{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

AC køling problem. Trækker dårligere når godt varm? 104grader {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en af de gamle yamaha jog med følgende opsætning og jeg har problemer med når den blir ordenligt varm på længere ture at den trækker dårligere. Hvilket jo er logisk nok da optimal træk og drifttenperatur vil ligge omkring 60 grader (målt med laser på topstykke) mit topstykke blir omkring 104 grader og der taber den godt med kræfter)

Når cylinder måles til de 50-60 grader så trækker den som en hest og er ikke til at holde nede men efter 70 grader og opad blir trækket dårligere og dårligere.

Hvad pokker kan jeg gøre for at forbedre min køling. Kan en større udstødning afhjælpe problemet? Er vi ude i at bygge noget ekstra elektrisk blæser på blæserhus?

Er min indstilling ikke korrekt eller er dette blot et meget normalt problem ?

Opsætning:

Stage 6 Racing MK2 cylinder (out OFF box)
Skulle jo efter sigende værende forbedrede porttider. Squisen er precis 0,60 mm

Dobler endurange krumtap, polini lejer.

Malossi VL 14 membran.

VOCCA aluminium indsugning studs og indsuningaforstærker

28 mm pwk karburator med dyse 155.

Overrange remskiver og overrange vario fra malossi. 3g ruller og 32 kg trykfjedder.

Stage 6 torch control kobling og st6 wingcooler.

Malossi 15-41 primær gearing

Malossi tc unit ubegrænset

Nakuro 32,000 volt tændspole

Iridium tændrør grad 9

R-setup racer tænding

R-SETUP OVERRANGE BLÆSER HJUL

Pt: Yazuni C16 hvilket ifølge mig er lidt for lille
(Powerwrappet på manifold)

Håber nogle kan hjælpe. Regner ikke med jeg er den eneste med en hårdt tunet AC scooter som mangler køling. ?????????????


Kommentarer på:  AC køling problem. Trækker dårligere når godt varm? 104grader
  • #1   18. maj 2018 Laser på topstykket?

    Sæt dog et rigtigt termometer på din scooter.
    Men dine stempelringe er nok allerede slidt ned, så den laver blow by og derfor bliver ekstra varm.

    Enten så har du skiftet ringene for sent eller også så er der alt for lidt flow omkring din køler.

    Jeg fatter slet ikke at du kører rundt uden termometer.
    Så havde du opdaget problemet, før det blev til tabt effekt.


  • #2   18. maj 2018 Nu vil jeg lige understrege at alt hvad du ser i min opsætning er helt sprit nyt og købt inden for de sidste to måneder. Meget har det ikke kørt.

    Og ja jeg måler med lasergun på toppen/cylinder gemmem hullet i blæserhus lige efter slukket motor. Tit gør jeg det, her under indkørings fasen.
    (Lasergun er meget presist) gør dette netop for jeg ikke får den kørt alt for varm. Altser med resultatet varmesætning. Dette må ikke ske og gør jeg alt for det ikke sker.
    Understrege vil jeg også at effekten kommer igen så snart den er nede i temperatur igen

    Gider du at linke til det termometer man kan Montere på cylinder. Har søgt med lys og lygte efter sådan et.

    Kan simpelhen ikke passe jeg er den eneste som døjer med dette problem på så hårdt tunet AC scooter


  • #3   18. maj 2018 Ahhh. Jeg missede lige at det er AC.
    Skift til LC.
    Det holder meget bedre.

    Har du original blæser på dit svinghjul?
    Se om du kan få en blæser der giver mere luft.

    Måske er din dyse lige i underkanten. Uanset om du synes at den trækker skide godt kold.

    Ordsproget med dysen er:
    How low will you dare to go.

    Og måske er du på grænsen til en stempelsætning.


  • #4   18. maj 2018 Læs min opsætning og du vil se jeg har R-setup overrange blæserhjul på.

    Skifter ikke til LC søger blot bedre køling.
    IGEN jeg kan ikke være den eneste med dette problem, og hvad gør andre hardcore tunere ved dæres AC. Tips og tricks

    Tændrør er Cocio farvet. Lige før man ryster dem.

    Kan større udstødning gøre noget ved problemet.
    Skal jeg fjerne mit powerwrap ? Efter min og tuneres optik (mht bil tuning) har powerwrap den funktion den skaber mere varme ved udstødningsmanifold og derved bedre flow og vandring af udstødnings gassen


  • #5   19. maj 2018 Du kan montere en flad temperaturmåler mellem cylinder og topstykke.

    Men det ændre ikke at du mangler køling.
    Problemet er nok at du bruger den på lange strækninger med bundgas over længere strækninger, end man ville gøre på en bane.
    På bane, der slipper man jo gassen mangr gange i løbet af 2 minutter.


  • #6   20. maj 2018 Så lange ture var det heller ikke ment som.
    Jeg spør til tips og tricks da jeg altser syns den nemt bliver for varm. Mere end den burde gøre.

    Når den når de 104 grader stiger den ikke yderligere. Men dette syns jeg er for varm en drifttemperatur som gør mig nervøs ved af køre på den.

    Ligge og høvle til den ud af lige landevej gør jeg jo selvfølgelig ikke, ved jeg godt det ikke er beregnet til.


  • #7   20. maj 2018 Jeg kan kun sige at vandkøling er det eneste rigtige, til en kølig og stabil stabil temperatur.

  • #8   20. maj 2018 Er klar over det er nummer et.
    Men her er det ikke en mulighed her da jeg er ved at bevise min 47,6 jog kan komme til at trække fra min kamarats 86cc LC sonic. Hvilket faktisk er så godt som lykkedes. Prikken over i’et er blot lige en stage6 R1400 udstødning. Så den hjemme

    Søger folk med samme problem, hvilket med garanti eksistere. Tips og trickS fra hardcore tunere.

    Lige alt fra detaljeret modifisering af blæserhus til ekstra montering af elektrisk CPU blæser. Brændstof blanding. Luftfilter... you name it!


Kommentér på:
AC køling problem. Trækker dårligere når godt varm? 104grader

Annonce