{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovligtr?
  • #1   8. jul 2018 Come on. Søg nu i forum, har været oppe 62437463749 gange.

  • #2   8. jul 2018 måske prøv at søge i forum

  • #3   8. jul 2018 Jeg har så lige brugt 5 minutter på at zappe gennem 6-7 tråde, og er ikke sikker.

    Ville have gættet på man ikke må fjerne dem hvis den er født med det.

    Men det lader til at man ikke skal have spejl på 30 knallert.
    Og man skal have 1 på 45 knallert?


    Til gengæld er 99% af scootere bund ulovlige...
    For de må ikke være indrettet til mere end 1 person..

    § 28. En knallert skal være standardtypegodkendt.

    Stk. 2. Knallert skal være forsynet med standardtypegodkendelsesnummer og motortypenummer.

    § 29. Motor, udveksling mellem motor og drivhjul, drivhjulsstørrelse samt lyddæmpningssystem skal være indrettet således, at knallerten ikke yder større hastighed end fastsat ved typegodkendelsen.

    § 30. En knallert må ikke være indrettet til mere end een person.

    § 31. En knallert skal være forsynet med:

    1) Styreapparat, hvormed knallerten kan styres let, hurtigt og sikkert.
    2) Pedaler eller fodhvilere.
    3) Luftgummiringe på og skærme over hjulene.
    4) Driftsbremse, der ved alle hastigheder og belastningsforhold kan bremse knallerten på en sikker, hurtig og virksom måde, og som består af to uafhængige bremsesystemer, der virker på hvert sit hjul.
    5) Klokke eller entonet horn.

    Stk. 2. Når føreren forlader knallerten skal den være forsynet med anordning til tyverisikring, der består af lås samt kæde, bøjle eller lignende med en styrke, der svarer til indsatshærdet materiale med mindst 9 mm's tykkelse.

    § 32. En knallert skal være forsynet med lygter og refleksanordninger efter følgende regler:

    1) En fremadrettet, hvid eller gullig nærlyslygte, der uden at blænde kan oplyse vejen mindst 30 m foran knallerten.
    2) En bagudrettet, rød baglygte, der er tydeligt synlig i mindst 300 meters afstand uden at blænde.
    3) En bagudrettet, rød refleksanordning, der er E- eller e-mærket eller godkendt af justitsministeriet (JRU-mærket), og som ikke er trekantet.

    Stk. 2. En trehjulet invalideknallert skal være



    Hjjjjernedøde regler..
    Sååå glad for jeg ikke besværer mig med at følge dem til punkt og prikke..


  • #4   8. jul 2018 Det må være et gammlet regelsæt.

    Mener at jeg læste for nogen måneder siden, specifikt. At der ikke må være rem på sædet sol evt passager kan holde i, der må ikke være sæde til en passager, og der må ikke være fodstøtter til en passager.

    Det ståe der ikke noget om i det jeg har copy pastet ovenover.
    Så jeg ville nok lige tjekke den nye" bekendtgørelse om detailforeskrifter af færdseloven " som det hedder.
    Inden jeg rev spejlene af hvis jeg var dig.
    Jeg er glad for mine så beholder dem på.
    Især fordi de dæmper vinden om albuerne og overarmene sådan nogen piaggio/gilera spejle. Jeg kører 80 hele tiden...
    Kig Under knallerter og tilladt/påbudt udstyr.
    Google det og kig 2017 udgaven på retsinformation. 2018 udgaven er ikke klar før året er omme


  • #5   8. jul 2018 Ok ok ok ok ok
    Jeg kigger smiley

    Fandt lige det her til at starte med
    Spejle kommer længere nede

    10.01.041 Stor knallert

    (1) To-hjulet knallert skal være forsynet med fodhvilere til fører.

    10.01.042 Lille knallert

    (1) Lille knallert må ikke være forsynet med sæde, håndrem, fodhvilere eller lignende beregnet til passager.

    (2) Lille knallert skal være forsynet med pedaler eller fodhvilere beregnet til fører.


    Kan i så komme ud og fjerne jeres remme m.v.!! smiley smiley


  • #6   9. jul 2018 Førerspejle

    10.03.041 Stor knallert

    (1) For stor knallert gælder reglerne for motorcykel.

    10.03.050 Traktor

    ....

    Lille knallert er slet ikke nævnt hvad angår spejle.
    Så kan ikke umiddelvart se noget ulovligt i at køre uden...

    Udover det er lidt mærkeligt at man bare har lov at fjerne dem. Hvis den er født med dem.

    Nå men der stod også et sted at man skal låse en knallert med en kæde med lås, en bøjle eller lignende tyverisikrings når knallerten henstilles. Den skal være af en styrke der svarer til 9mm af et støbningsmateriale...
    Det er sådan cirka det der stod.

    Om ratlåsen tæller ved jeg så ikke


  • #7   9. jul 2018 Nå det lader til at være svært at få et endegyldigt svar på det med spejle.

    Men i praksis straffes det ikke at køre uden.
    Udover at det selvfølgelig kan bidrage til et overordnet helhedsindtryk når man bliver stoppet.

    Så i praksis er det ikke noget der straffes.
    Det er vel et svar der kan bruges til mere end et teoretisk svar.

    Der er jo også passager rem på sæderne uden der bliver gjort noget ved det, så alle er ligeglade med at loven er helt skudt på det punkt


Kommentér på:
Lovligtr?

Annonce