med en alm kedelig type lås.

    Jeg så en stjålet scooter mere idag så kørte forbi biltema igen.

    Det er en red star lås den type med øje og bøjlelås.
    299

    Og se hvor LANG den ka blive ift den biltema-mærke lås...
    Ok låsecylinderen i bøjlelåsen virker ikke som det mest tekniske.
    Måske biltema låsen har en bedre indmad....

    Men prøv og dyrk den forskel
    Har simuleret at begge kæder ligge om et nedløbsrør


    profilbillede
  • #32   15. jul 2018 Tommy

    Jeg fandt en 120cm 10mm kæde lås til 100kr

    Der er godt nok kuk fri forsendelse i england.
    Men tænker at de må findes i tyskland til måske 150kr inkl forsendlse

    https://m.ebay.co.uk/itm/HEAVY-DUTY-MOTORCYCLE-MOTORBIKE-PADLOCK-LOCK-Link-Steel-CHAIN-1-2m-10mm-2-KEYS/163080273122?_

    De er sikkert til at bryde op med en neglesaks.
    Men det ligner da noget synes jeg.
    Tænkte derfor at det ku ha din interesse


  • #33   15. jul 2018 Den her lås er godt nok en underlig en
    https://www.amazon.co.uk/Unpickable-Anti-theft-Motorbike-Motorcycle-Scooter/dp/B00W8GRI9K

    150kr okay så kan det ikke være så god kvalitet.

    Så en video hvor den bliver lirket op.
    Ku ikke lade være med lige at dele den herinde. Det er ikke noget man ser hver dag med sådan en dobbeltnøgle og 2 låse cylindre
    https://youtu.be/Dd-ZIIcgzPI


    profilbillede
  • #34   15. jul 2018 Faldt lige over endnu flere smarte måder at låse fast på.
    https://youtu.be/HRZvOT521IM

    En gut der låser hele sin cykel fast med kun 2 wirer og en bøjlelås.
    Han bruger øjerne i de wires, så den eneste lås han har det er den bøjle lås...

    Synes det ser lidt autist ud smiley Og wires er nemme at klippe... MEN men
    Men
    synes han får enormt meget ud af det,
    Iforhold til den tid han bruger....

    Man ku bare nøjes med 1 bøjle og 1 wire

    Pointen er bare.
    Der er sikkert mindst 1 genial måde at bruge sin lås på, som man bare ikke har tænkt over endnu smiley

    Jeg sad og lagde puslespil i mit hoved et kvarter inden jeg låste maskinerne som jeg har gjort i kælderen.

    Men ka godt ske jeg lige ska ned med en skammel, så jeg ka sidde og gruble en halv time over hvad man ellers ku gøre smiley


    profilbillede
  • #35   16. jul 2018 Abus trigger skal man ikke bruge....
    https://youtu.be/rQ0smM3xakI

    Men abus 8077 ser godt nok solid ud!
    https://youtu.be/3m2hCDblvac


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #36   16. jul 2018 35#
    Jeg har set en video hvor den skæres op på under et minut..

    Alle ved vel at der findes 2 slags tyve..
    Dem der stjæler fordi de skal til købmanden, og ikke gider at gå / bare skal have en fed eftermiddag.
    Og dem der tager den uanset hvad cyklen er klistret til med af låse..

    Det handler om at gøre ens bike mindre akktraktiv at stjæle end naboens.. smiley
    Så får man skramt bøvernikkerne væk i det mindste smiley


Kommentér på:
God Lås til en God Pris??

Annonce